Lasiński-Sulecki Krzysztof, Zwolnienie paliwa dostarczanego na potrzeby prywatnych rejsów niehandlowych. Omówienie do wyroku TS z dnia 17 października 2018 r., C-504/17

Omówienia
Opublikowano: PP 2018/12/55-56
Autor:

Zwolnienie paliwa dostarczanego na potrzeby prywatnych rejsów niehandlowych. Omówienie do wyroku TS z dnia 17 października 2018 r., C-504/17

Poprzez brak zapewnienia, że określone w dyrektywie Rady 2003/96/WE z 27.10.2003 r. w sprawie restrukturyzacji wspólnotowych przepisów ramowych dotyczących opodatkowania produktów energetycznych i energii elektrycznej – dalej dyrektywa 2003/96 – minimalne poziomy opodatkowania mające zastosowanie do paliw silnikowych zostały zastosowane do oleju napędowego stosowanego jako paliwo do napędu prywatnych statków wycieczkowych i zezwolenie na stosowanie oznaczonego paliwa do napędzania prywatnych statków wycieczkowych, nawet jeżeli takie paliwo nie podlega żadnemu zwolnieniu lub obniżeniu podatku akcyzowego, Irlandia uchybiła zobowiązaniom, które na niej ciążą na mocy art. 4 i 7 dyrektywy 2003/96 i dyrektywy Rady 95/60/WE z 27.11.1995 r. w sprawie banderolowania olejów napędowych i nafty – dalej dyrektywa 95/60.

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX