Laskowska Ewa, Treść prawa autorskiego - czy działania reklamowe naruszają prawa wyłączne? - wprowadzenie i wyrok TS z 13.05.2015 r. w sprawie C-516/13 Dimensione Direct Sales Srl, Michele Labianca przeciwko Knoll International SpA

Omówienia
Opublikowano: EPS 2017/4/49-55
Autor:

Treść prawa autorskiego - czy działania reklamowe naruszają prawa wyłączne? - wprowadzenie i wyrok TS z 13.05.2015 r. w sprawie C-516/13 Dimensione Direct Sales Srl, Michele Labianca przeciwko Knoll International SpA

Jednym z kluczowych elementów treści prawa autorskiego jest możliwość decydowania o tym, w jaki sposób i na jakich warunkach utwór będzie wprowadzany jako dostępny produkt w obrocie handlowym. Dookreślenie tego, co składa się na tę swobodę decyzyjną w obrocie transgranicznym, stwarza jednak szczególne problemy, choćby z pozornie prostym zdefiniowaniem, czym może być samo „wprowadzenie” utworu do obrotu. Jednym z orzeczeń, które istotnie wpłynęły na nasze krajowe postrzeganie konstrukcji cywilistycznych w tym kontekście, jest przedstawiany wyrok w sprawie Dimensione Direct .

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX