Obowiązkowe szkolenia w zakresie oceny materiału siewnego
Przepisy prawa
Zagadnienie aktualne
Zagadnienie opracowane w ramach systemu informacji prawnej LEX
LEX to ceniony przez użytkowników system online, który oferuje wygodny dostęp do tysięcy aktów prawnych, orzeczeń i wzorów dokumentów oraz do autorskich, unikalnych treści, jak komentarze praktyczne, poradniki i szkolenia online. Poniżej znajdziesz przykłady 3 dokumentów z ogólnej liczby 6 powiązanych z zagadnieniem Obowiązkowe szkolenia w zakresie oceny materiału siewnego, znajdujących się w LEX-ie.
Jeżeli chcesz mieć dostęp do wszystkich dokumentów powiązanych z tym zagadnieniem prawnym, zamów bezpłatny dostęp testowy lub zaloguj się do LEX-a.
Nasiennictwo.
Zobacz pełną treść w bezpłatnym dostępie testowym lub po zalogowaniu do LEX-a.
Nasiennictwo.
Szkolenia z zakresu oceny materiału siewnego, wymagania do wykonywania tej oceny oraz nadzór i kontrola pracy podmiotów dokonujących tej oceny.
Zobacz pełną treść w bezpłatnym dostępie testowym lub po zalogowaniu do LEX-a.
Szkolenia z zakresu oceny materiału siewnego, wymagania do wykonywania tej oceny oraz nadzór i kontrola pracy podmiotów dokonujących tej oceny.
ZAŁĄCZNIK Nr 1 19 Program szkolenia podstawowego w zakresie oceny polowej poszczególnych grup roślin uprawnych
Program szkolenia podstawowego w zakresie oceny polowej poszczególnych grup roślin uprawnych
Szkolenia z zakresu oceny materiału siewnego, wymagania do wykonywania tej oceny oraz nadzór i kontrola pracy podmiotów dokonujących tej oceny.
Zobacz pełną treść w bezpłatnym dostępie testowym lub po zalogowaniu do LEX-a.
Szkolenia z zakresu oceny materiału siewnego, wymagania do wykonywania tej oceny oraz nadzór i kontrola pracy podmiotów dokonujących tej oceny.
ZAŁĄCZNIK Nr 1PROGRAM SZKOLENIA W ZAKRESIE OCENY POLOWEJ MATERIAŁU SIEWNEGO
PROGRAM SZKOLENIA W ZAKRESIE OCENY POLOWEJ MATERIAŁU SIEWNEGO
Program szkolenia podstawowego poszczególnych grup roślin uprawnych
Czas trwania szkolenia | Grupa roślin | ||||||||||||||||||||||||
zbożowe | pastewne | oleiste i włókniste | |||||||||||||||||||||||
AGROTECHNIKA | |||||||||||||||||||||||||
3 godz. | Zagadnienia: 1) podstawy ogólnej uprawy roli oraz roślin zbożowych; 2) zasady zmianowania roślin oraz płodozmian dla roślin zbożowych z uwzględnieniem specyfiki gatunku oraz wymagań związanych z produkcją dobrej jakości materiału siewnego; 3) zabiegi uprawowe poprzedzające zakładanie plantacji nasiennych roślin zbożowych; 4) owies głuchy oraz inne gatunki chwastów mające wpływ na jakość wytwarzanego materiału siewnego; 5) choroby i szkodniki charakterystyczne dla poszczególnych gatunków roślin zbożowych mające wpływ na jakość wytwarzanego materiału siewnego. | Zagadnienia: 1) podstawy ogólnej uprawy roli oraz poszczególnych grup roślin pastewnych; 2) zasady zmianowania roślin oraz płodozmian z uwzględnieniem specyfiki gatunku oraz wymagań związanych z produkcją dobrej jakości materiału siewnego poszczególnych grup roślin pastewnych: a) strączkowych, b) motylkowatych drobnonasiennych, c) traw, d) innych roślin; 3) zabiegi uprawowe poprzedzające zakładanie plantacji nasiennych roślin; 4) chwasty mające wpływ na jakość wytwarzanego materiału siewnego; 5) choroby i szkodniki charakterystyczne dla poszczególnych grup roślin pastewnych mające wpływ na jakość wytwarzanego materiału siewnego. | Zagadnienia: 1) podstawy ogólnej uprawy roli oraz poszczególnych gatunków roślin oleistych i włóknistych; 2) zasady zmianowania roślin oraz płodozmian dla roślin oleistych i włóknistych z uwzględnieniem specyfiki gatunku oraz wymagań związanych z produkcją dobrej jakości materiału siewnego poszczególnych gatunków roślin oleistych i włóknistych; 3) zabiegi uprawowe poprzedzające zakładanie plantacji nasiennych; 4) chwasty mające wpływ na jakość wytwarzanego materiału siewnego; 5) choroby i szkodniki charakterystyczne dla poszczególnych gatunków roślin oleistych i włóknistych mające wpływ na jakość wytwarzanego materiału siewnego roślin oleistych i włóknistych. | ||||||||||||||||||||||
NASIENNICTWO | |||||||||||||||||||||||||
3 godz. w przypadku roślin zbożowych oraz oleistych i włóknistych 5 godz. w przypadku roślin pastewnych | Zagadnienia: | Zagadnienia: | Zagadnienia: | ||||||||||||||||||||||
1) | prawidłowe prowadzenie plantacji nasiennych poszczególnych gatunków roślin zbożowych uwzględniające wymagania dla gatunku, w szczególności w zakresie izolacji przestrzennej; | 1) | prawidłowe prowadzenie plantacji nasiennych poszczególnych grup roślin pastewnych uwzględniające wymagania dla gatunku, w szczególności w zakresie izolacji przestrzennej; | 1) | prawidłowe prowadzenie plantacji nasiennych poszczególnych gatunków roślin oleistych i włóknistych uwzględniające wymagania dla gatunku, w szczególności w zakresie izolacji przestrzennej; | ||||||||||||||||||||
2) | specyfika i zasady produkcji materiału siewnego odmian mieszańcowych roślin zbożowych ze szczególnym uwzględnieniem kukurydzy oraz żyta; | 2) | pielęgnacja plantacji nasiennych, w szczególności stosowanie zabiegów ochrony roślin oraz przeprowadzanie niezbędnej selekcji; | 2) | specyfika i zasady produkcji materiału siewnego odmian mieszańcowych roślin oleistych i włóknistych; | ||||||||||||||||||||
3) | pielęgnacja plantacji nasiennych, w szczególności stosowanie zabiegów ochrony roślin oraz przeprowadzanie niezbędnej selekcji; | 3) | pielęgnacja plantacji nasiennych gatunków: a) wieloletnich oraz b) o dwuletnim cyklu produkcji, w tym prowadzonych metodą bezwysadkową; | 3) | specyfika i zasady produkcji materiału siewnego mieszańców złożonych rzepaku; | ||||||||||||||||||||
4) | szacowanie wielkości zbioru nasion poszczególnych gatunków roślin zbożowych; | 4) | szacowanie wielkości zbioru nasion poszczególnych grup roślin pastewnych: | 4) | specyfika i zasady produkcji materiału siewnego konopi; | ||||||||||||||||||||
5) | zasady zbioru materiału siewnego; | a) strączkowych, b) motylkowatych drobnonasiennych, c) traw, d) innych roślin; | 5) | pielęgnacja plantacji nasiennych, w szczególności stosowanie zabiegów ochrony roślin oraz przeprowadzanie ewentualnej selekcji; | |||||||||||||||||||||
6) | zagadnienia związane z przerobem nasion, w szczególności suszenie, czyszczenie i zaprawianie; | 5) | zasady zbioru materiału siewnego; | 6) | pielęgnacja plantacji nasiennych gatunków o dwuletnim cyklu produkcji, w tym prowadzonych metodą bezwysadkową; | ||||||||||||||||||||
7) | dokumentacja dotycząca wytwarzania materiału siewnego. | 6) | zagadnienia związane z przerobem nasion, w szczególności suszenie, czyszczenie i zaprawianie; | 7) | szacowanie wielkości zbioru roślin oleistych i włóknistych; | ||||||||||||||||||||
7) | dokumentacja dotycząca wytwarzania materiału siewnego. | 8) | zasady zbioru materiału siewnego z uwzględnieniem specyfiki gatunku; | ||||||||||||||||||||||
9) | zagadnienia związane z przerobem nasion, w szczególności suszenie, czyszczenie i zaprawianie; | ||||||||||||||||||||||||
10) | dokumentacja dotycząca wytwarzania materiału siewnego. | ||||||||||||||||||||||||
ODMIANOZNAWSTWO | |||||||||||||||||||||||||
6 godz., w tym 4 godz. szkolenie praktyczne | Zagadnienia: | Zagadnienia: | Zagadnienia: | ||||||||||||||||||||||
1) | biologiczne cechy charakterystyczne dla poszczególnych gatunków roślin zbożowych; | 1) | biologiczne cechy charakterystyczne dla poszczególnych gatunków roślin pastewnych: | 1) | biologiczne cechy charakterystyczne dla poszczególnych gatunków roślin oleistych i włóknistych; | ||||||||||||||||||||
2) | urzędowy opis odmiany; | a) strączkowych, | 2) | urzędowy opis odmiany; | |||||||||||||||||||||
3) | podstawowe cechy wyróżniające poszczególne odmiany; | b) motylkowatych drobnonasiennych, | 3) | podstawowe cechy wyróżniające poszczególne odmiany; | |||||||||||||||||||||
4) | zasady rozpoznawania odmian; | c) traw, | 4) | zasady rozpoznawania odmian; | |||||||||||||||||||||
5) | informacje z oceny tożsamości. | d) innych roślin; | 5) | informacje z oceny tożsamości. | |||||||||||||||||||||
2) | urzędowy opis odmiany; | ||||||||||||||||||||||||
3) | podstawowe cechy wyróżniające poszczególne odmiany; | ||||||||||||||||||||||||
4) | zasady rozpoznawania odmian; | ||||||||||||||||||||||||
5) | informacje z oceny tożsamości. | ||||||||||||||||||||||||
PRZEPISY DOTYCZĄCE NASIENNICTWA | |||||||||||||||||||||||||
3 godz. | Zagadnienia: | Zagadnienia: | Zagadnienia: | ||||||||||||||||||||||
1) | przepisy ustawy o nasiennictwie; | 1) | przepisy ustawy o nasiennictwie; | 1) | przepisy ustawy o nasiennictwie; | ||||||||||||||||||||
2) | przepisy ustawy o ochronie roślin dotyczące nasiennictwa; | 2) | przepisy ustawy o ochronie roślin dotyczące nasiennictwa; | 2) | przepisy ustawy o ochronie roślin dotyczące nasiennictwa; | ||||||||||||||||||||
3) | przepisy wykonawcze do ustawy o nasiennictwie; | 3) | przepisy wykonawcze do ustawy o nasiennictwie; | 3) | przepisy wykonawcze do ustawy o nasiennictwie; | ||||||||||||||||||||
4) | szczegółowe wymagania dotyczące wytwarzania i jakości materiału siewnego roślin zbożowych. | 4) | szczegółowe wymagania dotyczące wytwarzania i jakości materiału siewnego roślin pastewnych: | 4) | szczegółowe wymagania dotyczące wytwarzania i jakości materiału siewnego poszczególnych gatunków roślin oleistych i włóknistych. | ||||||||||||||||||||
a) strączkowych, | |||||||||||||||||||||||||
b) motylkowatych drobnonasiennych, | |||||||||||||||||||||||||
c) traw, | |||||||||||||||||||||||||
d) innych roślin. | |||||||||||||||||||||||||
METODYKI OCENY POLOWEJ | |||||||||||||||||||||||||
6 godz., w tym 4 godz. szkolenie praktyczne | Zagadnienia: | Zagadnienia: | Zagadnienia: | ||||||||||||||||||||||
1) | terminy dokonywania oceny polowej; | 1) | terminy dokonywania oceny polowej; | 1) | terminy dokonywania oceny polowej; | ||||||||||||||||||||
2) | zakres dokonywania oceny; | 2) | zakres dokonywania oceny; | 2) | zakres dokonywania oceny; | ||||||||||||||||||||
3) | liczba ocen stanu plantacji nasiennych i zakres czynności dokonywanych przez kwalifikatora w każdej z ocen; | 3) | liczba ocen stanu plantacji nasiennych i zakres czynności dokonywanych przez kwalifikatora w każdej z ocen; | 3) | liczba ocen stanu plantacji nasiennych i zakres czynności dokonywanych przez kwalifikatora w każdej z ocen; | ||||||||||||||||||||
4) | metodyki oceny plantacji nasiennych roślin zbożowych; | 4) | metodyki oceny plantacji nasiennych roślin pastewnych: | 4) | metodyki oceny plantacji nasiennych roślin oleistych i włóknistych; | ||||||||||||||||||||
5) | istotne różnice i zasady określające zastosowanie odpowiedniej metodyki do poszczególnych gatunków (w tym kukurydzy); | a) strączkowych, | 5) | istotne różnice i zasady określające zastosowanie odpowiedniej metodyki do poszczególnych gatunków; | |||||||||||||||||||||
6) | szczegółowa ocena według norm procentowych; | b) motylkowatych drobnonasiennych, | 6) | szczegółowa ocena według norm procentowych; | |||||||||||||||||||||
7) | szczegółowa ocena według norm powierzchni; | c) traw, | 7) | szczegółowa ocena według norm powierzchni; | |||||||||||||||||||||
8) | ocena występowania owsa głuchego. | d) innych roślin; | 8) | ocena występowania owsa głuchego. | |||||||||||||||||||||
5) | istotne różnice i zasady określające zastosowanie odpowiedniej metodyki do poszczególnych gatunków; | ||||||||||||||||||||||||
6) | szczegółowa ocena według norm procentowych; | ||||||||||||||||||||||||
7) | szczegółowa ocena według norm powierzchni; | ||||||||||||||||||||||||
8) | ocena występowania owsa głuchego. | ||||||||||||||||||||||||
Czas trwania szkolenia | Grupa roślin | ||||||||||||||||||||||||
burak cukrowy i pastewny | rośliny warzywne | ziemniak | |||||||||||||||||||||||
AGROTECHNIKA | |||||||||||||||||||||||||
2 godz. w przypadku buraka cukrowego i pastewnego oraz ziemniaka, 6 godz. w przypadku roślin warzywnych | Zagadnienia: 1) podstawy ogólnej uprawy roli i uprawy buraka; 2) zasady zmianowania roślin oraz płodozmian dla buraka z uwzględnieniem specyfiki gatunku oraz wymagań związanych z produkcją dobrej jakości materiału siewnego; 3) zabiegi uprawowe poprzedzające zakładanie plantacji nasiennych; 4) chwasty mające wpływ na jakość wytwarzanego materiału siewnego; 5) choroby i szkodniki mające wpływ na jakość wytwarzanego materiału siewnego; 6) specyfika uprawy gatunku z uwzględnieniem dwuletniego cyklu rozwoju buraka. | Zagadnienia: 1) podstawy ogólnej uprawy roli i poszczególnych gatunków roślin warzywnych; 2) zasady zmianowania roślin oraz płodozmian dla roślin warzywnych z uwzględnieniem specyfiki poszczególnych gatunków oraz wymagań związanych z produkcją dobrej jakości materiału siewnego; 3) plantacje nasienne prowadzone pod osłonami; 4) zabiegi uprawowe poprzedzające zakładanie plantacji nasiennych roślin warzywnych; 5) chwasty mające wpływ na jakość wytwarzanego materiału siewnego; 6) choroby i szkodniki roślin warzywnych mające wpływ na jakość wytwarzanego materiału siewnego; 7) specyfika uprawy gatunków roślin warzywnych o dwuletnim cyklu rozwoju. | Zagadnienia: 1) podstawy ogólnej uprawy roli z uwzględnieniem specyfiki uprawy ziemniaka; 2) zasady zmianowania roślin oraz płodozmian uwzględniający specyfikę gatunku oraz wymagań związanych z produkcją dobrej jakości sadzeniaków ziemniaka; 3) zabiegi uprawowe poprzedzające zakładanie plantacji nasiennych ziemniaka; 4) zagadnienia związane z organizmami kwarantannowymi związanymi z wytwarzaniem materiału siewnego ziemniaka, w szczególności Clavibacter, Synchytrium, Meloidogyne, Globodera, Ralstonia; 5) choroby i szkodniki ziemniaka inne niż kwarantannowe, w szczególności choroby wirusowe ziemniaka, czarna nóżka, ryzoktonioza, stonka ziemniaczana, mszyce jako wektory wirusów. | ||||||||||||||||||||||
NASIENNICTWO | |||||||||||||||||||||||||
4 godz. | Zagadnienia: | Zagadnienia: | Zagadnienia: | ||||||||||||||||||||||
1) | prawidłowe prowadzenie plantacji nasiennych uwzględniające wymagania dla gatunku, w szczególności w zakresie izolacji przestrzennej; | 1) | prawidłowe prowadzenie plantacji nasiennych uwzględniające wymagania dla poszczególnych gatunków, w szczególności w zakresie izolacji przestrzennej; | 1) | prawidłowe prowadzenie plantacji nasiennych uwzględniające wymagania dla ziemniaka; | ||||||||||||||||||||
2) | specyfika i zasady produkcji materiału siewnego buraka z uwzględnieniem odmian mieszańcowych; | 2) | specyfika i zasady produkcji materiału siewnego gatunków o dwuletnim cyklu rozwoju oraz odmian mieszańcowych; | 2) | podstawowe choroby wirusowe mające znaczenie gospodarcze; | ||||||||||||||||||||
3) | pielęgnacja plantacji nasiennych, w szczególności stosowanie zabiegów ochrony roślin oraz przeprowadzanie niezbędnej selekcji; | 3) | pielęgnacja plantacji nasiennych, w szczególności stosowanie zabiegów ochrony roślin oraz przeprowadzanie niezbędnej selekcji; | 3) | problem mszyc jako wektorów wirusów; | ||||||||||||||||||||
4) | przechowywanie wysadków buraka oraz uprawa metodą bezwysadkową; | 4) | przechowywanie wysadków gatunków o dwuletnim cyklu rozwoju oraz uprawa metodą bezwysadkową; | 4) | specyfika i zasady produkcji sadzeniaków ziemniaka; | ||||||||||||||||||||
5) | szacowanie wielkości zbioru materiału siewnego; | 5) | szacowanie wielkości zbioru materiału siewnego; | 5) | pielęgnacja plantacji nasiennych, w szczególności stosowanie zabiegów zwalczania szkodników, chorób grzybowych, desykacja; | ||||||||||||||||||||
6) | zasady zbioru materiału siewnego; | 6) | zasady zbioru materiału siewnego poszczególnych gatunków roślin warzywnych; | 6) | wykonywanie na plantacji nasiennej niezbędnej selekcji; | ||||||||||||||||||||
7) | zagadnienia związane z przerobem nasion, w szczególności suszenie, czyszczenie i zaprawianie; | 7) | zagadnienia związane z przerobem nasion, w szczególności suszenie, czyszczenie i zaprawianie; | 7) | mikrorozmnażanie; | ||||||||||||||||||||
8) | dokumentacja dotycząca wytwarzania materiału siewnego. | 8) | dokumentacja dotycząca wytwarzania materiału siewnego. | 8) | zasady etykietowania sadzeniaków ziemniaka; | ||||||||||||||||||||
9) | pobieranie prób do laboratoryjnej oceny zdrowotności; | ||||||||||||||||||||||||
10) | warunki zastosowania uproszczonej oceny laboratoryjnej; | ||||||||||||||||||||||||
11) | przechowywanie i przerób sadzeniaków ziemniaka, w tym zasady sortowania; | ||||||||||||||||||||||||
12) | dokumentacja dotycząca wytwarzania sadzeniaków ziemniaka. | ||||||||||||||||||||||||
ODMIANOZNAWSTWO | |||||||||||||||||||||||||
7 godz., w tym 5 godz. szkolenie praktyczne | Zagadnienia: | Zagadnienia: | Zagadnienia: | ||||||||||||||||||||||
1) | biologiczne cechy charakterystyczne dla poszczególnych gatunków; | 1) | biologiczne cechy charakterystyczne dla poszczególnych gatunków; | 1) | charakterystyka gatunku; | ||||||||||||||||||||
2) | podstawowe cechy poszczególnych odmian; | 2) | podstawowe cechy poszczególnych odmian; | 2) | podstawowe cechy poszczególnych odmian, w tym "kiełki świetlne"; | ||||||||||||||||||||
3 | urzędowy opis odmiany; | 3) | urzędowy opis odmiany; | 3) | urzędowy opis odmiany; | ||||||||||||||||||||
4) | rozpoznawanie odmian; | 4) | rozpoznawanie odmian; | 4) | rozpoznawanie odmian poprzez obserwację roślin, kiełków oraz bulw. | ||||||||||||||||||||
5) | informacje z oceny tożsamości. | 5) | informacje z oceny tożsamości. | ||||||||||||||||||||||
PRZEPISY DOTYCZĄCE NASIENNICTWA | |||||||||||||||||||||||||
3 godz. | Zagadnienia: | Zagadnienia: | Zagadnienia: | ||||||||||||||||||||||
1) | przepisy ustawy o nasiennictwie; | 1) | przepisy ustawy o nasiennictwie; | 1) | przepisy ustawy o nasiennictwie; | ||||||||||||||||||||
2) | przepisy ustawy o ochronie roślin dotyczące nasiennictwa; | 2) | przepisy ustawy o ochronie roślin dotyczące nasiennictwa, w tym wymagania specjalne dla niektórych gatunków roślin warzywnych; | 2) | przepisy ustawy o ochronie roślin dotyczące ziemniaka; | ||||||||||||||||||||
3) | przepisy wykonawcze do ustawy o nasiennictwie; | 3) | przepisy wykonawcze do ustawy o nasiennictwie; | 3) | przepisy wykonawcze do ustawy o nasiennictwie; | ||||||||||||||||||||
4) | szczegółowe wymagania dotyczące wytwarzania i jakości materiału siewnego buraka. | 4) | szczegółowe wymagania dotyczące wytwarzania i jakości materiału siewnego dla poszczególnych grup roślin warzywnych. | 4) | przepisy wykonawcze do ustawy o ochronie roślin w zakresie organizmów kwarantannowych i kontroli fitosanitarnej dotyczące ziemniaka; | ||||||||||||||||||||
5) | przepisy dotyczące raka ziemniaka; | ||||||||||||||||||||||||
6) | szczegółowe wymagania dotyczące wytwarzania i jakości sadzeniaków ziemniaka. | ||||||||||||||||||||||||
METODYKI OCENY POLOWEJ | |||||||||||||||||||||||||
w przypadku buraka cukrowego i pastewnego oraz roślin warzywnych 6 godz., w tym 2 godz. szkolenie praktyczne w przypadku ziemniaka 8 godz., w tym 4 godz. szkolenie praktyczne | Zagadnienia: | Zagadnienia: | Zagadnienia: | ||||||||||||||||||||||
1) | terminy dokonywania oceny polowej; | 1) | terminy dokonywania oceny polowej; | 1) | terminy dokonywania oceny polowej plantacji nasiennych ziemniaka; | ||||||||||||||||||||
2) | zakres dokonywania oceny; | 2) | zakres dokonywania oceny; | 2) | zakres dokonywania oceny; | ||||||||||||||||||||
3) | liczba ocen stanu plantacji nasiennych i zakres czynności dokonywanych przez kwalifikatora w każdej z ocen; | 3) | liczba ocen stanu plantacji nasiennych i zakres czynności dokonywanych przez kwalifikatora w każdej z ocen; | 3) | liczba ocen stanu plantacji nasiennych i zakres czynności dokonywanych przez kwalifikatora w każdej z ocen z uwzględnieniem oceny plantacji nasiennej zgłoszonej do uproszczonej oceny laboratoryjnej; | ||||||||||||||||||||
4) | metodyka oceny plantacji nasiennych buraka z uwzględnieniem odmian mieszańcowych oraz odmian o różnej ploidalności, prowadzonych metodą: | 4) | metodyka oceny plantacji nasiennych roślin warzywnych z uwzględnieniem odmian mieszańcowych; | 4) | metodyka oceny plantacji nasiennych ziemniaka; | ||||||||||||||||||||
a) tradycyjną, | 5) | metodyka oceny plantacji nasiennych gatunków o dwuletnim cyklu rozwoju, prowadzonych metodą: | 5) | metodyka oceny procesu mikrorozmnażania; | |||||||||||||||||||||
b) bezwysadkową; | a) tradycyjną, | 6) | pobieranie prób do laboratoryjnej oceny zdrowotności (oceny weryfikacyjnej). | ||||||||||||||||||||||
5) | szczegółowa metodyka oceny cech zewnętrznych wysadków buraka. | b) bezwysadkową; | |||||||||||||||||||||||
6) | metodyka oceny plantacji nasiennych roślin warzywnych prowadzonych pod osłonami. |
Tabela 2
Program szkolenia doskonalącego dla wszystkich grup roślin łącznie
Lp. | Zagadnienia | Czas trwania szkolenia (godz.) | Uwagi |
1 | Ocena jakości pracy kwalifikatorów w poprzednim sezonie (omówienie uwag) | 1 | seminarium |
2 | Przepisy dotyczące nasiennictwa | 1 | wykład |
3 | Metody oceny polowej materiału siewnego | 1 | wykład |
4 | Odmianoznawstwo | 2 | szkolenie praktyczne |
5 | Metody oceny polowej materiału siewnego | 2 | szkolenie praktyczne |
Razem czas trwania szkolenia: | 6 |
Akty prawne - liczba dokumentów powiązanych z zagadnieniem (6)
Dz.U. i M.P. - liczba dokumentów powiązanych z zagadnieniem (6)
- Nasiennictwo.
- Szkolenia z zakresu oceny materiału siewnego, wymagania do wykonywania tej oceny oraz nadzór i kontrola pracy podmiotów dokonujących tej oceny.
- Szkolenia z zakresu oceny materiału siewnego, wymagania do wykonywania tej oceny oraz nadzór i kontrola pracy podmiotów dokonujących tej oceny.
Sprawdź wszystkie powiązane przepisy zamawiając bezpłatny dostęp testowy lub logując się do LEX-a.
Czym są "Dz.U. i M.P."?
Jest to zbiór aktów i przepisów prawnych opublikowanych w Dzienniku Ustaw i Monitorze Polskim. Treści te są ujednolicone i ocenione co do aktualności. Programy LEX oferują dostęp do wszystkich aktów prawa polskiego.
Jeżeli chcesz mieć dostęp do wszystkich aktów prawnych opublikowanych w Dzienniku Ustaw i Monitorze Polskim powiązanych z tym zagadnieniem prawnym, to zamów bezpłatny dostęp testowy »
Informacja o aktualizacji
Wszystkie dokumenty w systemie LEX są zawsze ocenione co do aktualności względem bieżącego stanu prawnego.