0111-KDSB1-1.440.242.2023.5.GB - WIS TOWAR - olej rzepakowy - CN 15 - stawka 0% VAT

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 10 października 2023 r. Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej 0111-KDSB1-1.440.242.2023.5.GB WIS TOWAR - olej rzepakowy - CN 15 - stawka 0% VAT

WIĄŻĄCA INFORMACJA STAWKOWA (WIS)

Na podstawie art. 13 § 2a pkt 2 lit. a ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2022 r. poz. 2651 z późn. zm.), zwanej dalej Ordynacją podatkową i art. 42a ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2023 r. poz. 1570 z późn. zm.), zwanej dalej ustawą, po rozpatrzeniu wniosku (...) z dnia 28 czerwca 2023 r. (data wpływu 30 czerwca 2023 r.), uzupełniony w dniu 20 lipca 2023 r. (data wpływu 21 lipca 2023 r.), 18 sierpnia 2023 r. (data wpływu 18 sierpnia 2023 r.), 5 września 2023 r. (data wpływu 5 września 2023 r.), 15 września 2023 r. (data wpływu 15 września 2023 r.) oraz 20 września 2023 r. (data wpływu 26 września 2023 r.), Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej wydaje niniejszą wiążącą informację stawkową.

Przedmiot wniosku: towar - olej surowy rzepakowy.

Opis: Olej surowy rzepakowy (...) przeznaczony do produkcji biokomponentów. Produkt spełnia wymogi oleju jadalnego.

Rozstrzygnięcie: CN 15

Stawka podatku od towarów i usług: 0%

Podstawa prawna: § 8 ust. 1 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 2 grudnia 2022 r. w sprawie obniżonych stawek podatku od towarów i usług w roku 2023 w zw. z poz. 10 załącznika nr 10 do ustawy

Cel wydania WIS: określenie stawki podatku od towarów i usług

UZASADNIENIE

W dniu 30 czerwca 2023 r. Wnioskodawca złożył wniosek, uzupełniony pismem z dnia 21 lipca 2023 r., 18 sierpnia 2023 r., 5 września 2023 r., 15 września 2023 r. oraz 20 września 2023 r. w zakresie sklasyfikowania towaru - oleju surowego rzepakowego, według Nomenklatury Scalonej (CN) na potrzeby określenia stawki podatku od towarów i usług.

W treści wniosku przedstawiono następujący szczegółowy opis towaru:

Towar - olej surowy rzepakowy

(...) Co istotne, surowy olej rzepakowy (...) spełnia wymogi oleju jadalnego dla ludzi, ze względu na jego fizyko-chemiczne parametry. (...)

Wątpliwości Spółki dotyczą tego, czy może ona w przypadku sprzedaży ww. oleju jadalnego pochodzenia roślinnego, którego przeznaczeniem będą inne cele niż jadalne (np. do produkcji biomasy, techniczne), skorzystać z obniżonej stawki VAT 0%, o której mowa w § 8 ust. 1 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 2 grudnia 2022 r. w sprawie obniżonych stawek podatku od towarów i usług w roku 2023 r. na podstawie art. 146ee ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2022 r. poz. 931, z późn. zm.), zgodnie z którym obniżoną do wysokości 0% stawkę podatku stosuje się również do towarów spożywczych wymienionych w poz. 1-18 załącznika nr 10 do ustawy, innych niż klasyfikowane według Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług w grupowaniu usługi związane z wyżywieniem (PKWiU 56).

Wnioskodawca zaproponował także klasyfikację towaru wg Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU) 10.41.56.

Do wniosku Wnioskodawca dołączył:

(...)

W uzupełnieniu z 21 lipca 2023 r. Wnioskodawca wskazał:

1)

odnosząc się do pkt 54 wniosku, w załączeniu Spółka przekazuje poprawiony wniosek, poprzez zaznaczenie klasyfikacji w poz. 54 pkt 1 tj. Nomenklatury scalonej (CN) zamiast Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU). Jednocześnie Spółka wskazuje, że proponowana przez Wnioskodawcę klasyfikacja towaru według Nomenklatury scalonej (CN) to kod CN: 1512 11 10.

2)

(...) Spółka potwierdza, że przedmiotem niniejszego wniosku jest olej surowy rzepakowy, (...).

(...)

3)

(...)

4)

(...)

5)

(...) przeznaczeniem towaru objętego wnioskiem jest konkretnie produkcja biokomponentów.

6)

(...)

Do uzupełnienia Wnioskodawca dołączył (...).

Ponownie wezwano Wnioskodawcę do uzupełnienia wniosku pismem o sygnaturze (...) z dnia 10 sierpnia 2023 r.

Pismem z dnia 18 sierpnia 2023 r. (data wpływu 18 sierpnia 2023 r.) Wnioskodawca uzupełnił wniosek wskazując:

(...)

Do pisma z dnia 5 września 2023 r. Wnioskodawca dołączył (...)

Uzupełniając wniosek pismem z dnia 20 września 2023 r. Wnioskodawca przedłożył: (...)

W trybie przewidzianym w art. 200 § 1 Ordynacji podatkowej, postanowieniem z dnia 27 września 2023 r. nr (...) tut. Organ wyznaczył Stronie siedmiodniowy termin do wypowiedzenia się w zakresie zebranego w sprawie materiału dowodowego. Postanowienie zostało skutecznie doręczone w dniu 28 września 2023 r.

Wnioskodawca wypowiedział się w sprawie materiału dowodowego pismem z dnia 5 października 2023 r. (data wpływu 6 października 2023 r.), wskazując następujące informacje:

(...) w ocenie Spółki w toku niniejszego postępowania przedstawiono kompletny materiał dowodowy, na podstawie którego tut. Organ ma możliwość dokładnego ustalenia stanu faktycznego przedstawionego we wniosku o wydanie WIS i wyjaśnienia wątpliwości Spółki co do tego, czy może ona w przypadku sprzedaży ww. oleju jadalnego rzepakowego pochodzenia roślinnego, którego przeznaczeniem będą inne cele niż jadalne (do produkcji biokomponentów), skorzystać z obniżonej stawki VAT 0%, o której mowa w § 8 ust. 1 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 2 grudnia 2022 r. w sprawie obniżonych stawek podatku od towarów i usług w roku 2023 r. na podstawie art. 146ee ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2022 r. poz. 931, z późn. zm.

W toku niniejszego postępowania, dla dokładniejszego ustalenia stanu faktycznego przedstawionego we wniosku o wydanie WIS, tut. Organ zwrócił się do Spółki z dwoma wezwaniami z dnia 13 lipca 2023 r. oraz 10 sierpnia 2023 r., poprzez wskazanie m.in. składu przedmiotowego towaru z podaniem zawartości wszystkich składników do 100%, przedstawienie procesu produkcji produktu stanowiącego przedmiot wniosku, a także do przedłożenia dokumentów z których wynika, że przedmiotowy towar jest olejem jadanym, który może być spożywany przez ludzi.

W odpowiedzi na powyższe, Spółka terminowo udzielała szczegółowych odpowiedzi pismami z dnia 20 lipca 2023 r. oraz 18 sierpnia 2023 r. przedkładając jednocześnie odpowiednie dowody. (...)

UZASADNIENIE klasyfikacji towaru

Stosownie do brzmienia art. 5a ustawy, towary i usługi będące przedmiotem czynności, o których mowa w art. 5, wymienione w klasyfikacji w układzie odpowiadającym Nomenklaturze scalonej (CN) zgodnej z rozporządzeniem Rady (EWG) nr 2658/87 z dnia 23 lipca 1987 r. w sprawie nomenklatury taryfowej i statystycznej oraz w sprawie Wspólnej Taryfy Celnej (Dz. Urz. WE L 256 z 07.09.1987, str. 1, z późn. zm. - Dz.Urz.UE Polskie wydanie specjalne, rozdz. 2, t. 2, str. 382, z późn. zm.) lub w klasyfikacjach wydanych na podstawie przepisów o statystyce publicznej, są klasyfikowane według Nomenklatury scalonej (CN) lub klasyfikacji wydanych na podstawie przepisów o statystyce publicznej, jeżeli dla tych towarów lub usług przepisy ustawy lub przepisy wykonawcze wydane na jej podstawie powołują działy, pozycje, podpozycje lub kody Nomenklatury scalonej (CN) lub symbole klasyfikacji statystycznych.

Zgodnie z art. 1 ust. 2 rozporządzenia Rady (EWG) nr 2658/87 z dnia 23 lipca 1987 r. w sprawie nomenklatury taryfowej i statystycznej oraz w sprawie Wspólnej Taryfy Celnej - Nomenklatura scalona obejmuje:

a)

nomenklaturę Systemu Zharmonizowanego;

b)

wspólnotowe podpodziały do tej nomenklatury nazywane "podpozycjami CN" w tych przypadkach, gdy określona jest odpowiadająca stawka celna;

c)

przepisy wstępne, dodatkowe uwagi do sekcji lub działów oraz przypisy odnoszące się do podpozycji CN.

Jednolitemu stosowaniu zarówno Systemu Zharmonizowanego (HS), jak i Nomenklatury scalonej (CN) służą Noty wyjaśniające.

Klasyfikacja towarów w Nomenklaturze scalonej podlega regułom zawartym w Ogólnych regułach interpretacji Nomenklatury scalonej zapewniającym jednolitą interpretację, co oznacza, że dany towar jest zawsze klasyfikowany do jednego i tego samego działu, pozycji podpozycji z wyłączeniem wszelkich innych, które mogłyby być brane pod uwagę.

Reguła 1 Ogólnych reguł interpretacji Nomenklatury scalonej (ORINS) wskazuje, że tytuły sekcji, działów i poddziałów mają znaczenie wyłącznie orientacyjne. Dla celów prawnych klasyfikację towarów ustala się zgodnie z brzmieniem pozycji i uwag do sekcji lub działów oraz zgodnie z Ogólnymi regułami interpretacji Nomenklatury scalonej.

Zgodnie z tytułem działu 15 Nomenklatury scalonej, dział ten obejmuje Tłuszcze i oleje pochodzenia zwierzęcego lub roślinnego lub mikrobiologicznego oraz produkty ich rozkładu; gotowe tłuszcze jadalne; woski pochodzenia zwierzęcego lub roślinnego.

Z kolei Noty wyjaśniające do działu 15 wskazują:

(A) Niniejszy dział obejmuje:

(1) Tłuszcze i oleje zwierzęce, roślinne lub mikrobiologiczne, także surowe, oczyszczone lub rafinowane, lub poddane pewnym obróbkom (np. gotowania, siarkowania lub uwodornienia).

(2) Pewne produkty uzyskane z tłuszczów lub olejów, a w szczególności produkty ich rozkładu (np. surowy glicerol).

(3) Złożone tłuszcze i oleje, jadalne (np. margaryna).

(4) Woski zwierzęce lub roślinne.

(5) Pozostałości powstałe w trakcie obróbki substancji tłuszczowych lub wosków zwierzęcych lub roślinnych.

(...)

Z zastrzeżeniem wyjątków wymienionych w uwadze 1. do niniejszego działu, tłuszcze i oleje zwierzęce, roślinne lub mikrobiologiczne oraz ich frakcje klasyfikowane do niniejszego działu także, jeśli wykorzystywane jako artykuły spożywcze lub do celów technicznych lub przemysłowych (np. do produkcji mydła, świec, smarów, lakierów lub farb).

Z kolei z Not wyjaśniających do Nomenklatury scalonej wynika, że do celów podpozycji tego działu, które zawierają określenie »zastosowania przemysłowe«, odnosi się ono tylko do tych przypadków, w których ma miejsce przekształcenie wyjściowego produktu.

Z drugiej strony, określenie »zastosowania techniczne«, także spotykane w niektórych podpozycjach, nie wymaga żadnego takiego przetworzenia.

(...)

Należy podkreślić, że nawet produkty nadające się do spożycia przez ludzi mogą być przeznaczone do zastosowań technicznych lub przemysłowych.

(...)

(B) Pozycje od 1507 do 1515 niniejszego działu obejmują pojedyncze (tzn. niezmieszane z tłuszczami lub olejami innego rodzaju) nielotne tłuszcze i oleje roślinne lub mikrobiologiczne wymienione w pozycjach łącznie z ich frakcjami, nawet rafinowane, ale nie modyfikowane chemicznie.

(...)

Niniejsze pozycje obejmują surowe tłuszcze i oleje oraz ich frakcje, jak również te które zostały rafinowane lub oczyszczone na drodze np. przez klarowanie, płukanie, filtrowanie, odbarwianie, odkwaszanie lub odwanianie.

Z brzmienia pozycji 1514 CN wynika, że obejmuje ona Olej rzepakowy, rzepikowy lub gorczycowy oraz ich frakcje, nawet rafinowane, ale niemodyfikowane chemicznie.

Noty wyjaśniające do pozycji 1514 CN wskazują:

(A)OLEJE RZEPAKOWE LUB RZEPIKOWE

Nasiona kilku gatunków z rodzaju Brassica, a w szczególności B. napus i B. rapa (lub B. campestris), dostarczają półschnące oleje o podobnych właściwościach, klasyfikowane handlowo jako oleje rzepakowe lub rzepikowe.

Oleje te zazwyczaj zawierają wysoki poziom kwasu erukowego. Niniejsza pozycja obejmuje również olej rzepakowy i rzepikowy, o niskiej zawartości kwasu erukowego (produkowanych z nasion o niskiej zawartości kwasu erukowego specjalnie wytworzonych szczepów rzepaku lub rzepiku), np. olej kanola lub europejski olej rzepakowy lub rzepikowy "podwójnie zerowy".

one wykorzystywane do sosów do sałatek, do wyrobu margaryny itp. one wykorzystywane również do wyrobu artykułów przemysłowych, takich jak dodatki do smarów. Oleje rafinowane, przeważnie oleje rzepakowe, także jadalne.

Odnosząc się do klasyfikacji zaproponowanej przez Wnioskodawcę - CN 1512, należy wskazać, że pozycja ta obejmuje Olej z nasion słonecznika, z krokosza barwierskiego lub z nasion bawełny i ich frakcje, nawet rafinowane, ale niemodyfikowane chemicznie.

Równocześnie tutejszy Organ dokonał klasyfikacji towaru w zakresie niezbędnym do ustalenia stawki podatku od towarów i usług. W przypadku stawki obniżonej, zgodnie z postanowieniami zawartymi w załączniku nr 10 do ustawy, wystarczającym jest przyporządkowanie towaru do odpowiedniego działu Nomenklatury Scalonej, jeśli ustawodawca nie dokonał klasyfikacji rozszerzonej, wskazując pozycję, podpozycję lub pełny kod CN. Tylko w przypadku, kiedy ustawodawca określa w załącznikach do ustawy grupowania towarów w powiązaniu z konkretnymi pełnymi (ośmiocyfrowymi) pozycjami kodów CN, należy ustalać klasyfikację z podanym ośmiocyfrowym kodem CN, w celu wyeliminowania konkretnej pozycji załącznika, co nie ma miejsca w niniejszej sprawie.

Uwzględniając powyższe, towar - olej surowy rzepakowy spełnia kryteria i posiada właściwości dla towarów objętych działem 15 Nomenklatury scalonej (CN) Klasyfikacja towaru została dokonana zgodnie z postanowieniami reguły 1. Ogólnych reguł interpretacji Nomenklatury scalonej.

UZASADNIENIE zastosowania stawki podatku od towarów i usług

W myśl art. 41 ust. 1 ustawy, stawka podatku wynosi 22%, z zastrzeżeniem ust. 2-12c, art. 83, art. 119 ust. 7, art. 120 ust. 2 i 3, art. 122 i art. 129 ust. 1.

Na podstawie art. 146ea ust. 1 w roku 2023 stawka podatku, o której mowa w art. 41 ust. 1 i 13, art. 109 ust. 2, art. 110 i art. 138i ust. 4, wynosi 23%.

Jak stanowi art. 146ef ust. 1 pkt 1 ww. ustawy, w okresie od dnia 1 stycznia 2024 r. do końca roku, w którym suma wydatków wymienionych w art. 40 ust. 1 pkt 2 ustawy

z dnia 11 marca 2022 r. o obronie Ojczyzny (Dz. U. poz. 655, 974 i 1725) określonych na ten rok w ustawie budżetowej, w brzmieniu obowiązującym na dzień 31 lipca tego roku, oraz planie finansowym Funduszu Wsparcia Sił Zbrojnych przedłożonym zgodnie z art. 42 ust. 4 ustawy z dnia 11 marca 2022 r. o obronie Ojczyzny albo projekcie tego planu przedstawionym do zatwierdzenia Ministrowi Obrony Narodowej zgodnie z art. 42 ust. 2 i 3 tej ustawy, jeżeli plan ten nie został przedłożony zgodnie z art. 42 ust. 4 tej ustawy, po wyłączeniu planowanych przepływów finansowych w ramach tej sumy wydatków, jest wyższa niż 3% wartości produktu krajowego brutto określonego zgodnie z art. 40 ust. 2 tej ustawy, stawka podatku, o której mowa w art. 41 ust. 1 i 13, art. 109 ust. 2, art. 110 i art. 138i ust. 4, wynosi 23%.

W świetle art. 41 ust. 2a ustawy dla towarów i usług wymienionych w załączniku nr 10 do ustawy, innych niż klasyfikowane według Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług w grupowaniu usługi związane z wyżywieniem (PKWiU 56), stawka podatku wynosi 5%, z zastrzeżeniem art. 138i ust. 4.

Na podstawie art. 146ee ust. 1 ustawy, Minister właściwy do spraw finansów publicznych, w drodze rozporządzenia, w roku 2023 może obniżać stawki podatku do wysokości 0%, 5% lub 8% dla dostaw niektórych towarów i świadczenia niektórych usług albo dla części tych dostaw lub części świadczenia usług oraz określać warunki stosowania obniżonych stawek.

Zgodnie z § 8 ust. 1 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 2 grudnia 2022 r. w sprawie obniżonych stawek podatku od towarów i usług w roku 2023 (Dz. U. z 2022 r. poz. 2495, z późn. zm.), obniżoną do wysokości 0% stawkę podatku stosuje się również do towarów spożywczych wymienionych w poz. 1-18 załącznika nr 10 do ustawy, innych niż klasyfikowane według Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług w grupowaniu usługi związane z wyżywieniem (PKWiU 56).

W myśl § 8 ust. 2 ww. rozporządzenia, przepisu ust. 1 nie stosuje się, w przypadku gdy towary, o których mowa w tym przepisie, są przedmiotem importu towarów, o którym mowa w art. 138i ust. 1 ustawy.

W załączniku nr 10 do ustawy, stanowiącym wykaz towarów i usług opodatkowanych stawka podatku w wysokości 0% w pozycji 10 wskazano CN ex 15 - Tłuszcze i oleje pochodzenia zwierzęcego, roślinnego lub mikrobiologicznego oraz produkty ich rozkładu; gotowe tłuszcze jadalne; woski pochodzenia zwierzęcego lub roślinnego - wyłącznie jadalne.

Zatem, z preferencyjnej stawki w wysokości 5% (obecnie 0%) mogą korzystać m.in. ww. tłuszcze - jeżeli posiadają cechę jadalności.

Określenia jadalne i niejadalne w Nomenklaturze scalonej (CN) używane są w kontekście produktów przeznaczonych do spożycia przez ludzi. Przy czym kiedy mamy do czynienia z towarem, który jest zaliczony przez właściwy organ do produktów jadalnych nadających się do spożycia przez człowieka, to nie utraci on jadalnego charakteru z tego tylko powodu, że zostanie wykorzystany do celów innych niż spożycie przez ludzi. Zastosowanie stawki obniżonej 5% (obecnie 0%) nie jest więc uwarunkowane według przepisów ustawy o VAT przeznaczeniem towaru, lecz zależy od cech surowca. Przesłanką do zastosowania stawki 5% (obecnie 0%) jest jadalna cecha oleju, rozumiana jako zdatność do spożycia - nie ma więc podstaw aby o jadalnym charakterze tłuszczów decydował faktyczny sposób ich wykorzystania.

Zgodnie z art. 2 pkt 30 ustawy, przez oznaczenie ex rozumie się zakres towarów i usług węższy niż określony odpowiednio w danym dziale, pozycji, podpozycji lub kodzie Nomenklatury scalonej (CN) lub danym grupowaniu klasyfikacji wydanych na podstawie przepisów o statystyce publicznej.

Zatem umieszczenie ww. oznaczenia przy konkretnym dziale, pozycji, podpozycji lub kodzie Nomenklatury scalonej (CN) ma na celu zawężenie stosowania obniżonej stawki podatku dla towarów i usług tylko do towarów należących do wymienionego działu, pozycji, podpozycji lub kodu Nomenklatury scalonej (CN), spełniających określone warunki sprecyzowane przez ustawodawcę w rubryce "Nazwa towaru (grupy towarów)".

W związku z powyższym, ponieważ opisany we wniosku towar olej surowy rzepakowy - klasyfikowany jest do działu 15 Nomenklatury scalonej (CN) i spełnia warunki, o których mowa w poz. 10 załącznika nr 10 do ustawy, jego dostawa, import lub wewnątrzwspólnotowe nabycie podlega opodatkowaniu stawką podatku od towarów i usług w wysokości 0%, na podstawie § 8 ust. 1 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 2 grudnia 2022 r. w sprawie obniżonych stawek podatku od towarów i usług w roku 2023 w zw. z poz. 10 załącznika nr 10 do ustawy.

Informacje dodatkowe

Niniejsza WIS jest ważna, jeśli w przedmiotowej sprawie nie ma zastosowania zwolnienie podmiotowe lub przedmiotowe od podatku od towarów i usług (art. 42a ustawy). W zakresie wyeliminowania lub zastosowania zwolnienia Wnioskodawca może zwrócić się o interpretację indywidualną do Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej, ul. Warszawska 5, 43-300 Bielsko-Biała.

Podmiot, na rzecz którego wydano WIS, może ją stosować wyłącznie do towarów tożsamych pod każdym względem z towarem będącym przedmiotem niniejszej decyzji.

Niniejsza WIS wiąże, z zastrzeżeniem art. 42c ust. 2-2d ustawy, organy podatkowe wobec podmiotu, dla którego została wydana, oraz ten podmiot, w odniesieniu do towaru będącego jej przedmiotem, który zostanie sprzedany, zaimportowany lub wewnątrzwspólnotowo nabyty w okresie ważności WIS (art. 42c ust. 1 pkt 1 ustawy), z wyjątkiem następujących przypadków:

- podmiot ten złożył fałszywe oświadczenie, że w dniu złożenia wniosku o WIS, w zakresie przedmiotowym tego wniosku, nie toczy się postępowanie podatkowe, kontrola podatkowa ani kontrola celno-skarbowa oraz że w tym zakresie sprawa nie została rozstrzygnięta

co do jej istoty w decyzji lub postanowieniu organu podatkowego (art. 42b ust. 3 ustawy), - towar, będący przedmiotem niniejszej WIS, stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy (art. 42ca ustawy).

Niniejsza WIS jest ważna przez okres 5 lat licząc od dnia następującego po dniu jej doręczenia (art. 42 ha ust. 1 ustawy).

WIS traci ważność przed upływem 5 lat, z dniem:

1) następującym po dniu doręczenia decyzji o zmianie WIS albo decyzji o uchyleniu WIS,

albo

2)

wygaśnięcia na podstawie art. 42h ust. 1

- w zależności od tego, które ze zdarzeń nastąpiło wcześniej (art. 42 ha ust. 2 ustawy).

WIS wygasa z mocy prawa przed upływem powyższego terminu w przypadku zmiany przepisów prawa podatkowego w zakresie podatku odnoszących się do towaru będącego przedmiotem tej WIS, gdy zmiana tych przepisów spowodowała, że:

- klasyfikacja towaru, lub

- stawka podatku właściwa dla towaru, lub

- podstawa prawna stawki podatku staje się niezgodna z tymi przepisami.

Wygaśnięcie WIS następuje z dniem wejścia w życie przepisów, z którymi WIS stała się niezgodna (art. 42h ust. 1 ustawy).

Do liczenia terminów okresu ważności WIS stosuje się odpowiednio art. 12 Ordynacji podatkowej.

POUCZENIE

Od niniejszej decyzji - stosownie do art. 220 § 1 w związku z art. 221 oraz art. 223 § 2 Ordynacji podatkowej - służy Stronie odwołanie do Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia, na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Warszawska 5, 43-300 Bielsko-Biała lub drogą elektroniczną na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: (KIS/SkrytkaESP lub za pośrednictwem systemu teleinformatycznego e-Urząd Skarbowy na stronie: https://www.podatki.gov.pl/e-urząd-skarbowy) będąc użytkownikiem/wyznaczając użytkownika konta w e-Urzędzie Skarbowym.

Odwołanie od decyzji organu podatkowego powinno zawierać zarzuty przeciw decyzji, określać istotę i zakres żądania będącego przedmiotem odwołania oraz wskazywać dowody uzasadniające to żądanie (art. 222 Ordynacji podatkowej).

Opublikowano: www.kis.gov.pl