Europejska Rada Ochrony Danych, Wytyczne 02/2021 w sprawie wirtualnych asystentów głosowych
Wytyczne 02/2021 w sprawie wirtualnych asystentów głosowych
Przyjęta 7 lipca 2021 r.
Translations proofread by EDPB Members.
This language version has not yet been proofread.
Historia wersji
Wersja 2.0 | 7 lipca 2021 r. | Przyjęcie wytycznych po konsultacjach publicznych |
Wersja 1.0 | 9 marca 2021 r. | Przyjęcie wytycznych do konsultacji publicznych |
STRESZCZENIE
Wirtualny asystent głosowy (VVA) to usługa, która rozumie polecenia głosowe i w razie potrzeby wykonuje je lub pośredniczy w kontaktach z innymi systemami informatycznymi. VVA są obecnie dostępni w większości smartfonów i tabletów, w tradycyjnych komputerach, a w ostatnich latach nawet w samodzielnych urządzeniach, takich jak inteligentne głośniki.
VVA działają jako interfejs między użytkownikami i ich urządzeniami komputerowymi a usługami online, takimi jak wyszukiwarki czy sklepy internetowe. Ze względu na swoją rolę VVA mają dostęp do ogromnej ilości danych osobowych, w tym wszystkich poleceń użytkownika (np. historii przeglądania lub wyszukiwania) i odpowiedzi (np. spotkań w terminarzu).
Zdecydowana większość usług...
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX