Krawczyk Ryszard P., Zwolnienie z podatku od nieruchomości. Omówienie do uchwały KRIO w Opolu z dnia 23 maja 2018 r., 14/30/2018
Zwolnienie z podatku od nieruchomości. Omówienie do uchwały KRIO w Opolu z dnia 23 maja 2018 r., 14/30/2018
Do kompetencji organu stanowiącego w przedmiocie wprowadzania zwolnień w podatku od nieruchomości należą jedynie zwolnienia przedmiotowe, odnoszące się do przedmiotów opodatkowania wskazanym tytułem podatkowym.
Akty prawa miejscowego powinny uwzględniać zasady określone w przepisach rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z 20.06.2002 r. w sprawie „Zasad Techniki Prawodawczej” (Dz.U. z 2016 r. poz. 283), co m.in. oznacza zakaz powielania w aktach niższego rzędu norm wyrażonych w ustawach, a także wymóg, żeby wprowadzone regulacje były jasne i precyzyjne.
Do pomocy de minimis zastosowanie mają przepisy ustawy z 30.04.2004 r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej (Dz.U. z 2018 r. poz. 362 ze zm.). Zgodnie z treścią art. 7 ust. 3 ustawy o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej, projekt uchwały Rady Miejskiej przewidujący udzielanie pomocy de minimispodlega, zgodnie z ustawową procedurą, wyłącznie zgłoszeniu Prezesowi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów,...
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX