Sześciło Dawid, Wyrok TSUE z dnia 13 czerwca 2013 r., C-386/11

Omówienia
Opublikowano: ST 2013/7-8/171-174
Autor:

Wyrok TSUE z dnia 13 czerwca 2013 r., C-386/11

1.

W warunkach administracji zdecentralizowanej, gdzie odpowiedzialność za realizację zadań publicznych spoczywa na licznych, niezależnych od siebie podmiotach, ogromnym wyzwaniem staje się zapewnienie ich skutecznego współdziałania. Bodaj pierwszą kompleksową próbą podejścia do tego problemu była brytyjska koncepcja joined-up government (administracja zintegrowana, współpracująca), która stała się jednym ze sztandarowych elementów projektu modernizacji administracji publicznej pod rządami gabinetu Tony'ego Blaira . Istotą tej koncepcji było zerwanie z jedną z typowych polityczno-biurokratycznych patologii, którą można określić jako podejście resortowe czy silosowe (działowe). Miało temu sprzyjać tworzenie zespołów i agencji międzyresortowych, centrów usług wspólnych itp.

W polskiej literaturze problematykę współdziałania wewnątrz systemu administracji publicznej dostrzegli m.in. Hubert Izdebski i Michał Kulesza, wprowadzając pojęcie administracji kooperatywnej, czyli sieciowego...

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX