Baran Beata, Ochrona sygnalistów - rola działów i managerów HR we wdrożeniu systemów whistleblowingowych
Ochrona sygnalistów - rola działów i managerów HR we wdrożeniu systemów whistleblowingowych
Nadchodzące zmiany wprowadzające instytucję sygnalizowania nieprawidłowości oznaczają wyzwania nie tylko dla prawników i compliance oficerów. Chociaż to na ich barki spadną kwestie związane z opracowaniem odpowiednich polityk i procedur wewnętrznych, to rola wsparcia procesu whistleblowing będzie stanowiła także wyzwanie dla przedstawicieli działów HR. Zgłaszanie nieprawidłowości to obszar szczególny, wymagający na różnych etapach współpracy specjalistów z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi, zgodności i prawników. Skuteczne i efektywne wdrożenie whistleblowing to wspólny projekt trzech kluczowych w organizacji funkcji wspierających. Jakie zatem obszary będą szczególnie istotne z perspektywy przedstawicieli HR?
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX