Karpus Karolina, Wpływ kuponów rabatowych na podstawę opodatkowania VAT (C-317/94)

Omówienia
Opublikowano: ABC
Autor:

Wpływ kuponów rabatowych na podstawę opodatkowania VAT (C-317/94)

1. Artykuł 11A(1)(a) i art. 11C(1) Szóstej Dyrektywy Rady 77/388/EWG z dnia 17 maja 1977 r. w sprawie harmonizacji ustawodawstw Państw Członkowskich w odniesieniu do podatków obrotowych - wspólny system podatku od wartości dodanej: ujednolicona podstawa wymiaru podatku należy interpretować w ten sposób, że gdy: a) producent wydaje kupon zniżkowy, który może zostać wymieniony na kwotę wskazaną na nim przez lub na koszt producenta przez detalistę, b) kupon, który jest dystrybuowany do potencjalnego konsumenta w trakcie kampanii promocyjnej może być przyjęty przez detalistę jako zapłata za określone towary, c) producent sprzedał określony towar "po pierwotnej cenie dostawcy" bezpośrednio detaliście i d) detalista przyjmuje kupon od konsumenta przy sprzedaży towaru, przedstawia go producentowi i otrzymuje zapłatę kwoty wskazanej na kuponie, podstawa opodatkowania jest równa cenie sprzedaży uzyskanej przez producenta pomniejszonej o kwotę wskazaną na kuponie i zwróconą detaliście. Stosuje...

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX