Poradniki
Opublikowano: LEX/el. 2020
Status: Aktualny
Autor:

Zgłaszanie incydentów przez samorządy

I.Dlaczego i gdzie zgłaszać incydenty cyberbezpieczeństwa

1. Dlaczego muszę zgłaszać incydenty cyberbezpieczeństwa?

Ponieważ od 2018 roku podmioty publiczne, które realizują zadania publiczne zależne od systemów informacyjnych, są częścią Krajowego Systemu Cyberbezpieczeństwa. Ustawa, która weszła w życie 28 sierpnia 2018 roku, nakłada na nie obowiązek raportowania incydentów.

2. Gdzie zgłosić incydent?

Prześlij zgłoszenie do CERT Polska, który jest jednym z trzech CSIRT poziomu krajowego.

3. Jak przekazać zgłoszenie?

Prześlij zgłoszenie w formie elektronicznej. Najlepiej zrobić to za pośrednictwem formularza online na stronie https://incydent.cert.pl, który podpowie jakie informacje powinieneś zawrzeć w zgłoszeniu. Alternatywnie, można wysłać zgłoszenie pocztą elektroniczną na adres cert@cert.pl.

Uwaga: Formularz do wydruku znajdziesz na BIP NASK.)

4. W jakim czasie zgłosić incydent?

Jak najszybciej, przy czym nie później niż w ciągu 24 godzin od momentu wykrycia incydentu. Czas reakcji na zgłoszenie jest bardzo ważny i może wpłynąć na rozwiązanie...

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX

Zaloguj się do LEX | Nie korzystasz jeszcze z programów LEX?