Związek Banków Polskich, Dobre praktyki w zakresie standardów reklamowania kredytu konsumenckiego
Dobre praktyki w zakresie standardów reklamowania kredytu konsumenckiego
Warszawa, styczeń 2016
Część A - Postanowienia ogólne
I.Treść pouczenia prawnego w reklamach dotyczących kredytu konsumenckiego
Propozycja standardowych informacji przekazywanych w reklamach zawierających dane dotyczące kredytu (zgodnie z art. 7 ustawy o kredycie konsumenckim):
"Rzeczywista Roczna Stopa Oprocentowania (RRSO) wynosi ........ %, całkowita kwota kredytu (bez kredytowanych kosztów) ........ zł, całkowita kwota do zapłaty ........ zł, oprocentowanie stałe/zmienne ........ %, całkowity koszt kredytu ........ (w tym: prowizja ........ odsetki ........ ubezpieczenie ...... usługi dodatkowe ........), ........ miesięcznych/tygodniowych rat malejących /równych/w wysokości/po ........ zł. Kalkulacja została dokonana na dzień ........ na reprezentatywnym przykładzie."
W przypadku wymogu zawarcia umowy dodatkowej (np. umowy ubezpieczenia), której kosztu nie da się przewidzieć:
"Rzeczywista Roczna Stopa Oprocentowania (RRSO) wynosi ........ %, całkowita kwota kredytu (bez kredytowanych kosztów) ........ zł, całkowita kwota do zapłaty ........ zł, oprocentowanie stałe/zmienne ........ %,...
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX