Lech Mikołaj, Opisowe logo firmy: atrakcyjne marketingowo, ale trudne do zarejestrowania. Omówienie wyroku S(PI) z dnia 21 grudnia 2022 r., T-777/21 (Trend Glass)

Omówienia
Opublikowano: LEX/el. 2023
Autor:

Opisowe logo firmy: atrakcyjne marketingowo, ale trudne do zarejestrowania. Omówienie wyroku S(PI) z dnia 21 grudnia 2022 r., T-777/21 (Trend Glass)

Wielu przedsiębiorców wybierając nazwę dla swojego biznesu, wchodzi w określenia opisowe. Dają one pewne korzyści od strony marketingowej, ale mają kluczową wadę. Nie da się ich zastrzec w formie znaków towarowych. Często szata graficzna logo bardziej im szkodzi niż pomaga. Zawiera bowiem elementy wzmagające ten opisowy charakter. Takie wnioski możemy wyciągnąć z wyroku Sądu UE w sprawie znaku towarowego ECO STORAGE.

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX