Lasiński-Sulecki Krzysztof, Miejscem świadczenia usług reklamowych jest państwo, z którego rozpowszechniany jest przekaz reklamowy (C-1/08)
Miejscem świadczenia usług reklamowych jest państwo, z którego rozpowszechniany jest przekaz reklamowy (C-1/08)
Wyrok Trybunału Sprawiedliwości z 19.02.2009 r. w sprawie Athesia Druck Srl v. Ministero dell'Economia e delle Finanze, Agenzia delle Entrate (C-1/08)
W odniesieniu do usług reklamowych w sytuacji, gdy usługobiorca ma siedzibę poza terytorium Wspólnoty Europejskiej, miejscem świadczenia jest - co do zasady - siedziba usługobiorcy zgodnie z art. 9 ust. 2 lit. e Szóstej Dyrektywy. Niemniej jednak na zasadzie odstępstwa od tej reguły państwa członkowskie mogą, korzystając z uprawnienia przewidzianego w art. 9 ust. 3 lit. b Szóstej Dyrektywy, ustalić miejsce świadczenia tych usług na obszarze zainteresowanego państwa członkowskiego.
Jeżeli skorzystano z uprawnienia przewidzianego w art. 9 ust. 3 lit. bSzóstej Dyrektywy, to świadczenie usługi reklamowej - spełnionej przez usługodawcę mającego siedzibę we Wspólnocie Europejskiej na rzecz usługobiorcy mającego siedzibę w państwie trzecim niezależnie od tego, czy usługobiorca jest usługobiorcą końcowym czy pośrednim - uznaje się za spełnione we...
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX