Skibińska Małgorzata, Prowadzenie akt osobowych pracowników na przykładach

Poradniki
Opublikowano: ABC
Status: Nieaktualny, stan prawny na: 1 stycznia 2019 r.
Autor:

Prowadzenie akt osobowych pracowników na przykładach

Prowadzenie akt osobowych pracowników jest uregulowane w obowiązujących przepisach prawa pracy. Pomimo tego, iż przepisy prawa pracy w sposób dosyć szczegółowy regulują tę kwestię, nadal pojawia się szereg wątpliwości. Z jednej strony mamy pracodawców, którzy mają problem z gromadzeniem kompletnej dokumentacji związanej ze stosunkiem pracy. A z drugiej strony wręcz przeciwnie, szereg pracodawców ulega pokusie, aby w aktach osobowych gromadzić wszelkie dokumenty związane z funkcjonowaniem pracownika w danej organizacji. Zarówno jedni jak i drudzy nie postępują właściwie. Zatem jak prowadzić akta osobowe, aby nie narazić się na zarzuty ze strony organów kontrolujących?

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX