Sidor-Rządkowska Małgorzata, Mentoring
Mentoring
W ostatnich latach zyskuje na znaczeniu idea „uczącej się” organizacji. W takiej organizacji wszyscy – niezależnie od wieku, wykształcenia i zajmowanego stanowiska – włączeni są w proces nieustannego nabywania nowych umiejętności i dzielenia się z innymi wiedzą, a stałe poszukiwanie nowych, twórczych rozwiązań stanowi naturalny sposób postępowania.
Coraz częściej mówi się o dwóch technikach uzupełniających politykę szkoleniową organizacji: coachingu i mentoringu. Coaching staje się w Polsce popularny; w ostatnim czasie ukazało się na ten temat wiele ciekawych opracowań. Stosunkowo mniej znany jest mentoring, chociaż nie brak organizacji, które (często w sposób nie do końca uświadomiony) stosują różne jego formy.
Zwolennicy mentoringu wskazują, iż osoby, które odniosły autentyczny sukces zawodowy, często w odpowiedzi na pytanie o jego źródła przywołują postać człowieka – autorytetu, którego pomoc i opieka spowodowały przełamanie początkowych trudności, umożliwiając pełny rozwój kariery...
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX