0111-KDIB3-2.4012.856.2020.4.AZ - VAT od darowizny towarów.

Pisma urzędowe
Status:  Aktualne

Pismo z dnia 25 lutego 2021 r. Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej 0111-KDIB3-2.4012.856.2020.4.AZ VAT od darowizny towarów.

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2020 r. poz. 1325 z późn. zm.), Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 29 października 2020 r. (data wpływu 3 listopada 2020 r.) uzupełnionym pismem z 11 stycznia 2021 r. (data wpływu 18 stycznia 2021 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie:

* braku obowiązku opodatkowania darowizny towarów w związku z brakiem prawa do odliczenia podatku naliczonego przy ich nabyciu - jest prawidłowe,

* obowiązku opodatkowania darowizny towarów, przy nabyciu których przysługuje prawo do odliczenia podatku naliczonego - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 3 listopada 2020 r. wpłynął ww. wniosek, o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania przekazanych darowizn towarów. Wniosek został uzupełniony pismem z 11 stycznia 2021 r. (data wpływu 18 stycznia 2021 r.), będącym odpowiedzią na wezwanie organu z 22 grudnia 2020 r. znak 0111-KDIB3-2.4012.856.2020.1.AZ, 0111-KDIB1-3.4010.517.2020.3.IZ.

W przedmiotowym wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe:

Wnioskodawca, Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w T. (dalej jako N.) prowadzi działalność gospodarczą na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej i jest podatnikiem podatku dochodowego od osób prawnych oraz podatku od towarów i usług.

Głównym przedmiotem działalności N. jest produkcja zamków i zawiasów.

N. w celach charytatywnych planuje w przyszłości przekazywać darowizny rzeczowe na rzecz różnych stowarzyszeń i fundacji i innych organizacji pozarządowych niedziałających w celu osiągnięcia zysku i prowadzących działalność społecznie użyteczną (dalej jako "Obdarowani"), których cele działania mieszczą się w katalogu zadań publicznych określonym w art. 4 ust. 1 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (tekst jedn.: Dz. U. z 2020 r. poz. 1057) i to właśnie na powyższe cele mają być przekazane darowizny. Zaznaczyć należy jednak, iż Obdarowani nie posiadają statusu organizacji pożytku publicznego.

W chwili obecnej Wnioskodawca nie wie jeszcze, czy z tytułu nabycia towarów, które będą następnie przedmiotem darowizny, przysługiwać mu będzie prawo do odliczenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego. Zaznaczyć należy jednak, iż przedmiotem darowizny nie będą produkty spożywcze.

Wątpliwości Wnioskodawcy wywołują konsekwencje planowanych darowizn na gruncie podatku dochodowego od osób prawnych i podatku od towarów i usług.

W uzupełnieniu do wniosku udzielono następujących informacji:

Przedmiotem darowizn będą różnorodne towary, w tym na przykład koszulki i inne ubrania.

Towary będące przedmiotem darowizny nie będą wytworzone przez Wnioskodawcę. Będą to towary nabyte przez Wnioskodawcę i związane z prowadzoną działalnością, wchodzące w skład przedsiębiorstwa Wnioskodawcy.

Towary pierwotnie nabyte były bądź będą na rzecz przedsiębiorstwa Wnioskodawcy w celu prowadzonej przez niego działalności gospodarczej.

Wnioskodawca będzie przekazywał darowizny rzeczowe na rzecz wskazanych we wniosku podmiotów w celu wykorzystania przedmiotu darowizny przez obdarowanych do działalności statutowej obdarowanych. Przekazane darowizny mają na celu wyłącznie pomoc obdarowanym.

W związku z powyższym opisem w zakresie podatku od towarów i usług zadano następujące pytania:

1. Czy w opisanym we wniosku zdarzeniu przyszłym, w przypadku gdyby Wnioskodawcy z tytułu nabycia towarów, które następnie przekazane zostaną w darowiźnie organizacjom pozarządowym niedziałającym w celu osiągnięcia zysku i prowadzącym działalność społecznie użyteczną na cele określone w art. 4 ust. 1 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (tekst jedn.: Dz. U. z 2020 r. poz. 1057) niemającym statusu organizacji pożytku publicznego, przysługiwało prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, czynność w postaci przekazania darowizny podlegać będzie opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług? (pytanie oznaczone we wniosku nr 2)

2. Czy w opisanym we wniosku zdarzeniu przyszłym, w przypadku gdyby Wnioskodawcy z tytułu nabycia towarów, które następnie przekazane zostaną w darowiźnie organizacjom pozarządowym niedziałającym w celu osiągnięcia zysku i prowadzącym działalność społecznie użyteczną na cele określone w art. 4 ust. 1 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (tekst jedn.: Dz. U. z 2020 r. poz. 1057) nie mającym statusu organizacji pożytku publicznego, nie przysługiwało prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, czynność w postaci przekazania darowizny podlegać będzie opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług? (pytanie oznaczone we wniosku nr 3)

Stanowisko Wnioskodawcy:

Ad. 2 i 3.

Zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (tekst jedn.: Dz. U. z 2020 r. poz. 106, dalej jako "u.p.t.u."), opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług, zwanym dalej "podatkiem", podlegają: odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.

Zgodnie jednak z art. 7 ust. 2 u.p.t.u., przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się również przekazanie nieodpłatnie przez podatnika towarów należących do jego przedsiębiorstwa, w szczególności:

* przekazanie lub zużycie towarów na cele osobiste podatnika lub jego pracowników, w tym byłych pracowników, wspólników, udziałowców, akcjonariuszy, członków spółdzielni i ich domowników, członków organów stanowiących osób prawnych, członków stowarzyszenia,

* wszelkie inne darowizny

- jeżeli podatnikowi przysługiwało, w całości lub w części, prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego z tytułu nabycia, importu lub wytworzenia tych towarów lub ich części składowych.

Z powyższego przepisu wynika, że w przypadku gdy z tytułu nabycia towaru który następnie został przekazany w darowiźnie Wnioskodawcy przysługiwało prawo do obniżenia podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, taka darowizna na gruncie przepisów u.p.t.u. będzie równoznaczna z dostawą towarów - a więc co do zasady podlegać będzie opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług. A contrario - jeżeli Wnioskodawcy z tytułu nabycia towaru przekazanego następnie w darowiźnie prawo do odliczenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego nie przysługiwało, to taka darowizna nie będzie stanowić dostawy towarów i nie będzie podlegać opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług.

Powyższe stanowisko potwierdził Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej w interpretacji indywidualnej z dnia 13 września 2017 r., znak 0113-KDIPT1-1.4012.342.2017.2.MSU, stwierdzając, iż "Zatem, co do zasady, opodatkowaniu podatkiem VAT podlega odpłatna dostawa towarów (przeniesienie prawa do rozporządzania towarem jak właściciel), a także wszelkie inne darowizny, pod warunkiem, że podatnikowi przysługiwało prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w całości bądź w części.

Powyższe oznacza, że darowiznę uznaje się za odpłatną dostawę towarów, jeżeli podatnikowi przysługiwało prawo do odliczenia podatku naliczonego w związku z nabyciem, importem lub wytworzeniem tych towarów lub ich części składowych.

W konsekwencji niespełnienie powyższego warunku jest podstawą do traktowania nieodpłatnego przekazania towarów (w tym darowizny) - w świetle brzmienia art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy - jako wyłączonego spod zakresu działania ustawy, bez względu na cel, na który zostały one przekazane (darowane)".

Na koniec, na marginesie należy również zaznaczyć, iż przepis art. 7 ust. 2 u.p.t.u. rozumie pojęcie darowizny szeroko, nie wyłączając z definicji dostawy towaru np. darowizn przekazywanych organizacjom pozarządowym na cele publiczne określone w art. 4 ust. 1 o działalności pożytku publicznego i wolontariacie.

W tym zakresie wyłączenie zawiera jedynie art. 43 ust. 1 pkt 16 u.p.t.u. zgodnie z którym zwalnia się od podatku: dostawę towarów, o której mowa w art. 7 ust. 2 pkt 2, której przedmiotem są produkty spożywcze, z wyjątkiem napojów alkoholowych o zawartości alkoholu powyżej 1,2% oraz napojów alkoholowych będących mieszaniną piwa i napojów bezalkoholowych, w których zawartość alkoholu przekracza 0,5%, jeżeli są one przekazywane na rzecz organizacji pożytku publicznego w rozumieniu ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, z przeznaczeniem na cele działalności charytatywnej prowadzonej przez tę organizację.

Z powyższego przepisu wynika, iż aby darowizna była zwolniona od podatku, musi spełniać trzy warunki:

* przedmiotem darowizny są produkty spożywcze (z wyłączeniem określonych w przepisie alkoholi),

* jest przekazywane na rzecz organizacji pożytku publicznego (OPP),

* jest przeznaczona na cele działalności charytatywnej prowadzonej przez OPP będącą obdarowanym.

Brak spełnienia którejkolwiek z powyższych przesłanek powoduje brak możliwości zastosowania zwolnienia z art. 43 ust. 1 pkt 16 u.p.t.u. Ponieważ zaś w opisanym we wniosku zdarzeniu przyszłym przedmiotem darowizny nie będą produkty spożywcze, zaś Obdarowani nie będą mieli statusu organizacji pożytku publicznego, należy stwierdzić, iż nie znajdzie zastosowania zwolnienie z art. 43 ust. 1 pkt 16 u.p.t.u.

Podsumowując stanowisko Wnioskodawcy w odniesieniu do pytań ad 2 i ad 3 należy stwierdzić, iż jeżeli Wnioskodawca przekaże Obdarowanym darowiznę rzeczową, a z tytułu nabycia przedmiotu darowizny Wnioskodawcy nie przysługiwało prawo do obniżenia kwoty podatku należnego od kwoty podatku naliczonego, darowizna taka nie będzie podlegać opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług. Jednakże w przypadku, gdy z tytułu nabycia przedmiotu późniejszej darowizny Wnioskodawcy przysługiwać będzie prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, wówczas przekazanie darowizny podlegać będzie opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług na zasadach tożsamych jak w przypadku dostawy towarów, niezależnie od tego, czy Obdarowany posiadać będzie status organizacji pożytku publicznego czy nie.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego jest prawidłowe.

Zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2020 r. poz. 106 z późn. zm.) - zwanej dalej ustawą - opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług, zwanym dalej "podatkiem", podlegają odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.

Towarami, według art. 2 pkt 6 ustawy są rzeczy oraz ich części, a także wszelkie postacie energii.

W myśl art. 7 ust. 1 ustawy, przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel (...).

Opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług, co do zasady, podlega tylko taka dostawa towarów, która ma charakter odpłatny. Jednak w ściśle określonych przypadkach nieodpłatne zbycie towarów może być również przedmiotem opodatkowania tym podatkiem.

Na podstawie art. 7 ust. 2 ustawy, przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się również przekazanie nieodpłatnie przez podatnika towarów należących do jego przedsiębiorstwa, w szczególności:

1. przekazanie lub zużycie towarów na cele osobiste podatnika lub jego pracowników, w tym byłych pracowników, wspólników, udziałowców, akcjonariuszy, członków spółdzielni i ich domowników, członków organów stanowiących osób prawnych, członków stowarzyszenia,

2. wszelkie inne darowizny - jeżeli podatnikowi przysługiwało, w całości lub w części, prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego z tytułu nabycia, importu lub wytworzenia tych towarów lub ich części składowych.

Jednocześnie zgodnie z art. 7 ust. 3 ustawy, przepisu ust. 2 nie stosuje się do przekazywanych prezentów o małej wartości i próbek, jeżeli przekazanie to następuje na cele związane z działalnością gospodarczą podatnika.

Przepis art. 7 ust. 4 ustawy definiuje prezenty o małej wartości, o których mowa w ust. 3, przez które rozumie się przekazywane przez podatnika jednej osobie towary:

1.

łącznej wartości nieprzekraczającej w roku podatkowym kwoty 100 zł (bez podatku), jeżeli podatnik prowadzi ewidencję pozwalającą na ustalenie tożsamości tych osób;

2.

których przekazania nie ujęto w ewidencji, o której mowa w pkt 1, jeżeli jednostkowa cena nabycia towaru (bez podatku), a gdy nie ma ceny nabycia, jednostkowy koszt wytworzenia, określone w momencie przekazywania towaru, nie przekraczają 20 zł.

Z kolei na podstawie art. 7 ust. 7 ustawy, przez próbkę, o której mowa w ust. 3, rozumie się identyfikowalne jako próbka egzemplarz towaru lub jego niewielką ilość, które pozwalają na ocenę cech i właściwości towaru w jego końcowej postaci, przy czym ich przekazanie (wręczenie) przez podatnika:

1.

ma na celu promocję tego towaru oraz

2.

nie służy zasadniczo zaspokojeniu potrzeb odbiorcy końcowego w zakresie danego towaru, chyba że zaspokojenie potrzeb tego odbiorcy jest nieodłącznym elementem promocji tego towaru i ma skłaniać tego odbiorcę do zakupu promowanego towaru.

Zatem opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług podlega generalnie każde nieodpłatne przekazanie towaru należącego do przedsiębiorstwa, z którym wiąże się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel, o ile podatnikowi przysługiwało prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przy nabyciu tych towarów, ich imporcie lub wytworzeniu tych towarów lub ich części składowych, z wyjątkiem przekazania towarów spełniających warunki do uznania ich za prezenty o małej wartości lub próbki.

Natomiast zużycie towarów podlega opodatkowaniu tylko wówczas, gdy dokonywane jest na rzecz podmiotów i na cele wymienione w art. 7 ust. 2 pkt 1 ustawy, pod warunkiem, że przysługiwało prawo do odliczania podatku naliczonego.

Jeżeli natomiast podatnik nie miał prawa do odliczenia kwoty podatku naliczonego, to wszelkie przekazanie lub zużycie towarów bez wynagrodzenia (nieodpłatne przekazania), pozostaje neutralne podatkowo (podatnik nie musi dokonać ich opodatkowania).

Omawiany przepis jest odpowiednikiem art. 16 Dyrektywy 2006/112/WE Rady z dnia 28 listopada 2006 r. w sprawie wspólnego systemu podatku od wartości dodanej (Dz.Urz.UE. L Nr 347, poz. 1, z późn. zm.), zwanej dalej Dyrektywą 2006/112/WE Rady, zgodnie z którym, za dostawę towarów uznaje się wykorzystanie przez podatnika towarów stanowiących część majątku jego przedsiębiorstwa do celów prywatnych podatnika lub jego pracowników, które przekazuje nieodpłatnie lub, w ujęciu ogólnym, które przeznacza do celów innych niż prowadzona przez niego działalność, gdy VAT od powyższych towarów lub ich części podlegał w całości lub w części odliczeniu, jest uznawane za odpłatną dostawę towarów.

Z opisu sprawy wynika, że głównym przedmiotem działalności Wnioskodawcy jest produkcja zamków i zawiasów. Wnioskodawca w celach charytatywnych planuje w przyszłości przekazywać darowizny rzeczowe na rzecz różnych stowarzyszeń i fundacji i innych organizacji pozarządowych niedziałających w celu osiągnięcia zysku i prowadzących działalność społecznie użyteczną, których cele działania mieszczą się w katalogu zadań publicznych określonym w art. 4 ust. 1 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (tekst jedn.: Dz. U. z 2020 r. poz. 1057) i to właśnie na powyższe cele mają być przekazane darowizny. Obdarowani nie posiadają statusu organizacji pożytku publicznego. Przedmiotem darowizny nie będą produkty spożywcze.

W chwili obecnej Wnioskodawca nie wie jeszcze, czy z tytułu nabycia towarów, które będą następnie przedmiotem darowizny, przysługiwać mu będzie prawo do odliczenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego. Wątpliwości Wnioskodawcy wywołują konsekwencje planowanych darowizn m.in. na gruncie podatku od towarów i usług.

Odnosząc się do wątpliwości Wnioskodawcy powtórzyć należy, że opodatkowaniu podlega odpłatna dostawa towarów oraz nieodpłatna czynność z nią zrównana po spełnieniu warunków zawartych w art. 7 ust. 2 ustawy, tj. jeżeli dokonującym nieodpłatnego przekazania jest podatnik podatku od towarów i usług, przekazane towary należą do jego przedsiębiorstwa oraz przedmiotem nieodpłatnego przekazania jest towar, w stosunku do którego podatnikowi przysługiwało, w całości lub w części, prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przy nabyciu, imporcie lub wytworzeniu tego towaru lub jego części składowych.

Jak wskazał Wnioskodawca, przedmiotem darowizn będą różnorodne towary, w tym na przykład koszulki i inne ubrania. Towary będące przedmiotem darowizny nie będą wytworzone przez Wnioskodawcę. Będą to towary nabyte przez Wnioskodawcę i związane z prowadzoną działalnością, wchodzące w skład przedsiębiorstwa Wnioskodawcy. Wnioskodawca będzie przekazywał darowizny rzeczowe na rzecz wskazanych we wniosku podmiotów w celu wykorzystania przedmiotu darowizny przez obdarowanych do działalności statutowej obdarowanych. Przekazane darowizny mają na celu wyłącznie pomoc obdarowanym.

W świetle powołanym przepisów, należy stwierdzić, że w okolicznościach niniejszej sprawy nieodpłatne przekazanie towarów nabytych przez Wnioskodawcę, związanych z prowadzoną działalnością i wchodzących w skład jego przedsiębiorstwa, w stosunku do których Wnioskodawcy będzie przysługiwało prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przy ich nabyciu, będzie stanowić dostawę towarów, o której mowa w art. 7 ust. 2 pkt 2 ustawy, podlegającą opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy. Dla opodatkowania darowizny w tych okolicznościach nie ma znaczenia, czy obdarowany posiadać będzie status organizacji pożytku publicznego czy nie.

Z odmienną sytuacją będziemy mieli do czynienia, gdy w związku z zakupem ww. towarów mających być przedmiotem darowizny, Wnioskodawcy nie będzie przysługiwało prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego. Jak wskazano powyżej, niespełnienie warunku, jakim jest przysługujące prawo do odliczenia podatku naliczonego przy nabyciu towaru, jest podstawą do traktowania nieodpłatnego przekazania tego towaru jako czynności wyłączonej spod zakresu działania ustawy o podatku od towarów i usług, bez względu na cel, na który został on przekazany.

Tym samym, gdy w związku z zakupem ww. towarów mających być przedmiotem darowizny, Wnioskodawcy nie będzie przysługiwało prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, darowizna tych towarów nie będzie stanowiła podlegającej opodatkowaniu podatkiem VAT dostawy towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy.

W konsekwencji stanowisko Wnioskodawcy jest prawidłowe.

Niniejsza interpretacja dotyczy wyłącznie podatku od towarów i usług, w zakresie podatku dochodowego od osób prawnych wydane zostanie odrębne rozstrzygniecie.

Tutejszy Organ informuje ponadto, iż wydana interpretacja dotyczy tylko sprawy będącej przedmiotem wniosku (pytań) Zainteresowanego. Inne kwestie podniesione w opisie stanu faktycznego oraz własnym stanowisku, które nie zostały objęte pytaniami - nie mogą być zgodnie z art. 14b § 1 Ordynacji podatkowej - w niniejszej interpretacji rozpatrzone. W szczególności przedmiotem niniejszej interpretacji indywidualnej nie jest kwestia prawa do odliczenia podatku naliczonego przy nabyciu towarów będących przedmiotem darowizny - wskazanie w tym zakresie zostało przyjęte, jako element opisu zdarzenia przyszłego niepodlegający ocenie przez tut. Organ, gdyż nie było to przedmiotem wniosku.

Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, gdy rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie ze stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego) podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, udzielona interpretacja traci swoją aktualność.

Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej:

1.

z zastosowaniem art. 119a;

2.

w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;

3.

z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych (art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej).

Powyższe unormowania należy odczytywać łącznie z przepisami art. 33 ustawy z 23 października 2018 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, ustawy - Ordynacja podatkowa oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. poz. 2193), wprowadzającymi regulacje intertemporalne.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego....., za pośrednictwem organu, którego działanie, bezczynność lub przewlekłe prowadzenie postępowania jest przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. z 2019 r. poz. 2325). Skargę wnosi się w dwóch egzemplarzach (art. 47 § 1 ww. ustawy) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała lub drogą elektroniczną na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 54 § 1a ww. ustawy), w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia skarżącemu rozstrzygnięcia w sprawie albo aktu, o którym mowa w art. 3 § 2 pkt 4a (art. 53 § 1 ww. ustawy). W przypadku pism i załączników wnoszonych w formie dokumentu elektronicznego odpisów nie dołącza się (art. 47 § 3 ww. ustawy). W przypadku wnoszenia skargi w okresie obowiązywania stanu zagrożenia epidemicznego i stanu epidemii jako najwłaściwszy proponuje się kontakt z wykorzystaniem systemu teleinformatycznego ePUAP. Zgodnie z art. 57a ustawy - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie, opinię zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl