0112-KDIL2-2.4011.185.2023.2.WS - Wydatki na dostosowanie opakowań produktów do wymagań kontrahentów w ramach ulgi na wzrost przychodów

Pisma urzędowe
Status:  Aktualne

Pismo z dnia 13 czerwca 2023 r. Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej 0112-KDIL2-2.4011.185.2023.2.WS Wydatki na dostosowanie opakowań produktów do wymagań kontrahentów w ramach ulgi na wzrost przychodów

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA - stanowisko w części prawidłowe i w części nieprawidłowe

Szanowni Państwo,

stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego w podatku dochodowym od osób fizycznych jest:

* prawidłowe - w częsci dotyczącej kosztów poniesionych w związku z przygotowaniem i zleceniem wykonania wykrojnika do wykonania opakowania wielkości, jakiej oczekuje klient,

* nieprawidłowe - w pozostałej części.

Zakres wniosku wspólnego o wydanie interpretacji indywidualnej

Dnia 6 marca 2023 r. wpłynął Państwa wniosek wspólny z 1 marca 2023 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy podatku dochodowego od osób fizycznych. Uzupełnili go Państwo - w odpowiedzi na wezwanie - pismem z 12 maja 2023 r. (wpływ 12 maja 2023 r.). Treść wniosku wspólnego jest następująca:

Zainteresowani, którzy wystąpili z wnioskiem:

1) Zainteresowany będący stroną postępowania: (...)

2) Zainteresowany niebędący stroną postępowania: (...)

Opis stanu faktycznego

Jest Pan wspólnikiem spółki cywilnej od dnia założenia (...). W spółce posiada Pan 50% udziałów. Drugi wspólnik jest osobą fizyczną i posiada też 50%. Jest to Pana jedyna działalność gospodarcza.

Zajmujecie się Państwo produkcją puzzli i gier planszowych zakwalifikowanych do PKD 32.40.Z - produkcja gier i zabawek. Od kilkunastu lat wszystkie swoje wyroby produkujecie Państwo wyłącznie na indywidualne zamówienie klienta. Waszymi odbiorcami są wyłącznie firmy prowadzące działalność gospodarczą. Nie prowadzicie Państwo sprzedaży detalicznej. Klient przysyła Państwu, jakiej wielkości chce mieć opakowanie z zawartością elementów puzzli lub gry, podaje długość, szerokość, wysokość, grubość ścianek opakowania. Kolor i grafikę opakowania z puzzlami i grą klient sobie sam opracowuje i przysyła Państwu. Otrzymany wzór grafiki Państwa pracownik - grafik komputerowy sprawdza, jak ma jakieś uwagi do grafiki, to zgłasza to klientowi. Jeżeli klient akceptuje uwagi Państwa pracownika, to pracownik nanosi poprawki na wzór grafiki opakowania. Państwo zlecają drukarni wydruk na papierze w wybranym kolorze tej grafiki - w przypadku puzzli jest obrazek do ułożenia, w przypadku gry planszowej jest to zwykle nazwa gry, czasem ilość elementów i instrukcja gry. Z drukarni otrzymują Państwo gotowy arkusz, za który płacicie. Z tektury wycinają Państwo pudełko zamówionej wielkości, formują na maszynie i oklejają papierem otrzymanym z drukarni. Jeżeli nie mają Państwo przygotowanych wykrojników do wykonania określonej wielkości opakowania, to proponujecie klientowi opakowanie wielkości zbliżonej, do której macie wykrojniki, i jeżeli się zgadza, to takie wykonujecie. A jeżeli się klient nie zgadza, to przygotowujecie Państwo wykrojniki do wykonania takiej wielkości opakowania, jak chce klient. Fizyczne wykonanie wykrojnika zlecają Państwo firmie zewnętrznej.

Jesteście Państwo podatnikiem podatku VAT. Za 2022 r. osiągnęliście przychód netto ze sprzedaży wyrobów większy niż za 2021 r.

W piśmie stanowiącym uzupełnienie wniosku wspólnego odpowiedzieli Państwo na następujące pytania.

Jaka jest forma opodatkowania prowadzonej przez Państwa działalności gospodarczej w ramach spółki cywilnej (dalej: Spółka)?

Zasady ogólne - podatek liniowy.

Czy Państwa kontrahenci, którym sprzedajecie produkty, to podmioty powiązane w rozumieniu art. 23m ust. 1 pkt 4 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych?

Nie są to podmioty powiązane w rozumieniu art. 23m ust. 1 pkt 4 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Czy koszty dostosowania opakowań produktów do wymagań kontrahentów poniesione zostały przez Państwa w celu zwiększenia przychodów ze sprzedaży produktów?

Koszty dostosowania opakowań produktów do wymagań kontrahentów poniesione zostały w celu zwiększenia przychodów ze sprzedaży produktów.

Czy w okresie dwóch kolejno następujących po sobie latach podatkowych, licząc od roku podatkowego, w którym ponieśli Państwo koszty w celu zwiększenia przychodów ze sprzedaży produktów, tj. w Państwa przypadku w roku 2022 i 2023 - w związku z tym, że ponieśli Państwo koszty w 2022 r. - zwiększyły/zwiększą się przychody ze sprzedaży produktów w stosunku do przychodów z tego tytułu ustalonych na ostatni dzień roku podatkowego poprzedzającego rok poniesienia tych kosztów, tj. na 31 grudnia 2021 r.?

W 2022 r. zwiększyły się przychody ze sprzedaży produktów w stosunku do przychodów z tego tytułu ustalonych na ostatni dzień roku podatkowego poprzedzającego rok poniesienia tych kosztów, tj. na 31 grudnia 2021 r. W 2023 r. prawdopodobnie nie zwiększą się przychody ze sprzedaży produktów w stosunku do przychodów z tego tytułu na ostatni dzień 2021 r., tj. 31 grudnia 2021 r.

Czy koszty uzyskania przychodów poniesione przez Państwa w celu zwiększenia przychodów ze sprzedaży produktów zostały/zostaną Państwu zwrócone w jakiejkolwiek formie lub zostały/zostaną odliczone od podstawy opodatkowania podatkiem dochodowym?

Koszty uzyskania przychodów poniesione przez Państwa w celu zwiększenia przychodów ze sprzedaży produktów nie zostały i nie zostaną Państwu zwrócone w jakiejkolwiek formie.

Czy korzystali Państwo w 2022 r. ze zwolnień podatkowych, o których mowa w art. 21 ust. 1 pkt 63a lub pkt 63b ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych?

Nie korzystali Państwo ze zwolnień podatkowych, o których mowa w art. 21 ust. 1 pkt 63a lub pkt 63b ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Pytanie

Czy poniesione w 2022 r. koszty na wytworzenie opakowania gry, tj. materiały bezpośrednie do produkcji opakowania, płace pracowników produkujących opakowania, wynagrodzenie grafika komputerowego, koszty zakupu nowych wykrojników, mogą Państwo odliczyć w zeznaniu rocznym za 2022 r. na podstawie art. 26gb ust. 7, jako koszty dostosowania opakowań produktów do wymagań kontrahentów?

Państwa stanowisko w sprawie

Państwa zdaniem mają Państwo prawo odliczyć te wydatki w zeznaniu rocznym za 2022 r. do wysokości limitu określonego w art. 26gb pkt 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

UZASADNIENIE stanowiska

Zgodnie z art. 26gb ust. 7 pkt 3 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych za koszty uzyskania przychodów poniesione w celu zwiększenia przychodów ze sprzedaży produktów uznaje się koszty dostosowania opakowań produktów do wymagań kontrahentów.

Ustawodawca nie doprecyzował, co należy rozumieć poprzez działanie polegające na "dostosowaniu opakowań produktów do wymagań kontrahentów". Zatem, w Państwa przypadku wyprodukowanie opakowań produktów zgodnie z zamówieniem klienta stanowi "dostosowanie opakowań produktów do wymagań kontrahentów".

Ocena stanowiska

Stanowisko, które przedstawili Państwo we wniosku, jest:

* prawidłowe - w częsci dotyczącej kosztów poniesionych w związku z przygotowaniem i zleceniem wykonania wykrojnika do wykonania opakowania wielkości, jakiej oczekuje klient,

* nieprawidłowe - w pozostałej części.

UZASADNIENIE interpretacji indywidualnej

Ustawą z dnia 29 października 2021 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2021 r. poz. 2105 z późn. zm.), która weszła w życie 1 stycznia 2022 r., wprowadzono przepisy mające zdynamizować rozwój gospodarczy kraju poprzez system ulg podatkowych. Jedną z form wsparcia przedsiębiorców jest ulga na zwiększenie przychodów ze sprzedaży produktów, czyli tzw. "ulga na ekspansję". Celem ulgi jest zachęcenie przedsiębiorców do rozwoju swojej działalności i rozszerzania działalności nie tylko na rynek krajowy, ale także na zagraniczne rynki zbytu.

Zgodnie z art. 26gb ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (tekst jedn.: Dz. U. z 2022 r. poz. 2647 z późn. zm.):

Podatnik uzyskujący przychody z pozarolniczej działalności gospodarczej odlicza od podstawy obliczenia podatku, ustalonej zgodnie z art. 26 ust. 1 lub art. 30c ust. 2, koszty uzyskania przychodów poniesione w celu zwiększenia przychodów ze sprzedaży produktów do wysokości dochodu uzyskanego przez podatnika w roku podatkowym z pozarolniczej działalności gospodarczej, nie więcej jednak niż 1 000 000 zł w roku podatkowym.

W myśl art. 26gb ust. 2 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych:

Przez produkty rozumie się rzeczy wytworzone przez podatnika.

Stosownie do art. 26gb ust. 3 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych:

Przez zwiększenie przychodów ze sprzedaży produktów, o którym mowa w ust. 1, rozumie się odpłatne zbycie produktów do podmiotu niebędącego podmiotem powiązanym w rozumieniu art. 23m ust. 1 pkt 4.

W myśl art. 26gb ust. 4 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych:

Podatnik jest uprawniony do skorzystania z odliczenia pod warunkiem, że w okresie 2 kolejno następujących po sobie lat podatkowych, licząc od roku podatkowego, w którym poniósł koszty zwiększenia przychodów, o których mowa w ust. 1, zwiększył przychody ze sprzedaży produktów w stosunku do przychodów z tego tytułu ustalonych na ostatni dzień roku podatkowego poprzedzającego rok poniesienia tych kosztów lub osiągnął przychody ze sprzedaży produktów dotychczas nieoferowanych, lub osiągnął przychody ze sprzedaży produktów dotychczas nieoferowanych w danym kraju.

Na podstawie art. 26gb ust. 7 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych:

Za koszty poniesione w celu zwiększenia przychodów ze sprzedaży produktów uznaje się koszty:

1)

uczestnictwa w targach poniesione na:

a)

organizację miejsca wystawowego,

b)

zakup biletów lotniczych dla pracowników i podatnika,

c)

zakwaterowanie i wyżywienie dla pracowników i podatnika;

2)

działań promocyjno-informacyjnych, w tym zakupu przestrzeni reklamowych, przygotowania strony internetowej, publikacji prasowych, broszur, katalogów informacyjnych i ulotek, dotyczących produktów;

3)

dostosowania opakowań produktów do wymagań kontrahentów;

4)

przygotowania dokumentacji umożliwiającej sprzedaż produktów, w szczególności dotyczącej certyfikacji towarów oraz rejestracji znaków towarowych;

5)

przygotowania dokumentacji niezbędnej do przystąpienia do przetargu, a także w celu składania ofert innym podmiotom.

W myśl art. 26gb ust. 8 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych:

Podatnikowi, który w roku podatkowym korzysta ze zwolnień podatkowych, o których mowa w art. 21 ust. 1 pkt 63a lub 63b, prawo do odliczenia przysługuje jedynie w odniesieniu do kosztów uzyskania przychodów poniesionych w celu zwiększenia przychodów ze sprzedaży produktów, które nie są przez podatnika uwzględniane w kalkulacji dochodu zwolnionego z podatku na podstawie tych przepisów.

Zgodnie z art. 26gb ust. 9 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych:

Odliczenia dokonuje się w zeznaniu za rok podatkowy, w którym poniesiono koszty w celu zwiększenia przychodów ze sprzedaży produktów. W przypadku gdy podatnik poniósł za rok podatkowy stratę albo wielkość dochodu podatnika jest niższa od kwoty przysługujących mu odliczeń, odliczenia - odpowiednio w całej kwocie lub w pozostałej części - dokonuje się w zeznaniach za kolejno następujące po sobie sześć lat podatkowych następujących bezpośrednio po roku, w którym podatnik skorzystał lub miał prawo skorzystać z odliczenia.

Na podstawie art. 26gb ust. 10 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych:

Koszty uzyskania przychodów poniesione w celu zwiększenia przychodów ze sprzedaży produktów podlegają odliczeniu, jeżeli nie zostały podatnikowi zwrócone w jakiejkolwiek formie lub nie zostały odliczone od podstawy opodatkowania podatkiem dochodowym.

Ulga "na ekspansję" polega na możliwości dodatkowego odliczenia kosztów, które musi ponieść podatnik, aby rozszerzać swoje rynki zbytu, w tym zagraniczne. Wydatki na ekspansję mogą zostać odliczone - raz jako koszty uzyskania przychodów, drugi raz w ramach ulgi jako odliczenie od podstawy opodatkowania (podstawy obliczenia podatku) - przy czym dla celów ulgi do wysokości nie większej niż 1 mln zł (limit skorzystania z ulgi).

Do kosztów uzyskania przychodów poniesionych w celu zwiększenia przychodów ze sprzedaży produktów zaliczane są - zgodnie z art. 26gb ust. 7 pkt 3 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych - koszty dostosowania opakowań produktów do wymagań kontrahentów. Przepis ten jednak nie odnosi się do kosztów dostosowania całego procesu produkcyjnego do wymagań klientów.

Zgodnie z definicją zawartą w "Wielkim Słowniku Języka Polskiego" (...) - pojęcie "dostosować" oznacza: "zmienić coś tak, aby było odpowiednie do jakichś celów, warunków lub potrzeb". Zatem wyprodukowanie opakowań produktów zgodnie z zamówieniem klienta nie odpowiada pojęciu dostosowania opakowań produktów do wymagań kontrahentów w rozumieniu analizowanego przepisu. Tak więc odliczeniu mogą podlegać jedynie koszty, które dostosowują opakowania do wymagań zgłaszanych przez kontrahentów. Zatem, w przypadku kiedy podatnik ponosi koszty opracowania nowych opakowań dla produktów, które są wprowadzane do oferty sprzedażowej z inicjatywy podatnika, odliczenie nie powinno przysługiwać, ponieważ dotyczą one ogólnych kosztów produkcji opakowań. Tak więc odliczeniu w ramach ulgi podlegają wyłącznie koszty związane z samym etapem dostosowawczym (dotyczące dla przykładu rozróżnienia kolorystyki opakowań w zależności od kraju odbiorcy), a nie koszty ogólne produkcji (począwszy od etapu projektowego, przez wytworzenie przy zastosowaniu szerokiej gamy materiałów, a skończywszy na uzyskaniu gotowego opakowania, któremu dopiero w kolejnej fazie zostanie nadany np. indywidualny kolor właściwy dla danego kontrahenta).

W konsekwencji odliczeniu w ramach ulgi na ekspansję mogą podlegać jedynie koszty, które dostosowują już istniejące opakowania produktów do wymagań zgłaszanych przez klientów.

Jednocześnie, odliczenie przysługuje w przypadku, gdy podatnik wykaże wzrost przychodów ze sprzedaży produktów w okresie 2 lat od poniesienia wydatków z nimi związanych (tj. począwszy od roku, w którym skorzystał z ulgi na ekspansję). Warunek ten zostanie spełniony, jeśli wzrost przychodów nastąpi w jednym (którymkolwiek z dwóch lat podatkowych) lub w obu przywoływanych w przepisie latach podatkowych.

Ponadto odliczenia dokonuje się w zeznaniu za rok podatkowy, w którym poniesiono koszty w celu zwiększenia przychodów ze sprzedaży produktów.

Z informacji przedstawionych we wniosku wynika, że jesteście Państwo wspólnikami spółki cywilnej (dalej: Spółka). Spółka zajmuje się produkcją puzzli i gier planszowych. Od kilkunastu lat wszystkie swoje wyroby Spółka produkuje wyłącznie na indywidualne zamówienie klienta. Klient przysyła Spółce, jakiej wielkości chce mieć opakowanie z zawartością elementów puzzli lub gry, podaje długość, szerokość, wysokość, grubość ścianek opakowania. Kolor i grafikę opakowania z puzzlami i grą klient sobie sam opracowuje i przysyła Państwu. Otrzymany wzór grafiki pracownik Spółki - grafik komputerowy sprawdza. Jak ma jakieś uwagi do grafiki, to zgłasza to klientowi. Jeżeli klient akceptuje uwagi pracownika, to pracownik nanosi poprawki na wzór grafiki opakowania. Następnie Spółka zleca drukarni wydruk na papierze w wybranym kolorze tej grafiki. Jeżeli Spółka nie ma przygotowanych wykrojników do wykonania określonej wielkości opakowania, to proponuje klientowi opakowanie wielkości zbliżonej, do której ma wykrojniki i jeżeli się zgadza, to takie wykonuje. A jeżeli klient nie zgadza się, to Spółka przygotowuje wykrojniki do wykonania takiej wielkości opakowania, jak chce klient. Fizyczne wykonanie wykrojnika Spółka zleca firmie zewnętrznej. Kosztami, które mają być objęte ulgą na ekspansję, to poniesione w 2022 r. przez Spółkę koszty na materiały bezpośrednie do produkcji opakowania, płace pracowników produkujących opakowania, wynagrodzenie grafika komputerowego, koszty zakupu nowych wykrojników.

Tym samym, z wymienionych w sprawie kosztów do odliczenia w ramach ulgi na ekspansję możliwe będą te koszty, które poniesione zostały dodatkowo w związku ze zgłoszonymi do wyprodukowanych opakowań zastrzeżeniami klienta. Nie będą to zatem koszty wyprodukowania opakowań zgodnie z zamówieniem klienta, lecz koszty wynikające z dokonywanych zmian tak, aby wyprodukowane opakowania spełniały warunki stawiane przez klientów. W Państwa sprawie będą to zatem jedynie koszty poniesione w związku z przygotowaniem i zleceniem wykonania wykrojnika do wykonania opakowania wielkości, jakiej oczekuje klient (w przypadku gdy nie zgadza się on z zaproponowanym przez Państwa opakowaniem przygotowanym zgodnie z posiadanym wykrojnikiem).

W okolicznościach, gdy ponieśli Państwo koszty zwiększenia przychodów ze sprzedaży produktów w 2022 r. i zechcą skorzystać z tego tytułu z ulgi, rozliczą ją Państwo w zeznaniu za rok 2022 składanym do końca kwietnia 2023 r. Natomiast okresem, w którym powinno dojść do wymaganego wzrostu przychodów będą lata 2022 i 2023. We wniosku wskazaliście Państwo, że w 2022 r. zwiększyły się Państwa przychody ze sprzedaży produktów w stosunku do przychodów z tego tytułu ustalonych na ostatni dzień roku podatkowego poprzedzającego rok poniesienia tych kosztów, tj. na 31 grudnia 2021 r. Zatem warunek wzrostu przychodów ze sprzedaży produktów w okresie 2 lat od poniesienia wydatków z nimi związanych - w Państwa przypadku - został spełniony.

Ponadto wskazaliście Państwo, że Państwa kontrahenci, którym sprzedajecie produkty, nie są podmiotami powiązanymi z Państwem w rozumieniu art. 23m ust. 1 pkt 4 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Koszty uzyskania przychodów poniesione w celu zwiększenia przychodów ze sprzedaży produktów nie zostały i nie zostaną Państwu zwrócone w jakiejkolwiek formie oraz nie korzystali Państwo ze zwolnień podatkowych, o których mowa w art. 21 ust. 1 pkt 63a lub pkt 63b ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Reasumując - na podstawie art. 26gb ust. 7 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych mogą Państwo odliczyć w zeznaniu rocznym za 2022 r. poniesione przez Państwa w 2022 r. koszty w związku z przygotowaniem i zleceniem wykonania wykrojnika do wykonania opakowania wielkości, jakiej oczekuje klient (w przypadku gdy nie zgadza się on z zaproponowanym przez Państwa opakowaniem przygotowanym zgodnie z posiadanym wykrojnikiem). Natomiast odliczeniu nie podlegają koszty poniesione na materiały bezpośrednie do produkcji opakowania, płace pracowników produkujących opakowania i wynagrodzenie grafika komputerowego.

Dodatkowe informacje

Informacja o zakresie rozstrzygnięcia

Interpretacja dotyczy stanu faktycznego, które Państwo przedstawili, i stanu prawnego, który obowiązywał w dacie zaistnienia zdarzenia.

POUCZENIE o funkcji ochronnej interpretacji

* Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn.: Dz. U. z 2022 r. poz. 2651 z późn. zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli Państwa sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem stanu faktycznego. Z funkcji ochronnej będą mogli skorzystać Ci z Państwa, którzy zastosują się do interpretacji.

* Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:

1)

z zastosowaniem art. 119a;

2)

w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;

3)

z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.

POUCZENIE o prawie do wniesienia skargi na interpretację przez Zainteresowanego, który jest stroną postępowania

(...) Zainteresowany będący stroną postępowania - art. 14r. § 2 Ordynacji podatkowej) ma prawo wnieść skargę na tę interpretację indywidualną do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego. Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (tekst jedn.: Dz. U. z 2023 r. poz. 259 z późn. zm.; dalej jako "p.p.s.a.").

Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 p.p.s.a.). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 p.p.s.a.):

* w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 p.p.s.a.), albo

* w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a p.p.s.a.).

Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a p.p.s.a.).

Podstawa prawna dla wydania interpretacji

Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a, art. 14b § 1 i art. 14r. ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn.: Dz. U. z 2022 r. poz. 2651 z późn. zm.).

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl