Ministerstwo Rozwoju, Wytyczne dla funkcjonowania sklepów meblarskich i budowlanych w trakcie epidemii COVID-19 w Polsce

Poradniki
Opublikowano: LEX/el. 2020
Status: Aktualny
Autor:

Wytyczne dla funkcjonowania sklepów meblarskich i budowlanych w trakcie epidemii COVID-19 w Polsce

Cel wdrażanych procedur

1. Zapewnienie maksymalnego bezpieczeństwa klientom i pracownikom sklepów meblarskich i budowlanych.

2. Minimalizowanie ryzyka zakażenia pracowników lub osób świadczących usługi przez klientów/ usługobiorców oraz inne osoby z zewnątrz, jak np. dostawcy.

3. Ograniczenie liczby kontaktów na terenie sklepów w danym przedziale czasowym, w ramach zabezpieczania przed możliwym zakażeniem, jak i celem identyfikacji pracowników lub osób świadczących usługi, w przypadku koniecznej kwarantanny i potwierdzonego zakażenia

4. Kompleksowe działanie przeciwepidemiczne dostosowane do etapu zaawansowania stanu epidemii.

Wytyczne zostały podzielone na cztery części:

I.Zapewnienie bezpieczeństwa pracownikom/obsłudze/klientom

1. Ograniczenie do niezbędnego minimum spotkań i narad wewnętrznych; spotkania powinny być przeprowadzane przy otwartych oknach, z zachowaniem rekomendowanych przez służby sanitarne odległości pomiędzy osobami (minimum 2 m); preferowany kontakt telefoniczny oraz mailowy. Zaleca się rezygnację ze szkoleń i wyjazdów.

2. Organizację stanowisk pracy z uwzględnieniem wymaganego dystansu...

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX