Prejs Ewa, Opodatkowanie sprzedaży kart rabatowych podatkiem od wartość dodanej. Omówienie do wyroku TS z dnia 12 czerwca 2014 r., C-461/12

Omówienia
Opublikowano: PP 2014/8/50-51
Autor:

Opodatkowanie sprzedaży kart rabatowych podatkiem od wartość dodanej. Omówienie do wyroku TS z dnia 12 czerwca 2014 r., C-461/12

Niniejsze orzeczenie dotyczy wykładni szóstej dyrektywy. Sprawa zawisła przed Trybunałem Sprawiedliwości UE na skutek pytania prawnego holenderskiego sądu krajowego skierowanego do TSUE w ramach sporu między spółką Granton Advertising BV a holenderskim organem podatkowym w Hadze w przedmiocie opodatkowania podatkiem od wartości dodanej dokonywanych przez Granton Advertising transakcji sprzedaży kart rabatowych w latach 2001–2005.

W powołanym wyżej okresie Granton Advertising, spółka prawa niderlandzkiego występująca do 7 czerwca 2004 r. pod firmą Granton Marketing BV, wydawała i sprzedawała karty o nazwie „Granton”. Karty te, sprzedawane konsumentom po cenie od 15 do 25 euro, uprawniały do nabycia określonej liczby towarów i usług na preferencyjnych warunkach od sprzedawców i usługodawców, takich jak restauracje, kina czy hotele, którzy zawarli w tym względzie umowę z Granton Advertising. Karty Granton były dostępne w punktach sprzedaży, które otrzymywały od Granton Advertising...

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX