Lasiński-Sulecki Krzysztof, Opodatkowanie oleju napędowego stawką obniżoną. Omówienie do wyroku TS z dnia 30 stycznia 2020 r., C-513/18

Omówienia
Opublikowano: PP 2020/4/60-61
Autor:

Opodatkowanie oleju napędowego stawką obniżoną. Omówienie do wyroku TS z dnia 30 stycznia 2020 r., C-513/18

Artykuł 7 ust. 2 i 3 dyrektywy Rady 2003/96/WE z 27.10.2003 r. w sprawie restrukturyzacji wspólnotowych przepisów ramowych dotyczących opodatkowania produktów energetycznych i energii elektrycznej – dalej dyrektywa 2003/96/WE – należy interpretować w ten sposób, że po pierwsze, zakresem jego zastosowania jest objęte przedsiębiorstwo prywatne prowadzące działalność przewozu osób w formie usług wynajmu autobusu wraz z kierowcą, pod warunkiem że pojazdy wynajmowane przez to przedsiębiorstwo należą do kategorii M2 lub M3 zdefiniowanych w dyrektywie 70/156/EWG, oraz po drugie, przepis ów nie stoi na przeszkodzie przepisom krajowym przewidującym obniżoną stawkę podatku akcyzowego dla oleju napędowego przeznaczonego do celów handlowych wykorzystywanego jako paliwo silnikowe do celów regularnego przewozu osób, które nie przewidują jednak takiej stawki dla oleju wykorzystywanego do celów okazjonalnego przewozu osób, pod warunkiem że przepisy te są zgodne z zasadą równego traktowania, czego zbadanie należy do sądu odsyłającego.

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX