Poradniki
Opublikowano: ABC
Status: Nieaktualny, stan prawny na: 30 września 2020 r.
Autor:

Zagubienie, zniszczenie i inne przyczyny braku faktury – praktyczne wskazówki na gruncie podatków i rachunkowości

Niejednokrotnie się zdarza, że podatnik zgubi lub zniszczy fakturę. Czy to oznacza, że traci możliwość rozliczenia faktury z urzędem skarbowym? Nie, gdyż w takiej sytuacji rozliczenia można dokonać na podstawie duplikatu faktury. Poniżej wskazano skutki księgowe i podatkowe ponownego wystawienia faktury (duplikatu faktury i duplikatu faktury korygującej) oraz przedstawiono wpływ braku faktury od kontrahenta zagranicznego na rozliczenia jednostki z tytułu podatku VAT. Omówiono również konsekwencje braku faktury na gruncie przepisów ustaw o podatku dochodowym. Wszystkie zagadnienia zostały zilustrowane na praktycznych przykładach.

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX

Zaloguj się do LEX | Nie korzystasz jeszcze z programów LEX?