Mielczarek Jakub, 10 zasad dla urzędu JST podczas kryzysu wywołanego pandemią
10 zasad dla urzędu JST podczas kryzysu wywołanego pandemią
Celem opracowania planu gotowości na wypadek pandemii było przyczynienie się do podjęcia zdefiniowanych działań i reagowania w odpowiednim czasie na powstające zagrożenie. Do celów pośrednich możemy zaliczyć zmniejszenie zagrożeń dla zdrowia publicznego, ograniczenie paniki wśród mieszkańców, ograniczenie zakłóceń standardowych działań oraz zmniejszenie potencjalnego konfliktu kompetencyjnego w zespole kryzysowym. Dokument ten zawiera opis zadań organów wykonawczych w jednostkach samorządu terytorialnego (JST) i innych osób upoważnionych do działania w urzędzie na wypadek pandemii na wszystkich poziomach i fazach kryzysu. Unikalną wartością dodaną ma być poprawa komunikacji pomiędzy podmiotami działającymi na terenie danej JST. Właśnie od jej sprawności zależy, jak poradzimy sobie z bieżącym kryzysem.
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX