Nowość Kryczka Sebastian , Opracowanie i wdrożenie zakładowych zasad postępowania w razie wypadku - przy pracy stacjonarnej, mobilnej, zdalnej

Poradniki
Opublikowano: LEX/el. 2024
Autor:

Opracowanie i wdrożenie zakładowych zasad postępowania w razie wypadku - przy pracy stacjonarnej, mobilnej, zdalnej

Każdy pracownik, który uległ wypadkowi ma obowiązek zgłoszenia tego przełożonemu - podobnie jak każdy inny pracownik, który był świadkiem zdarzenia. Obok zgłoszeń wewnętrznych można wyróżnić zgłoszenia zewnętrzne - w sytuacji, gdy dojdzie do wypadku ciężkiego, śmiertelnego oraz zbiorowego.

Problem w tym, że przepisy nie regulują szczegółowego trybu dokonywania zgłoszeń zarówno wewnętrznych jak również zewnętrznych - co może zdecydowanie komplikować nie tylko postępowanie powypadkowe prowadzone z poziomu zakładu pracy - ale również powodować ryzyko zakwestionowania zakładowych procedur przez organy kontroli nadzoru jakimi są inspektorzy PIP.

Poradnik zawiera usystematyzowanie zarówno prawnych, jak również wypracowanych zwyczajowych reguł dotyczących zgłaszania wypadku - których zastosowanie z poziomu zakładu pracy spowoduje nie tylko uniknięcie wątpliwości w zakresie zgłoszenia wypadku i podjęcia postępowania powypadkowego, ale również uniknięcie sytuacji, kiedy wypadek ciężki, zbiorowy lub śmiertelny nie zostałby zgłoszony - z uwagi na brak właściwych procedur w zakładzie pracy.

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX