Pietraszek Marcin, Strategia marketingowa - 3 mity
Strategia marketingowa - 3 mity
Niemal każdy menedżer lub przedsiębiorca zapytany o to, czy firma potrzebuje strategii marketingowej, odpowie twierdząco. Ale na pytanie, czy jego firma posiada i realizuje taką strategię, wielu z nich zaprzeczy.
Czy firma może sprawnie funkcjonować bez strategii? Przykłady wielu firm, szczególnie małych i średnich, są dowodem na to, że jest to możliwe. Długofalowa wizja i bieżący plan zastępowane są najczęściej dobrą intuicją właściciela lub osób zarządzających. A skoro tak, to po co tracić czas i pieniądze na zlecanie przygotowania opasłego dokumentu, który będzie stanowił głównie ograniczenie w prowadzeniu biznesu?
No właśnie – w powyższym zdaniu znajdziemy aż trzy popularne mity dotyczące strategii marketingowej. Warto się z nimi zmierzyć.
Mit pierwszy. Strategię można zlecić firmie zewnętrznej.
Choć outsourcing sprawdza się w wielu sytuacjach, lepiej nie stosować go do ustalania strategicznych celów firmy oraz sposobów ich osiągania. Błędem jest zakładanie, że wystarczy zgłosić się do...
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX