Ministerstwo Rozwoju, Wytyczne dla funkcjonowania sklepów meblarskich i budowlanych w trakcie epidemii COVID-19 w Polsce
Wytyczne dla funkcjonowania sklepów meblarskich i budowlanych w trakcie epidemii COVID-19 w Polsce
Cel wdrażanych procedur
1. Zapewnienie maksymalnego bezpieczeństwa klientom i pracownikom sklepów meblarskich i budowlanych.
2. Minimalizowanie ryzyka zakażenia pracowników lub osób świadczących usługi przez klientów/ usługobiorców oraz inne osoby z zewnątrz, jak np. dostawcy.
3. Ograniczenie liczby kontaktów na terenie sklepów w danym przedziale czasowym, w ramach zabezpieczania przed możliwym zakażeniem, jak i celem identyfikacji pracowników lub osób świadczących usługi, w przypadku koniecznej kwarantanny i potwierdzonego zakażenia
4. Kompleksowe działanie przeciwepidemiczne dostosowane do etapu zaawansowania stanu epidemii.
Wytyczne zostały podzielone na cztery części:
I.Zapewnienie bezpieczeństwa pracownikom/obsłudze/klientom
1. Ograniczenie do niezbędnego minimum spotkań i narad wewnętrznych; spotkania powinny być przeprowadzane przy otwartych oknach, z zachowaniem rekomendowanych przez służby sanitarne odległości pomiędzy osobami (minimum 2 m); preferowany kontakt telefoniczny oraz mailowy. Zaleca się rezygnację ze szkoleń i wyjazdów.
2. Organizację stanowisk pracy z uwzględnieniem wymaganego dystansu...
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX