0111-KDIB3-3.4013.9.2017.1.MS

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 27 kwietnia 2017 r. Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej 0111-KDIB3-3.4013.9.2017.1.MS

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2017 r. poz. 201, z późn. zm.) - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 21 marca 2017 r. (data wpływu 27 marca 2017 r.), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie zastosowania zwolnienia od akcyzy - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 27 marca 2017 r. wpłynął do tut. organu ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie zastosowania zwolnienia od akcyzy.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny:

Wnioskodawca składał już wnioski o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczące podatku akcyzowego w zakresie zastosowania zwolnienia od akcyzy w tej sprawie i uzyskał indywidualne interpretacje podatkowe stwierdzające, że stanowisko w omawianym zakresie jest prawidłowe (interpretacja indywidualna z dnia 3 lutego 2017 r. 2461-IBPP4.4513.393.2016.1.BP oraz interpretacja indywidualna z dnia 23 listopada 2016 r. 2461-IBPP4.4513.322.2016.1.EK). Ponieważ od 1 marca 2017 r. obowiązuje nowe rozporządzenie Ministra Rozwoju i Finansów z dnia 24 lutego 2017 r. w sprawie zwolnień od podatku akcyzowego, a interpretacje, które posiada Wnioskodawca wydawane były na podstawie wówczas obowiązującego rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 8 lutego 2013 r. w sprawie zwolnień od podatku akcyzowego (Dz. U. z 2015 r. poz. 195 z późn. zm.), dlatego pojawiła się wątpliwość czy pomimo braku zmiany brzmienia treści § 9 ust. 1 oraz § 10 ust. 1 w obecnie obowiązującym rozporządzeniu Ministra Rozwoju i Finansów z dnia 24 lutego 2017 r. w sprawie zwolnień od podatku akcyzowego w porównaniu do poprzednio obowiązującego rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 8 lutego 2013 r. w sprawie zwolnień od podatku akcyzowego, dotychczas uzyskane interpretacje podatkowe są ważne a przedstawione stanowisko Wnioskodawcy jest prawidłowe. Stąd ponowny wniosek o interpretację.

Wnioskodawca prowadzi Skład Podatkowy, w którym działalność polega m.in. na zakupie i przetwarzaniu alkoholu etylowego - skażanie, rozlew, dostarczaniu alkoholu etylowego (skażonego i nieskażonego) zwolnionego od akcyzy ze względu na przeznaczenie do podmiotów zużywających (po spełnieniu warunków określonych w art. 32 ust. 5-13 ustawy o podatku akcyzowym).

Zgodnie z art. 32 ust. 4 pkt 2 ustawy o podatku akcyzowym zwalnia się od akcyzy ze względu na przeznaczenie alkohol etylowy skażony środkami skażającymi określonymi przez ministra właściwego do spraw finansów publicznych spośród środków dopuszczonych do skażania alkoholu etylowego na podstawie przepisów wydanych na podstawie ustawy z dnia 2 marca 2001 r. o wyrobie alkoholu etylowego oraz wytwarzaniu wyrobów tytoniowych (Dz. U. z 2015 r. poz. 103 i 1893), i wykorzystywany do produkcji produktów nieprzeznaczonych do spożycia przez ludzi - wyłącznie w przypadkach, o których mowa w ust. 3 pkt 1 lub 8, jeżeli spełnione są warunki, o których mowa w ust. 5-13. Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 22 grudnia 2015 r. w sprawie dokumentu dostawy, warunków i sposobu zwrotu wyrobów akcyzowych objętych zwolnieniem od akcyzy ze względu na ich przeznaczenie oraz środków skażających alkohol etylowy (Dz. U. z 2015 r. poz. 2285 z późn. zm. - zmiany do rozporządzenia wprowadza rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 7 lipca 2016 r. Dz. U. z 2016 r. poz. 1028 oraz rozporządzenie Ministra Rozwoju i Finansów z dnia 11 stycznia 2017 r. Dz. U. z 2017 r. poz. 91) wskazuje środki skażające alkohol etylowy służące do stosowania zwolnień od akcyzy, ale alkohol etylowy musi być wykorzystany do produkcji produktów nieprzeznaczonych do spożycia przez ludzi klasyfikowanych do poszczególnych podklas Polskiej Klasyfikacji Działalności PKD.

Wnioskodawca ma wątpliwość czy alkohol etylowy skażony zgodnie z rozporządzeniem Ministra Finansów (Dz. U. z 2015 r. poz. 2285 z późn. zm.) i alkohol etylowy skażony zgodnie z rozporządzeniem Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi dnia 25 czerwca 2008 r. w sprawie środków dopuszczonych do skażania alkoholu etylowego (Dz. U. z 2013 r. poz. 201 z późn. zm. - zmianę do rozporządzenia wprowadza rozporządzenie Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 19 października 2015 r. Dz. U. z 2015 r. poz. 1780) używany przez podmiot zużywający do procesów produkcyjnych, pod warunkiem, że produkt końcowy nie zawiera alkoholu, do badań naukowych, celów naukowych, jako próbki do analiz, przy czynnościach leczniczych lub do zabiegów dezynfekcyjnych powierzchni i przedmiotów mających bezpośredni kontakt z pacjentem (i pozostałych przypadków określonych w § 9 ust. 1 oraz § 10 ust. 1 rozporządzenia Ministra Rozwoju i Finansów w sprawie zwolnień od podatku akcyzowego Dz. U. z 2017 r. poz. 430), po spełnieniu ustawowych warunków zwolnień od akcyzy wyrobów akcyzowych, będzie zwolniony od akcyzy ze względu na przeznaczenie.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie:

Czy alkohol etylowy skażony środkami dopuszczonymi do skażania alkoholu etylowego wymienionymi w Rozporządzeniu Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 25 czerwca 2008 r. w sprawie środków dopuszczonych do skażania alkoholu etylowego (Dz. U. z 2013 r. poz. 201 z późn. zm.) oraz alkohol etylowy skażony środkami wymienionymi w rozporządzeniu Ministra Finansów z dnia 22 grudnia 2015 r. w sprawie dokumentu dostawy, warunków i sposobu zwrotu wyrobów akcyzowych objętych zwolnieniem od akcyzy ze względu na ich przeznaczenie oraz środków skażających alkohol etylowy (Dz. U. z 2015 r. poz. 2285 z późn. zm.) po spełnieniu ustawowych warunków zwolnień od akcyzy wyrobów akcyzowych ze względu na przeznaczenie określonych w art. 32 ust. 5-13 ustawy o podatku akcyzowym, w przypadku dostarczenia ze składu podatkowego do podmiotu zużywającego i użycia przez podmiot zużywający skażonego alkoholu etylowego do celów wskazanych w § 9 ust. 1 oraz § 10 ust. 1 rozporządzenia Ministra Rozwoju i Finansów w sprawie zwolnień od podatku akcyzowego (Dz. U. z 2017 r. poz. 430) będzie zwolniony od podatku akcyzowego?

Zdaniem Wnioskodawcy, alkohol etylowy skażony środkami dopuszczonymi do skażania alkoholu etylowego na podstawie rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 grudnia 2015 r. (Dz. U. z 2015 r. poz. 2285 z późn. zm.) oraz na podstawie rozporządzenia Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 25 czerwca 2008 r. (Dz. U. z 2013 r. poz. 201 z późn. zm.), i użyty zgodnie z przeznaczeniem określonym w § 9 ust. 1 oraz § 10 ust. 1 rozporządzenia Ministra Rozwoju i Finansów z dnia 24 lutego 2017 r. w sprawie zwolnień od podatku akcyzowego (Dz. U. z 2017 r. poz. 430) będzie zwolniony od akcyzy ze względu na przeznaczenie w ściśle określonych sytuacjach - w przypadku dostarczenia przez Wnioskodawcę (skład podatkowy) alkoholu etylowego skażonego do podmiotu zużywającego, spełnienia ustawowych warunków zwolnień od akcyzy wyrobów akcyzowych ze względu na przeznaczenie określonych w art. 32 ust. 5-13 ustawy o podatku akcyzowym oraz użycia alkoholu etylowego skażonego zgodnie z § 9 ust. 1 oraz § 10 ust. 1 rozporządzenia Ministra Rozwoju i Finansów z dnia 24 lutego 2017 r. w sprawie zwolnień od podatku akcyzowego (Dz. U. z 2017 r. poz. 430).

W § 9 ust. 1 rozporządzenia Ministra Rozwoju i Finansów z dnia 24 lutego 2017 r. w sprawie zwolnień od podatku akcyzowego mowa jest o napojach alkoholowych a w § 10 ust. 1 o alkoholu etylowym. Do napojów alkoholowych w rozumieniu ustawy o podatku akcyzowym (art. 92) zalicza się alkohol etylowy, piwo, wino, napoje fermentowane oraz wyroby pośrednie, a zgodnie z art. 93 ust. 1 pkt 1 ustawy do alkoholu etylowego zalicza się wszelkie wyroby o rzeczywistej objętościowej mocy alkoholu przekraczającej 1,2% objętości, objęte pozycjami CN 2207 i 2208, nawet jeżeli są to wyroby stanowiące część wyrobu należącego do innego działu Nomenklatury Scalonej. Alkohol etylowy skażony, oznaczony jest kodem CN 2207 (zgodnie z załącznikiem nr 2 ustawy o podatku akcyzowym poz. 17 do kodu CN2207 zalicza się alkohol etylowy nieskażony o objętościowej mocy alkoholu 80% obj. lub większej; alkohol etylowy i pozostałe wyroby alkoholowe, o dowolnej mocy, skażone).

Mając na uwadze powyższe i brzmienie § 9 ust. 1 rozporządzenia w sprawie zwolnień od podatku akcyzowego "Zwalnia się od akcyzy napoje alkoholowe używane:

1.

jako próbki do analiz, niezbędnych prób produkcyjnych lub celów naukowych;

2.

do badań naukowych;

3.

do procesów produkcyjnych, pod warunkiem że produkt końcowy nie zawiera alkoholu;"

oraz brzmienie § 10 ust. 1. "Zwalnia się od akcyzy alkohol etylowy używany do celów medycznych przez podmioty lecznicze, o których mowa w ustawie z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej (Dz. U. z 2016 r. poz. 1638, 1948 i 2260), zwane dalej "podmiotami leczniczymi",

i apteki, pod warunkiem że będzie stosowany wyłącznie:

1.

przy czynnościach leczniczych lub do zabiegów dezynfekcyjnych powierzchni i przedmiotów mających bezpośredni kontakt z pacjentem;

2.

do wytwarzania leków recepturowych w aptekach."

Wnioskodawca uważa, że alkohol etylowy skażony środkami dopuszczonymi do skażania alkoholu etylowego wymienionymi w rozporządzeniu Ministra Finansów z dnia 22 grudnia 2015 r. w sprawie dokumentu dostawy, warunków i sposobu zwrotu wyrobów akcyzowych objętych zwolnieniem od akcyzy ze względu na ich przeznaczenie oraz środków skażających alkohol etylowy (Dz. U. z 2015 r. poz. 2285 z późn. zm.) oraz w rozporządzeniu Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 25 czerwca 2008 r. w sprawie środków dopuszczonych do skażania alkoholu etylowego (Dz. U. z 2013 r. poz. 201 z późn. zm.) będzie zwolniony od akcyzy ze względu na przeznaczenie określone w § 9 ust. 1 oraz § 10 ust. 1 rozporządzenia Ministra Rozwoju i Finansów z dnia 24 lutego 2017 r. w sprawie zwolnień od podatku akcyzowego.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego uznaje się za prawidłowe.

Stosownie do art. 2 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 6 grudnia 2008 r. o podatku akcyzowym (tekst jedn.: Dz. U. z 2017 r. poz. 43) wyroby akcyzowe oznaczają - wyroby energetyczne, energię elektryczną, napoje alkoholowe wyroby tytoniowe oraz susz tytoniowy, określone w załączniku nr 1 do ustawy. Jednocześnie w poz. 43 ww. załącznika jako wyrób akcyzowy określony został (bez względu na kod CN wyrobu zawierającego alkohol etylowy) alkohol etylowy zawarty w wyrobach niebędących wyrobami akcyzowymi o rzeczywistej objętościowej mocy alkoholu przekraczającej 1,2% obj. Z kolei w załączniku nr 2 do ustawy stanowiącym wykaz wyrobów akcyzowych, do których stosuje się procedurę zawieszenia poboru akcyzy i których produkcja odbywa się w składzie podatkowym, o których mowa w dyrektywie Rady 92/12/EWG w poz. 17 wymieniono pod kodem CN 2207 - alkohol etylowy nieskażony o objętościowej mocy alkoholu 80% obj. lub większej; alkohol etylowy i pozostałe wyroby alkoholowe, o dowolnej mocy, skażone.

Stosownie do art. 92 ustawy, do napojów alkoholowych w rozumieniu ustawy zalicza się alkohol etylowy, piwo, wino, napoje fermentowane oraz wyroby pośrednie.

Do alkoholu etylowego w rozumieniu ustawy zalicza się:

1.

wszelkie wyroby o rzeczywistej objętościowej mocy alkoholu przekraczającej 1,2% objętości, objęte pozycjami CN 2207 i 2208, nawet jeżeli są to wyroby stanowiące część wyrobu należącego do innego działu Nomenklatury Scalonej;

2.

wyroby objęte pozycjami CN 2204, 2205 i 2206 00, o rzeczywistej objętościowej mocy alkoholu przekraczającej 22% objętości;

3.

napoje zawierające rozcieńczony lub nierozcieńczony alkohol etylowy (art. 93 ustawy).

Zgodnie z § 9 ust. 1 rozporządzeniem Ministra Finansów w sprawie zwolnień od podatku akcyzowego z dnia 24 lutego 2017 r. (Dz. U. z 2017 r. poz. 430) zwalnia się od akcyzy napoje alkoholowe używane:

1.

jako próbki do analiz, niezbędnych prób produkcyjnych lub celów naukowych;

2.

do badań naukowych;

3.

do procesów produkcyjnych, pod warunkiem że produkt końcowy nie zawiera alkoholu.

Jednocześnie zgodnie z § 9 ust. 2 ww. rozporządzenia, powyższe zwolnienie ma zastosowanie, w przypadku, o którym mowa w art. 32 ust. 3 pkt 1 i 8 ustawy, jeżeli spełnione są warunki o których mowa w art. 32 ust. 5-11 ustawy.

Stosownie zaś do § 10 ust. 1 rozporządzenia zwalnia się od akcyzy alkohol etylowy używany do celów medycznych przez podmioty lecznicze, o których mowa w ustawie z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej (Dz. U. z 2015 r. poz. 618, z późn. zm.), zwane dalej "podmiotami leczniczymi", i apteki, pod warunkiem że będzie stosowany wyłącznie:

1.

przy czynnościach leczniczych lub do zabiegów dezynfekcyjnych powierzchni i przedmiotów mających bezpośredni kontakt z pacjentem;

2.

do wytwarzania leków recepturowych w aptekach.

Zgodnie z § 10 ust. 2 ww. rozporządzenia, powyższe zwolnienie ma zastosowanie, w przypadku, o którym mowa w art. 32 ust. 3 pkt 1 i 8 ustawy, jeżeli spełnione są warunki o których mowa w art. 32 ust. 5-11 ustawy.

Przypadki, o których mowa w powyższych przepisach (§ 9 i § 10 rozporządzenia), to:

* dostarczenie wyrobów akcyzowych ze składu podatkowego na terytorium kraju do podmiotu zużywającego (art. 32 ust. 3 pkt 1 ustawy),

* zużycie wyrobów akcyzowych przez podmiot prowadzący skład podatkowy występujący jako podmiot zużywający (art. 32 ust. 3 pkt 8 ustawy).

Stosownie zaś do art. 32 ust. 5 ustawy, warunkiem zwolnień od akcyzy wyrobów akcyzowych ze względu na ich przeznaczenie jest również:

1.

objęcie wyrobów akcyzowych będących przedmiotem zwolnienia zabezpieczeniem akcyzowym lub w przypadku importu - zabezpieczeniem złożonym w trybie stosowanym przy zabezpieczeniu należności celnych na podstawie przepisów prawa celnego, złożonym przez, odpowiednio: podmiot prowadzący skład podatkowy, podmiot pośredniczący lub zarejestrowanego odbiorcę, z wyłączeniem zarejestrowanego odbiorcy posiadającego zezwolenie na jednorazowe nabycie wyrobów akcyzowych jako zarejestrowany odbiorca, w wysokości zobowiązania podatkowego mogącego powstać w przypadku użycia tych wyrobów niezgodnie z przeznaczeniem uprawniającym do zwolnienia od akcyzy lub naruszenia warunków zwolnienia - do czasu potwierdzenia odbioru wyrobów akcyzowych przez, odpowiednio: podmiot zużywający lub podmiot pośredniczący; warunek ten nie dotyczy sytuacji, o której mowa w ust. 3 pkt 4 lub 8;

2.

dołączenie do przemieszczanych wyrobów akcyzowych dokumentu dostawy.

Zgodnie z art. 32 ust. 6 ustawy, warunkiem zwolnień od akcyzy wyrobów akcyzowych ze względu na ich przeznaczenie w przypadkach, o których mowa w ust. 3 pkt 1, 3 i 5, jest ponadto przedstawienie przez mający miejsce zamieszkania, siedzibę lub miejsce prowadzenia działalności gospodarczej na terytorium kraju podmiot zużywający prowadzący działalność gospodarczą z użyciem wyrobów akcyzowych objętych zwolnieniem od akcyzy ze względu na ich przeznaczenie podmiotowi dostarczającemu te wyroby akcyzowe, pisemnego potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia rejestracyjnego, o którym mowa w art. 16 ust. 3.

Dokument dostawy, na podstawie którego przemieszczane są wyroby akcyzowe objęte zwolnieniem od akcyzy ze względu na ich przeznaczenie, może być zastąpiony przez inny dokument, w przypadku gdy dokument ten zawiera takie same dane, jakie są wymagane dla dokumentu dostawy i znajduje swoją podstawę w porozumieniach międzynarodowych lub w przepisach prawa Unii Europejskiej. Do dokumentu zastępującego dokument dostawy, stosuje się odpowiednio przepisy o dokumencie dostawy. (art. 32 ust. 10 ustawy)

W myśl art. 32 ust. 11 ustawy odbierający wyroby akcyzowe zwolnione od akcyzy ze względu na ich przeznaczenie jest obowiązany do potwierdzenia odbioru tych wyrobów na dokumencie dostawy.

Z opisu przedstawionego we wniosku wynika, że Wnioskodawca chciałby skażać alkohol etylowy środkami wymienionymi w rozporządzeniu Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 25 czerwca 2008 r. w sprawie środków dopuszczonych do skażania alkoholu etylowego (Dz. U. z 2013 r. poz. 201 z późn. zm.) oraz środkami wymienionymi w rozporządzeniu Ministra Finansów z dnia 22 grudnia 2015 r. w sprawie dokumentu dostawy, warunków i sposobu zwrotu wyrobów akcyzowych objętych zwolnieniem od akcyzy ze względu na ich przeznaczenie oraz środków skażających alkohol etylowy (Dz. U. z 2015 r. poz. 2285 z późn. zm.), a następnie w przypadkach określonych w § 9 ust. 1 i § 10 ust. 1 rozporządzenia w sprawie zwolnień i po spełnieniu ustawowych warunków zwolnień od akcyzy wyrobów akcyzowych ze względu na przeznaczenie określonych w art. 32 ust. 5-13 ustawy o podatku akcyzowym, dostarczać skażony alkohol etylowy, jako zwolniony z akcyzy ze względu na przeznaczenie do podmiotów zużywających.

W związku z powyższym Wnioskodawca ma wątpliwości czy alkohol etylowy skażony środkami wymienionymi we wskazanych przepisach, który następnie byłby wykorzystany przez podmiot zużywający do procesów produkcyjnych, pod warunkiem, że produkt końcowy nie zawiera alkoholu, do badań naukowych, celów naukowych, jako próbki do analiz, przy czynnościach leczniczych lub do zabiegów dezynfekcyjnych powierzchni i przedmiotów mających bezpośredni kontakt z pacjentem (i pozostałych przypadków określonych w § 9 ust. 1 oraz § 10 ust. 1 rozporządzenia Ministra Rozwoju i Finansów w sprawie zwolnień od podatku akcyzowego Dz. U. z 2017 r. poz. 430) będzie zwolniony z podatku akcyzowego.

Mając zatem na uwadze przedstawione zdarzenie przyszłe oraz treść powołanych wyżej przepisów wskazać należy, że zwolnienie z akcyzy dla alkoholu etylowego (będącego w myśl art. 92 napojem alkoholowym) przysługuje, gdy alkohol ten będzie używany jako próbki do analiz, niezbędnych prób produkcyjnych lub celów naukowych, do badań naukowych, do procesów produkcyjnych, pod warunkiem że produkt końcowy nie zawiera alkoholu (§ 9 rozporządzenia w sprawie zwolnień od podatku akcyzowego). Zwolnienie z akcyzy przysługuje również w przypadku, gdy alkohol etylowy będzie używany przez podmioty lecznicze, o których mowa w ustawie z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej i aptekach przy czynnościach leczniczych lub do zabiegów dezynfekcyjnych powierzchni i przedmiotów mających bezpośredni kontakt z pacjentem oraz do wytwarzania leków recepturowych w aptekach (§ 10 rozporządzenia w sprawie zwolnień od podatku akcyzowego). Pamiętać jednak należy, że powyższe zwolnienia mają zastosowanie tylko w przypadkach o których mowa w art. 32 ust. 3 pkt 1 i 8 ustawy oraz przy spełnieniu warunków, o których mowa w art. 32 ust. 5-11 ustawy. Jednocześnie zastosowanie powyższych zwolnień nie jest uzależnione od skażenia alkoholu.

Tym samym przy zachowaniu warunków, o których mowa w art. 32 ust. 5-11 ustawy, alkohol etylowy - skażony skażalnikami wymienionymi w rozporządzeniu Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 25 czerwca 2008 r. w sprawie środków dopuszczonych do skażania alkoholu etylowego oraz środkami wymienionymi w rozporządzeniu Ministra Finansów z dnia 22 grudnia 2015 r. w sprawie dokumentu dostawy, warunków i sposobu zwrotu wyrobów akcyzowych objętych zwolnieniem od akcyzy ze względu na ich przeznaczenie oraz środków skażających alkohol etylowy, dostarczany ze składu podatkowego Wnioskodawcy do podmiotu, który w przypadkach i na warunkach określonych w § 9 ust. 1 i § 10 ust. 1 rozporządzenia Ministra Finansów w sprawie zwolnień od podatku akcyzowego używa ten alkohol zgodnie z przeznaczeniem określonym w tych przepisach - podlega zwolnieniu z akcyzy.

Mając powyższe na uwadze, stanowisko Wnioskodawcy należy uznać za prawidłowe.

Zgodnie z art. 14na Ordynacji podatkowej przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej:

1.

z zastosowaniem art. 119a;

2.

w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

W przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego stanu faktycznego, zmiany stanu prawnego, jak również w przypadku ustalenia w toku prowadzonego postępowania podatkowego odmiennego stanu sprawy niż przedstawiony we wniosku, udzielona interpretacja traci swą aktualność.

Zaznacza się również, że zgodnie z art. 14b § 3 ustawy - Ordynacja podatkowa, składający wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej obowiązany jest do wyczerpującego przedstawienia zaistniałego stanu faktycznego albo zdarzenia przyszłego. Organ podatkowy jest ściśle związany przedstawionym we wniosku stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego). Zainteresowany ponosi ryzyko związane z ewentualnym błędnym lub nieprecyzyjnym przedstawieniem we wniosku opisu stanu faktycznego (zdarzenia przyszłego). Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, o ile rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie ze stanem faktycznym podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, udzielona odpowiedź traci swą aktualność.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Poznaniu, ul. Ratajczaka 10/12, 61-815 Poznań, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację - w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. z 2016 r. poz. 718, z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Jednocześnie, zgodnie z art. 57a ww. ustawy, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy), na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl