0111-KDSB1-2.440.275.2023.3.IKR - WIS USŁUGA - montaż - PKWiU 2015 – 33 - stawka 23% VAT

Pisma urzędowe
Status:  Aktualne

Pismo z dnia 4 grudnia 2023 r. Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej 0111-KDSB1-2.440.275.2023.3.IKR WIS USŁUGA - montaż - PKWiU 2015 – 33 - stawka 23% VAT

WIĄŻĄCA INFORMACJA STAWKOWA (WIS)

Na podstawie art. 13 § 2a pkt 2 lit. a ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2023 r. poz. 2383), zwanej dalej Ordynacją podatkową i art. 42a ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2023 r. poz. 1570 z późn. zm.), zwanej dalej ustawą, po rozpatrzeniu wniosku (...) z dnia 14 września 2023 r. (data wpływu 14 września 2023 r.), uzupełnionego pismem z dnia 6 listopada 2023 r. (data wpływu 6 listopada 2023 r.), 13 listopada 2023 r. (data wpływu 13 listopada 2023 r.) oraz 17 listopada 2023 r. (data wpływu 17 listopada 2023 r.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej wydaje niniejszą wiążącą informację stawkową.

Przedmiot wniosku: usługa - (...)

Opis usługi: usługa (...) polegająca na zmontowaniu na podrozjazdnicach strunobetonowych lub drewnianych (...). Wykonanie usługi (...) składa się z następujących etapów: ułożenie podrozjazdnic przy użyciu (...) wedle schematu - planu (...), montaż płyt żebrowych, ułożenie części stalowej (...) na płytach żebrowych, przy użyciu koparki i/lub wózka widłowego wedle schematu - planu ogólnego rozjazdu, przymocowanie (...) do (...), przy użyciu elementów złącznych (system mocowania - łapka, śruby, przekładki) z użyciem narzędzi tj. (...), regulację zwrotnicy (...) - podpięcie do napędu-pomiary sił przestawiania, testy zgodne z instrukcją odbioru (...), odbiór techniczny dokonywany przez pracownika (...). (...) strunobetonowe albo drewniane na których montowany jest (...) jest własnością klienta (materiał powierzony). Rodzaj (...) (strunobetonowa/drewniana) nie ma wpływu na sposób montażu (...). Płyty żebrowe stanowią element mocujący (...) do (...) i są materiałem powierzonym przez Klienta.

Rozstrzygnięcie: PKWiU 2015 - 33

Stawka podatku od towarów i usług: 23%

Podstawa prawna: art. 41 ust. 1 w zw. z art. 146ea pkt 1 oraz art. 146ef ust. 1 pkt 1 ustawy

Cel wydania WIS: określenie stawki podatku od towarów i usług

UZASADNIENIE

W dniu 14 września 2023 r. Wnioskodawca złożył wniosek, uzupełniony 6 listopada 2023 r., 13 listopada 2023 r. oraz 17 listopada 2023 r. w zakresie sklasyfikowania ww. usługi według Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU) oraz określenia stawki podatku od towarów i usług.

W treści wniosku przedstawiono następujący opis usługi:

Wnioskodawca jest zarejestrowanym, czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług. Wnioskodawca działa w (...) w ramach której poszczególne podmioty odpowiedzialne za konkretne elementy procesu związanego z procesami inwestycyjnymi i utrzymaniowymi związanymi z nawierzchnią szynową. (...) od 70 lat zajmuje się produkcją (...) i jest jednym z największych polskich producentów (...).

(...) świadczy na rzecz klientów usługi wstępnego montażu (...). Na wykonaną usługę wstępnego montażu (...) składają się następujące czynności:

1. W celu wykonania usługi wstępnego montażu (...) Klient dostarcza do Wnioskodawcy (...). (...) jest własnością klienta (materiał powierzony).

2. Dostarczony do Wnioskodawcy (...) trafia na magazyn/depozyt.

3. Z depozytu (...) jest przekazywany na stanowisko montażu zlokalizowane w hali produkcyjnej Wnioskodawcy.

1) W dalszej części wniosku wskazano:

4. (...) jest montowany na (...) strunobetonowych albo drewnianych. Podrozjazdnice strunbetonowe albo drewniane na których montowany jest (...) stanowią własność klienta (materiał powierzony).

5. Po zamontowaniu (...) na (...) następuje odbiór końcowy potwierdzony sporządzonym protokołem odbioru technicznego.

6. Protokół odbioru technicznego jest podpisywany przez (...) (ze strony Wnioskodawcy) oraz pracownika Klienta lub przedstawiciela (...) (finalnego nabywcy (...) zamontowanego na (...)).

7. Podpisanie protokołu odbioru technicznego jest podstawą do wystawienia przez Wnioskodawcę faktury dokumentującej wykonanie usługi wstępnego montażu rozjazdu.

Proponowana przez Wnioskodawcę klasyfikacja 33.20.12.0.

W piśmie z dnia 6 listopada 2023 r. (data wpływu 6 listopada 2023 r.) będącym odpowiedzią na wezwanie do uzupełnienia wniosku o wydanie WIS z dnia 16 października 2023 r. znak 0111-KDSB1-2.440.275.2023.1.IKR Wnioskodawca wskazał:

Złożony wniosek dotyczył usługi wstępnego montażu (...). W większości przypadków usługa wstępnego montażu (...) dotyczy wstępnego montażu (...), dlatego Wnioskodawca precyzuje, że przedmiotowy wniosek dotyczy usługi wstępnego montażu (...);

Usługa wstępnego montażu (...), polega na zmontowaniu na (...) strunbetonowych lub drewnianych (...). Wykonanie usługi wstępnego montażu (...) składa się z następujących etapów:

- ułożenie (...) przy użyciu (...) wedle schematu - planu ogólnego (...),

- montaż płyt żebrowych,

- ułożenie części stalowej (...) na płytach żebrowych, przy użyciu (...) wedle schematu - planu ogólnego (...),

- przymocowanie (...), przy użyciu elementów złącznych (system mocowania - łapka, śruby, przekładki) z użyciem narzędzi tj. (...).

- regulację zwrotnicy (...)- podpięcie do napędu-pomiary sił przestawiania, testy zgodne z instrukcją odbioru (...)',

- odbiór techniczny dokonywany przez pracowników (...).

- Montaż (...) odbywa się w zakładzie produkcyjnym Wnioskodawcy zlokalizowanym w (...).

Usługa wstępnego montażu (...) realizuje cel jakim jest zmontowanie dla Klienta kompletnego (...). Klient poprzez wykonanie przez Wnioskodawcę usługi wstępnego montażu (...) otrzymuje gotowy produkt, który jest następnie montowany przez Klienta na terenie placu budowy. Takie rozwiązanie znacząco skraca czas prac budowalnych prowadzonych przez Klienta (nabywcę usługi wstępnego montażu (...)) w terenie, gdyż (...) jest montowany w zakładzie produkcyjnym Wnioskodawcy, a u Klienta po dostarczeniu na plac budowy sytuowany jako gotowy produkt;

Wynagrodzenie za wykonanie usługi wstępnego montażu (...) jest kalkulowane kwotowo i wynosi w zależności od typu (...) od (...) do (...) PLN netto;

Rodzaj (...) (strunbetonowa/drewniana) nie ma wpływu na sposób montażu (...);

Montaż (...) polega na:

- ułożeniu podrozjazdnic przy (...) wedle schematu - planu ogólnego rozjazdu,

- montażu płyt żebrowych,

- ułożeniu części stalowej (...) na płytach żebrowych, przy użyciu (...) wedle schematu - planu ogólnego (...),

- przymocowaniu (...), przy użyciu elementów złącznych (system mocowania - łapka, śruby, przekładki) z użyciem narzędzi tj. (...), o regulacji (...)- podpięcie do napędu-pomiary sił przestawiania, testy zgodne z instrukcją odbioru rozjazdów,

- odbiorze technicznym dokonywanym przez pracowników (...).

Wykonywanie prac wchodzących w usługi wstępnego (...) wymaga specjalistycznej wiedzy i umiejętności - pracownicy Wnioskodawcy realizujący czynności związane z montażem (...) na podrozjazdnicach muszą zostać przeszkoleni w zakresie technologii montażu (...) na (...). Osoba postronna nie byłaby w stanie wykonać tych czynności zgodnie z obowiązującą technologią/procedurą montażu (...).

Do uzupełnienia Wnioskodawca dołączył (...).

W piśmie z dnia 13 listopada 2023 r. Wnioskodawca wskazał:

(...) informuję, Wnioskodawca nie posiada kopii umowy lub wzoru umowy zawartej przez Wnioskodawcę na wykonanie usługi wstępnego montażu (...) będącego przedmiotem złożonego wniosku a także innych dokumentów.

W piśmie z dnia 17 listopada 2023 r. Wnioskodawca wskazał:

Działając w imieniu (...) w oparciu o udzielone pełnomocnictwo ogólne z dnia 1 lipca 2021 r. w odpowiedzi na wezwanie z dnia 16 października 2023 r., znak pisma 0111-KDSB1-2.440.275.2023.1.IKR uzupełniając złożone w dniu 6 listopada 2023 r. oraz 13 listopada 2023 r. wyjaśnienia informuję, płyty żebrowe stanową element mocujący (...). Płyty żebrowe stanowią materiał powierzony przez klienta.

W trybie przewidzianym w art. 200 § 1 Ordynacji podatkowej, postanowieniem z dnia 21 listopada 2023 r. nr 0111-KDSB1-2.440.275.2023.2.IKR tut. Organ wyznaczył Stronie siedmiodniowy termin do wypowiedzenia się w zakresie zebranego w sprawie materiału dowodowego. Postanowienie zostało skutecznie doręczone w dniu 21 listopada 2023 r. Do dnia wydania niniejszej decyzji z prawa tego Strona nie skorzystała.

UZASADNIENIE klasyfikacji usługi

Stosownie do brzmienia art. 5a ustawy, towary i usługi będące przedmiotem czynności, o których mowa w art. 5, wymienione w klasyfikacji w układzie odpowiadającym Nomenklaturze scalonej (CN) zgodnej z rozporządzeniem Rady (EWG) nr 2658/87 z dnia 23 lipca 1987 r. w sprawie nomenklatury taryfowej i statystycznej oraz w sprawie Wspólnej Taryfy Celnej (Dz. Urz. WE L 256 z 07.09.1987, str. 1, z późn. zm. - Dz.Urz.UE Polskie wydanie specjalne, rozdz. 2, t. 2, str. 382, z późn. zm.) lub w klasyfikacjach wydanych na podstawie przepisów o statystyce publicznej, są klasyfikowane według Nomenklatury scalonej (CN) lub klasyfikacji wydanych na podstawie przepisów o statystyce publicznej, jeżeli dla tych towarów lub usług przepisy ustawy lub przepisy wykonawcze wydane na jej podstawie powołują działy, pozycje, podpozycje lub kody Nomenklatury scalonej (CN) lub symbole klasyfikacji statystycznych.

Zgodnie z art. 42a ustawy o podatku od towarów i usług, wiążąca informacja stawkowa, zwana dalej "WIS", jest decyzją wydawaną na potrzeby opodatkowania podatkiem dostawy towarów, importu towarów, wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów albo świadczenia usług, która zawiera:

1)

opis towaru albo usługi będących przedmiotem WIS;

2)

klasyfikację towaru według działu, pozycji, podpozycji lub kodu Nomenklatury scalonej (CN) albo według działu, grupy, klasy, kategorii, podkategorii lub pozycji Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług albo według sekcji, działu, grupy lub klasy Polskiej Klasyfikacji Obiektów Budowlanych albo usługi według działu, grupy, klasy, kategorii, podkategorii lub pozycji Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług, niezbędną do:

a)

określenia stawki podatku właściwej dla towaru albo usługi,

b)

stosowania przepisów ustawy oraz przepisów wykonawczych wydanych na jej podstawie - w przypadku, o którym mowa w art. 42b ust. 4;

3)

stawkę podatku właściwą dla towaru albo usługi, z wyjątkiem przypadku, o którym mowa w art. 42b ust. 4.

Do celów opodatkowania podatkiem od towarów i usług w zakresie świadczonych usług należy stosować Polską Klasyfikację Wyrobów i Usług wprowadzoną rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 4 września 2015 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU) (Dz. U. z 2015 r. poz. 1676 z późn. zm.).

Podstawowe cele, konstrukcje i sposób posługiwania się Polską Klasyfikacją Wyrobów i Usług oraz jej interpretacje wskazują zasady metodyczne Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU 2015) zawarte w ww. rozporządzeniu.

Zasady metodyczne stanowią integralną część klasyfikacji. Zawarte w nich postanowienia obowiązują przy jej interpretacji i stosowaniu (pkt 1.3).

Zgodnie z pkt 1.2 zasad metodycznych, Polska Klasyfikacja Wyrobów i Usług (PKWiU 2015) składa się z:

- niniejszych zasad metodycznych,

- uwag do poszczególnych sekcji,

- schematu klasyfikacji.

Natomiast schemat klasyfikacji - jak wskazano w pkt 1.4 zasad metodycznych - stanowi wykaz grupowań i obejmuje:

- symbole grupowań,

- nazwy grupowań.

Stosownie do pkt 5.3.2 zasad metodycznych, każdą usługę należy zaliczać do odpowiedniego grupowania zgodnie z jej charakterem, niezależnie od symbolu PKD, pod którym został zaklasyfikowany w krajowym rejestrze urzędowym podmiotów gospodarki narodowej REGON podmiot gospodarczy wykonujący usługę.

W pkt 7.6 zasad metodycznych zawarto ogólne reguły klasyfikowania usług. I tak, na podstawie pkt 7.6.2, gdy przeprowadzona analiza opisu wykonywanych czynności wskazuje na możliwość zaliczenia usługi do dwóch lub kilku grupowań, należy przyjąć następujące reguły klasyfikowania, z tym jednak, że porównywać można jedynie grupowania tego samego poziomu hierarchicznego:

- grupowanie, które zawiera bardziej dokładny opis czynności, powinno być uprzywilejowane (wybrane) w stosunku do grupowania zawierającego opis ogólny,

- usługa złożona, składająca się z kombinacji różnych czynności, której nie można zaklasyfikować zgodnie ze wskazanym sposobem, powinna być zaklasyfikowana jak usługa, która nadaje całości zasadniczy charakter,

- usługę, której nie można zaklasyfikować zgodnie z (tiret 1, 2) należy zaklasyfikować w grupowaniu odpowiednim dla usługi o najbardziej zbliżonym charakterze.

Zgodnie z tytułem, Sekcja C Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług obejmuje PRODUKTY PRZETWÓRSTWA PRZEMYSŁOWEGO.

W świetle wyjaśnień do Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU 2015), sekcja C obejmuje produkty przetwórstwa przemysłowego, przez które rozumie się fizyczne i chemiczne przetwarzanie surowców, materiałów lub półproduktów w nowy wyrób. Surowce, materiały lub półprodukty podlegające przetworzeniu w ramach tej Sekcji wynikiem działalności rolnej, leśnej, rybołówstwa, górnictwa lub innej działalności wytwórczej.

W sekcji tej zawarty jest m.in. dział 33 USŁUGI NAPRAWY, KONSERWACJI I INSTALOWANIA MASZYN I URZĄDZEŃ, który obejmuje:

- specjalistyczne naprawy maszyn, urządzeń i wyrobów wyprodukowanych przez zakłady przemysłowe, których celem jest przywrócenie sprawności oraz ogólne i rutynowe konserwacje (tzw. serwis), zapewniające efektywną pracę sprzętu oraz zapobiegające awariom i naprawom,

- specjalistyczne instalowanie maszyn.

W dziale PKWiU 33 mieści się klasa 33.20 USŁUGI INSTALOWANIA MASZYN PRZEMYSŁOWYCH, SPRZĘTU I WYPOSAŻENIA.

Klasa ta obejmuje:

- demontowanie dużych maszyn i urządzeń,

- instalowanie takich urządzeń i sprzętu, jak:

- sprzęt telekomunikacyjny,

- komputery dużej mocy (mainframe),

- urządzenia napromieniowujące i sprzęt elektromedyczny,

- instalowanie wyposażenia kręgielni,

- instalowanie pozostałych maszyn przemysłowych, sprzętu i wyposażenia, gdzie indziej niesklasyfikowane,

- montaż konstrukcji maszyn,

- montaż przemysłowych urządzeń kontrolno-pomiarowych,

- usługi związane ze specjalistyczną budową młynów.

Klasa ta nie obejmuje:

- usług związanych z instalowaniem wyposażenia, stanowiącego integralną część budynku lub podobnej konstrukcji, takich jak:

- wykonywanie instalacji elektrycznego ogrzewania podłogowego, sklasyfikowane w 43.21.10.2,

- instalowanie wind, schodów ruchomych, automatycznych drzwi, systemów odkurzania itp., sklasyfikowane w 43.29.19.0,

- instalowanie drzwi, klatek schodowych, wyposażenia sklepów, mebli itp., sklasyfikowane w 43.32.10.0,

- instalowania komputerów osobistych, sklasyfikowanego w 62.09.10.0.

Zgodnie z uwagą do klasy PKWiU 33.20: Klasa ta obejmuje tylko specjalistyczne instalowanie maszyn przemysłowych, sprzętu i wyposażenia.

W klasie PKWiU 33.20 mieści się kategoria 33.20.1 USŁUGI INSTALOWANIA METALOWYCH WYROBÓW GOTOWYCH, Z WYŁĄCZENIEM MASZYN I URZĄDZEŃ

Kategoria ta nie obejmuje: - usług instalowania maszyn i urządzeń, sklasyfikowanych w 33.20.2 i 33.20.3.

Odnosząc się do klasyfikacji zaproponowanej przez Wnioskodawcę należy wskazać, że tutejszy Organ dokonał klasyfikacji usługi w zakresie niezbędnym do ustalenia stawki podatku od towarów i usług. Tylko w przypadku, kiedy ustawodawca określa w załącznikach do ustawy grupowania usług w powiązaniu z konkretnymi pełnymi pozycjami, należy ustalać klasyfikację z podaną pełną pozycją PKWiU, w celu wyeliminowania konkretnej pozycji załącznika, co nie ma miejsca w niniejszej sprawie.

W związku z powyższym, usługa będąca przedmiotem wniosku spełnia kryteria i posiada właściwości dla usług objętych działem PKWiU 33 USŁUGI NAPRAWY, KONSERWACJI I INSTALOWANIA MASZYN I URZĄDZEŃ.

Klasyfikacja została dokonana zgodnie z zasadami metodycznymi Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU 2015), zwłaszcza z uwzględnieniem pkt 5.3.2 tych zasad.

UZASADNIENIE zastosowania stawki podatku od towarów i usług

W myśl art. 41 ust. 1 ustawy, stawka podatku wynosi 22%, z zastrzeżeniem ust. 2-12c, art. 83, art. 119 ust. 7, art. 120 ust. 2 i 3, art. 122 i art. 129 ust. 1.

Na podstawie art. 146ea pkt 1 ustawy, w roku 2023 stawka podatku, o której mowa w art. 41 ust. 1 i 13, art. 109 ust. 2, art. 110 i art. 138i ust. 4, wynosi 23%;

Natomiast zgodnie z art. 146ef ust. 1 pkt 1 ww. ustawy, w okresie od dnia 1 stycznia 2024 r. do końca roku, w którym suma wydatków wymienionych w art. 40 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 11 marca 2022 r. o obronie Ojczyzny (Dz. U. poz. 2305 oraz z 2023 r. poz. 347 i 641) określonych na ten rok w ustawie budżetowej, w brzmieniu obowiązującym na dzień 31 lipca tego roku, oraz planie finansowym Funduszu Wsparcia Sił Zbrojnych przedłożonym zgodnie z art. 42 ust. 4 ustawy z dnia 11 marca 2022 r. o obronie Ojczyzny albo projekcie tego planu przedstawionym do zatwierdzenia Ministrowi Obrony Narodowej zgodnie z art. 42 ust. 2 i 3 tej ustawy, jeżeli plan ten nie został przedłożony zgodnie z art. 42 ust. 4 tej ustawy, po wyłączeniu planowanych przepływów finansowych w ramach tej sumy wydatków, jest wyższa niż 3% wartości produktu krajowego brutto określonego zgodnie z art. 40 ust. 2 tej ustawy, stawka podatku, o której mowa w art. 41 ust. 1 i 13, art. 109 ust. 2, art. 110 i art. 138i ust. 4, wynosi 23%;

Usługa będąca przedmiotem wniosku mieści się w dziale 33 PKWiU. Usługa ta nie została wymieniona jako usługa, dla której ustawodawca, w ustawie o podatku od towarów i usług oraz w aktach wykonawczych wydanych na jej podstawie, przewidział obniżoną stawkę podatku. Zatem, właściwą stawką dla opodatkowania przedmiotowej usługi jest stawka podatku VAT w wysokości 23%, na podstawie art. 41 ust. 1 w zw. z art. 146ea pkt 1 oraz art. 146ef ust. 1 pkt 1 ustawy.

Informacje dodatkowe

Niniejsza WIS jest ważna, jeśli w przedmiotowej sprawie nie ma zastosowania zwolnienie podmiotowe lub przedmiotowe od podatku od towarów i usług (art. 42a ustawy). W zakresie wyeliminowania lub zastosowania zwolnienia Wnioskodawca może zwrócić się o interpretację indywidualną do Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej, ul. Warszawska 5, 43-300 Bielsko-Biała.

Podmiot, na rzecz którego wydano WIS, może ją stosować wyłącznie do usług tożsamych pod każdym względem z usługą będącą przedmiotem niniejszej decyzji.

Niniejsza WIS wiąże, z zastrzeżeniem art. 42c ust. 2-2d ustawy, organy podatkowe wobec podmiotu, dla którego została wydana, oraz ten podmiot, w odniesieniu do usługi będącej jej przedmiotem, która zostanie wykonana w okresie ważności WIS (art. 42c ust. 1 pkt 2 ustawy), z wyjątkiem następujących przypadków:

- podmiot ten złożył fałszywe oświadczenie, że w dniu złożenia wniosku o WIS, w zakresie przedmiotowym tego wniosku, nie toczy się postępowanie podatkowe, kontrola podatkowa ani kontrola celno-skarbowa oraz że w tym zakresie sprawa nie została rozstrzygnięta co do jej istoty w decyzji lub postanowieniu organu podatkowego (art. 42b ust. 3 ustawy),

- usługa, będąca przedmiotem niniejszej WIS, stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy (art. 42ca ustawy).

Niniejsza WIS jest ważna przez okres 5 lat licząc od dnia następującego po dniu jej doręczenia (art. 42 ha ust. 1 ustawy).

WIS traci ważność przed upływem 5 lat, z dniem:

1)

następującym po dniu doręczenia decyzji o zmianie WIS albo decyzji o uchyleniu WIS, albo

2)

wygaśnięcia na podstawie art. 42h ust. 1

- w zależności od tego, które ze zdarzeń nastąpiło wcześniej (art. 42 ha ust. 2 ustawy).

WIS wygasa z mocy prawa przed upływem powyższego terminu w przypadku zmiany przepisów prawa podatkowego w zakresie podatku odnoszących się do usługi będącej przedmiotem tej WIS, gdy zmiana tych przepisów spowodowała, że

- klasyfikacja usługi, lub

- stawka podatku właściwa dla usługi lub

- podstawa prawna stawki podatku

staje się niezgodna z tymi przepisami.

Wygaśnięcie WIS następuje z dniem wejścia w życie przepisów, z którymi WIS stała się niezgodna (art. 42h ust. 1 ustawy).

Do liczenia terminów okresu ważności WIS stosuje się odpowiednio art. 12 Ordynacji podatkowej.

POUCZENIE

Od niniejszej decyzji - stosownie do art. 220 § 1 w związku z art. 221 oraz art. 223 § 2 Ordynacji podatkowej - służy Stronie odwołanie do Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia, na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Warszawska 5, 43-300 Bielsko-Biała, lub drogą elektroniczną na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: (KIS/SkrytkaESP albo za pośrednictwem systemu teleinformatycznego e-Urząd Skarbowy na stronie: https://www.podatki.gov.pl/e-urząd-skarbowy), będąc użytkownikiem/wyznaczając użytkownika konta w e-Urzędzie Skarbowym.

Odwołanie od decyzji organu podatkowego powinno zawierać zarzuty przeciw decyzji, określać istotę i zakres żądania będącego przedmiotem odwołania oraz wskazywać dowody uzasadniające to żądanie (art. 222 Ordynacji podatkowej).

Opublikowano: www.kis.gov.pl