0112-KDIL2-1.4012.405.2019.1.MD - Brak prawa do obniżenia przez gminę kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego wynikającą z faktur dokumentujących zakupy związane z realizacją projektu, którego przedmiotem jest zbiorowe zaopatrywanie mieszkańców w wodę za pomocą gminnych urządzeń wodociągowych oraz odprowadzanie i oczyszczanie ścieków za pomocą gminnych urządzeń kanalizacyjnych.

Pisma urzędowe
Status:  Aktualne

Pismo z dnia 22 października 2019 r. Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej 0112-KDIL2-1.4012.405.2019.1.MD Brak prawa do obniżenia przez gminę kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego wynikającą z faktur dokumentujących zakupy związane z realizacją projektu, którego przedmiotem jest zbiorowe zaopatrywanie mieszkańców w wodę za pomocą gminnych urządzeń wodociągowych oraz odprowadzanie i oczyszczanie ścieków za pomocą gminnych urządzeń kanalizacyjnych.

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2019 r. poz. 900, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 23 września 2019 r. (data wpływu 23 września 2019 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego wynikającą z faktur dokumentujących zakupy związane z realizacją projektu pn. " (...)" - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 23 września 2019 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w ww. zakresie

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

Gmina jest zarejestrowanym, czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług. Wykonuje szereg zadań z zakresu spraw publicznych o znaczeniu lokalnym, w szczególności zadania własne i zlecone z zakresu administracji rządowej. Realizując zadania własne, Gmina przystępuje do realizacji projektu pn. " (...)", objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020. Gmina jest inwestorem oraz jednostką zarządzającą projektem.

Działaniami podjętymi w projekcie będą: 1. Budowa ujęcia wody wraz z odcinkiem wodociągu do stacji uzdatniania wody; 2. Przebudowa stacji uzdatniania wody; 3. Wyposażenie w zbiorniki wyrównawcze wraz z zestawem pompowym do zbiorników; 4. Wyposażenie stacji w agregat prądotwórczy o mocy 60 kW; 5. Montaż instalacji fotowoltaicznej o mocy 7,5 kW; 6. Montaż instalacji fotowoltaicznej o mocy 21,28 kW w stacji uzdatniania wody; 7. Rozbudowę wodociągu o 1,870 km w kierunku wsi (...); 8. Budowa odcinka wodociągu o dł. 0,730 km łączącego sieci wodociągowe (...) i (...); 9. Wyposażenie sieci w zasuwy DN 80 szt. 20, DN 100 szt. 15, DN 150 szt. 18 na sieci wodociągowej; 10. Montaż wentylacji w budynku oczyszczalni ścieków w (...); 11. Wymiana układu elektryczno-mechanicznego mieszadła; 12. Montaż pomp retencji i pomp dekantacji; 13. Wyposażenie w agregat prądotwórczy o mocy 60 kW; 14. Wyposażenie w prasę oraz przyczepę do osadów; 15. Montaż instalacji fotowoltaicznej o mocy 31,3 kW. Razem całkowita wartość projektu: 3 342 824,00 zł. Dofinansowanie: 2 000 000,00 zł. Koszty kwalifikowane: 3 342 824,00 zł. Podatek VAT stanowi koszt kwalifikowany projektu. Termin rozpoczęcia realizacji projektu - 2020 r. Planowany termin rzeczowego zakończenia realizacji projektu - 2023 r. Planowany termin finansowego zakończenia realizacji projektu - 2023 r. Wszystkie faktury dotyczące wydatków tej inwestycji będą wystawione na Gminę.

Po zakończeniu prac Gmina nieodpłatnie przekaże w administrowanie całą inwestycję obecnemu operatorowi - Sp. z o.o., z którym ma podpisaną umowę na bieżącą obsługę w zakresie zbiorowego zaopatrywania mieszkańców w wodę za pomocą gminnych urządzeń wodociągowych oraz zbiorowego odprowadzania i oczyszczania ścieków za pomocą gminnych urządzeń kanalizacyjnych. Przychody ze sprzedaży wody i odbioru ścieków uzyskanych od mieszkańców i innych użytkowników przez operatora będą pokrywały wydatki operatora. Gmina z tego tytułu nie będzie dokonywać sprzedaży opodatkowanej.

W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie.

Czy Gminie przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego wynikającą z faktur VAT dokumentujących dokonywanie zakupów związanych z realizacją opisanego projektu?

Zdaniem Wnioskodawcy, Gmina jako zarejestrowany, czynny podatnik podatku od towarów i usług będzie realizowała zadanie inwestycyjne pn. " (...)". Zgodnie z art. 15 ust. 6 ustawy o podatku od towarów i usług, nie uznaje się za podatnika organów władzy publicznej oraz urzędów obsługujących te organy w zakresie realizowanych zadań nałożonych odrębnymi przepisami prawa, dla realizacji których zostały one powołane, z wyłączeniem czynności wykonywanych na podstawie zawartych umów cywilnoprawnych. Dodatkowo należy wskazać art. 7 ust. 1 pkt 3 ustawy z 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z dnia 2019, poz. 506 z późn. zm.), który określa, że zadania własne gminy obejmują sprawy z zakresu wodociągów i zaopatrzenia w wodę, kanalizacji, usuwania i oczyszczania ścieków komunalnych, utrzymania czystości i porządku oraz urządzeń sanitarnych, wysypisk i unieszkodliwiania odpadów komunalnych, zaopatrzenia w energię elektryczną i cieplną oraz gaz. Natomiast zgodnie z treścią art. 86 ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług: w zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego. Z treści wskazanej powyżej regulacji wynika zatem, iż prawo do odliczenia podatku naliczonego przysługuje przy łącznym spełnieniu dwóch przesłanek, tj.: - nabywcą towarów i usług jest podatnik VAT; - nabywane towary i usługi są wykorzystywane przez podatnika do wykonywania czynności opodatkowanych podatkiem należnym. Ponieważ inwestycja nie będzie wykorzystywana do celów związanych z czynnościami opodatkowanymi, zatem Gmina nie ma możliwości dokonania odliczeń kwot podatku naliczonego od wydatków związanych z realizowanym projektem.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego jest prawidłowe.

Podstawowe zasady dotyczące odliczania podatku naliczonego zostały sformułowane w art. 86 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2018 r. poz. 2174, z późn. zm.), zwanej dalej ustawą. W świetle tego przepisu, w zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15 ustawy, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124.

Na mocy art. 86 ust. 2 pkt 1 ustawy, kwotę podatku naliczonego stanowi suma kwot podatku wynikających z faktur otrzymanych przez podatnika z tytułu:

a.

nabycia towarów i usług,

b.

dokonania całości lub części zapłaty przed nabyciem towaru lub wykonaniem usługi.

Jak wynika z powołanych przepisów, prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przysługuje wówczas, gdy zostaną spełnione określone warunki, tzn. odliczenia tego dokonuje podatnik podatku od towarów i usług oraz gdy towary i usługi, z których nabyciem podatek został naliczony, są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, tzn. takich, których następstwem jest określenie podatku należnego (powstanie zobowiązania podatkowego).

Przedstawiona wyżej zasada wyklucza zatem możliwość dokonania obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego związanego z towarami i usługami, które nie są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, czyli w przypadku ich wykorzystania do czynności zwolnionych od podatku VAT oraz niepodlegających temu podatkowi.

Należy zauważyć, że formułując w art. 86 ust. 1 ustawy warunek związku ze sprzedażą opodatkowaną, ustawodawca nie uzależnia prawa do odliczenia od związku zakupu z obecnie wykonywanymi czynnościami opodatkowanymi. Wystarczającym jest, że z okoliczności towarzyszących nabyciu towarów lub usług przy uwzględnieniu rodzaju prowadzonej przez podatnika działalności gospodarczej wynika, że zakupy te dokonane są w celu ich wykorzystania w ramach jego działalności opodatkowanej.

Ponadto podkreślić należy, że ustawodawca zapewnił podatnikowi prawo do odliczenia podatku naliczonego w całości lub w części, pod warunkiem spełnienia przez niego zarówno przesłanek pozytywnych, wynikających z art. 86 ust. 1 ustawy oraz niezaistnienia przesłanek negatywnych, określonych w art. 88 ustawy. Przepis ten określa listę wyjątków, które pozbawiają podatnika prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego.

Jedno z takich ograniczeń zostało wskazane w art. 88 ust. 3a pkt 2 ustawy, zgodnie z którym nie stanowią podstawy do obniżenia podatku należnego oraz zwrotu różnicy podatku lub zwrotu podatku naliczonego faktury i dokumenty celne w przypadku gdy transakcja udokumentowana fakturą nie podlega opodatkowaniu albo jest zwolniona od podatku.

Oznacza to, że podatnik nie może skorzystać z prawa do odliczenia w odniesieniu do podatku, który jest należny wyłącznie z tego względu, że został wykazany na fakturze w sytuacji, gdy transakcja nie podlega opodatkowaniu albo jest zwolniona od podatku.

Natomiast na podstawie przepisu art. 88 ust. 4 ustawy, obniżenia kwoty lub zwrotu różnicy podatku należnego nie stosuje się również do podatników, którzy nie są zarejestrowani jako podatnicy VAT czynni, zgodnie z art. 96, z wyłączeniem przypadków, o których mowa w art. 86 ust. 2 pkt 7.

Zgodnie z powyższą regulacją, z prawa do odliczenia podatku skorzystać mogą wyłącznie podatnicy, którzy są zarejestrowani jako podatnicy VAT czynni.

Zatem, aby podmiot mógł skorzystać z prawa do obniżenia podatku należnego o podatek naliczony związany z dokonanym nabyciem towarów i usług, w pierwszej kolejności winien spełnić przesłanki umożliwiające uznanie go - dla tej czynności - za podatnika podatku od towarów i usług, działającego w ramach prowadzonej działalności gospodarczej.

Stosownie do art. 15 ust. 1 ustawy, podatnikami są osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w ust. 2, bez względu na cel lub rezultat takiej działalności.

Działalność gospodarcza - w myśl art. 15 ust. 2 ustawy - obejmuje wszelką działalność producentów, handlowców lub usługodawców, w tym podmiotów pozyskujących zasoby naturalne oraz rolników, a także działalność osób wykonujących wolne zawody. Działalność gospodarcza obejmuje w szczególności czynności polegające na wykorzystywaniu towarów lub wartości niematerialnych i prawnych w sposób ciągły dla celów zarobkowych.

Stosownie do art. 15 ust. 6 ustawy, nie uznaje się za podatnika organów władzy publicznej oraz urzędów obsługujących te organy w zakresie realizowanych zadań nałożonych odrębnymi przepisami prawa, dla realizacji których zostały one powołane, z wyłączeniem czynności wykonywanych na podstawie zawartych umów cywilnoprawnych.

Jak wynika z powyższego, wyłączenie organów władzy publicznej z kategorii podatnika ma charakter podmiotowo-przedmiotowy.

W świetle wskazanych unormowań, jednostki samorządu terytorialnego na gruncie podatku od towarów i usług występować mogą w dwoistym charakterze:

* podmiotów niebędących podatnikami, gdy realizują zadania nałożone na nich odrębnymi przepisami prawa, oraz

* podatników podatku od towarów i usług, gdy wykonują czynności na podstawie umów cywilnoprawnych.

Kryterium podziału stanowi charakter wykonywanych czynności: czynności o charakterze publicznoprawnym wyłączają te podmioty z kategorii podatników, natomiast czynności o charakterze cywilnoprawnym skutkują uznaniem tych podmiotów za podatników podatku od towarów i usług, a realizowane przez nie odpłatne dostawy towarów i świadczenie usług podlegają opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług.

Stosownie do przepisu art. 2 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2019 r. poz. 506, z późn. zm.), gmina wykonuje zadania publiczne w imieniu własnym i na własną odpowiedzialność.

Natomiast zgodnie z art. 6 ust. 1 ustawy o samorządzie gminnym, do zakresu działania gminy należą wszystkie sprawy publiczne o znaczeniu lokalnym, niezastrzeżone ustawami na rzecz innych podmiotów.

Do zadań własnych gminy należy zaspokajanie zbiorowych potrzeb wspólnoty (art. 7 ust. 1 ustawy o samorządzie gminnym). W szczególności zadania własne obejmują m.in. sprawy wodociągów i zaopatrzenia w wodę, kanalizacji, usuwania i oczyszczania ścieków komunalnych, utrzymania czystości i porządku oraz urządzeń sanitarnych, wysypisk i unieszkodliwiania odpadów komunalnych, zaopatrzenia w energię elektryczną i cieplną oraz gaz (art. 7 ust. 1 pkt 3 ustawy o samorządzie gminnym).

Realizacja tych zadań następować może także w drodze dostawy towarów i świadczenia usług w rozumieniu art. 7 i art. 8 ustawy (w zakresie dostaw i usług co do zasady odpłatnych). Gmina, w celu wypełnienia nałożonych na nią zadań, organizuje warunki dla innych podmiotów bądź bezpośrednio uczestniczy w obrocie gospodarczym.

Z przedstawionego opisu sprawy wynika, że Gmina, będąca zarejestrowanym, czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług, wykonuje szereg zadań z zakresu spraw publicznych o znaczeniu lokalnym, w szczególności zadania własne i zlecone z zakresu administracji rządowej. Realizując zadania własne, Gmina przystępuje do realizacji projektu pn. " (...)", objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020. Gmina jest inwestorem oraz jednostką zarządzającą projektem. Działaniami podjętymi w projekcie będą: 1. Budowa ujęcia wody wraz z odcinkiem wodociągu do stacji uzdatniania wody; 2. Przebudowa stacji uzdatniania wody; 3. Wyposażenie w zbiorniki wyrównawcze wraz z zestawem pompowym do zbiorników; 4. Wyposażenie stacji w agregat prądotwórczy o mocy 60 kW; 5. Montaż instalacji fotowoltaicznej o mocy 7,5 kW; 6. Montaż instalacji fotowoltaicznej o mocy 21,28 kW w stacji uzdatniania wody; 7. Rozbudowę wodociągu o 1,870 km w kierunku wsi (...); 8. Budowa odcinka wodociągu DN160 o dł. 0,730 km łączącego sieci wodociągowe (...) i (...); 9. Wyposażenie sieci w zasuwy DN 80 szt. 20, DN 100 szt. 15, DN 150 szt. 18 na sieci wodociągowej; 10. Montaż wentylacji w budynku oczyszczalni ścieków; 11. Wymiana układu elektryczno-mechanicznego mieszadła; 12. Montaż pomp retencji i pomp dekantacji; 13. Wyposażenie w agregat prądotwórczy o mocy 60 kW; 14. Wyposażenie w prasę oraz przyczepę do osadów; 15. Montaż instalacji fotowoltaicznej o mocy 31,3 kW. Termin rozpoczęcia realizacji projektu - 2020 r. Planowany termin rzeczowego zakończenia realizacji projektu - 2023 r. Planowany termin finansowego zakończenia realizacji projektu - 2023 r. Wszystkie faktury dotyczące wydatków tej inwestycji będą wystawione na Gminę. Po zakończeniu prac Gmina nieodpłatnie przekaże w administrowanie całą inwestycję obecnemu operatorowi - Sp. z o.o., z którym ma podpisaną umowę na bieżącą obsługę w zakresie zbiorowego zaopatrywania mieszkańców w wodę za pomocą gminnych urządzeń wodociągowych oraz zbiorowego odprowadzania i oczyszczania ścieków za pomocą gminnych urządzeń kanalizacyjnych. Przychody ze sprzedaży wody i odbioru ścieków uzyskanych od mieszkańców i innych użytkowników przez operatora będą pokrywały wydatki operatora. Gmina z tego tytułu nie będzie dokonywać sprzedaży opodatkowanej.

Przy tak przedstawionym opisie sprawy, wątpliwości Wnioskodawcy dotyczą prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego wynikającą z faktur dokumentujących zakupy związane z realizacją opisanego projektu.

Jak wynika z powołanych powyżej przepisów prawa, rozliczenie podatku naliczonego na zasadach określonych w art. 86 ust. 1 ustawy uwarunkowane jest tym, aby nabywane towary i usługi były wykorzystywane przez zarejestrowanego, czynnego podatnika podatku VAT w ramach działalności gospodarczej do wykonywania czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług.

Podstawowym warunkiem, którego spełnienie należy analizować w aspekcie prawa do odliczenia podatku VAT jest związek dokonywanych nabyć towarów i usług ze sprzedażą uprawniającą do dokonywania takiego odliczenia, czyli sprzedażą generującą podatek należny. W omawianej sprawie związek taki nie wystąpi. Z informacji zawartych we wniosku wynika, że planowana inwestycja nie będzie wykorzystywana przez Gminę na cele związane z czynnościami opodatkowanymi podatkiem VAT. Po zakończeniu prac Gmina nieodpłatnie przekaże w administrowanie całą inwestycję obecnemu operatorowi - Sp. z o.o., z którym ma podpisaną umowę na bieżącą obsługę w zakresie zbiorowego zaopatrywania mieszkańców w wodę za pomocą gminnych urządzeń wodociągowych oraz zbiorowego odprowadzania i oczyszczania ścieków za pomocą gminnych urządzeń kanalizacyjnych. Przychody ze sprzedaży wody i odbioru ścieków uzyskanych od mieszkańców i innych użytkowników przez operatora będą pokrywały wydatki operatora. Gmina z tego tytułu nie będzie dokonywać sprzedaży opodatkowanej. Zatem w analizowanej sprawie podstawowy warunek uprawniający do odliczenia podatku naliczonego nie będzie spełniony. Tym samym Wnioskodawca nie będzie miał - na podstawie art. 86 ust. 1 ustawy - prawa do odliczenia podatku naliczonego zawartego w fakturach dokumentujących zakup towarów i usług związanych z realizacją przedmiotowego projektu.

Podsumowując, Wnioskodawcy nie będzie przysługiwało prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego wynikającą z faktur VAT dokumentujących dokonywanie zakupów związanych z realizacją projektu pn. " (...)" objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020.

Tym samym stanowisko Wnioskodawcy oceniono jako prawidłowe.

Zauważyć należy, że zgodnie z art. 14b § 3 ustawy - Ordynacja podatkowa, składający wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej obowiązany jest do wyczerpującego przedstawienia zaistniałego stanu faktycznego albo zdarzenia przyszłego. Organ jest ściśle związany przedstawionym we wniosku stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego). Zainteresowany ponosi ryzyko związane z ewentualnym błędnym lub nieprecyzyjnym przedstawieniem we wniosku opisu stanu faktycznego (zdarzenia przyszłego). Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, o ile rzeczywisty stan sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie ze stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego) podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku. Zatem w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy udzielona odpowiedź straci swą aktualność.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej:

1.

z zastosowaniem art. 119a;

2.

w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;

3.

z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych (art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej).

Powyższe unormowania należy odczytywać łącznie z przepisami art. 33 ustawy z 23 października 2018 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, ustawy - Ordynacja podatkowa oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. poz. 2193, z późn. zm.), wprowadzającymi regulacje intertemporalne.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego, za pośrednictwem organu, którego działanie, bezczynność lub przewlekłe prowadzenie postępowania jest przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. z 2018 r. poz. 1302, z późn. zm.). Skargę wnosi się w dwóch egzemplarzach (art. 47 § 1 ww. ustawy) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała lub drogą elektroniczną na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 54 § 1a ww. ustawy), w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia skarżącemu rozstrzygnięcia w sprawie albo aktu, o którym mowa w art. 3 § 2 pkt 4a (art. 53 § 1 ww. ustawy). W przypadku pism i załączników wnoszonych w formie dokumentu elektronicznego odpisów nie dołącza się (art. 47 § 3 ww. ustawy).

Jednocześnie, zgodnie z art. 57a ww. ustawy, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie, opinię zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl