Judecki Tomasz, Określenie zasad i warunków sytuowania obiektów małej architektury, tablic, urządzeń reklamowych oraz ogrodzeń, ich gabarytów, standardów jakościowych oraz rodzajów materiałów budowlanych, z jakich mogą być wykonane, jak również wprowadzenia zakazu lokalizacji ogrodzeń i reklam w tzw. uchwale reklamowej. Omówienie rozstrzygnięcia nadzorczego Wojewody Lubelskiego z 29 marca 2018 r., IF-II.4131.6.2018

Omówienia
Opublikowano: OwSS 2018/4/60-63
Autor:

Określenie zasad i warunków sytuowania obiektów małej architektury, tablic, urządzeń reklamowych oraz ogrodzeń, ich gabarytów, standardów jakościowych oraz rodzajów materiałów budowlanych, z jakich mogą być wykonane, jak również wprowadzenia zakazu lokalizacji ogrodzeń i reklam w tzw. uchwale reklamowej. Omówienie rozstrzygnięcia nadzorczego Wojewody Lubelskiego z 29 marca 2018 r., IF-II.4131.6.2018

Materię z zakresu zasad i sytuowania obiektów małej architektury, tablic reklamowych, urządzeń reklamowych oraz ogrodzeń, ich gabaryty, standardy jakościowe oraz rodzaje materiałów budowlanych, z jakich mogą być wykonane, reguluje uchwała, o której mowa w art. 37a i n. ustawy z 27.03.2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz.U. z 2018 r. poz. 1945 ze zm.) – dalej u.p.z.p. Przepis art. 37a u.p.z.p. został wprowadzony ustawąz 24.04.2015 r. o zmianie niektórych ustaw w związku ze wzmocnieniem narzędzi ochrony krajobrazu (Dz.U. z 2015 r. poz. 774 ze zm.), która weszła w życie 11.09.2015 r. Według tej regulacji określenie zasad i warunków sytuowania obiektów małej architektury, tablic reklamowych, urządzeń reklamowych oraz ogrodzeń, powinny zostać określone w odrębnej niż plan miejscowy uchwale stanowiącej akt prawa miejscowego (chyba że znajdują zastosowanie przepisy przejściowe zawarte w art. 12 ust. 3 ustawy z 24.04.2015 r. o zmianie niektórych ustaw w związku ze...

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX