Olczyk Magdalena, Sprzedaż konsumencka

Monografie
Opublikowano: LexisNexis 2006
Rodzaj:  monografia
Autor monografii:

Sprzedaż konsumencka

Autor fragmentu:

RozdziałI
Ogólne założenia i pojęcia reżimu odnoszącego się do umów konsumenckich

1.Uwagi ogólne

Niniejsze opracowanie obejmuje omówienie klauzul dotyczących sprzedaży konsumenckiej. Nie chodzi tu jednak jedynie o aspekt, który reguluje ustawa z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie kodeksu cywilnego (Dz. U. Nr 141, poz. 1176; powoływana jako ustawa o sprzedaży konsumenckiej). W niniejszym opracowaniu sprzedaż konsumencka dotyczy sprzedaży towaru w warunkach, w których uczestniczy konsument. Oprócz ustawy o sprzedaży konsumenckiej omówione klauzule uwzględniają także aspekty ochrony konsumenta, o których mowa w ustawie z dnia 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny (Dz. U. Nr 22, poz. 271; powoływana jako ustawao ochronie praw konsumentów). Dlatego klauzule te odnoszą się do sprzedaży towarów także poza lokalem przedsiębiorstwa czy na odległość. Natomiast spoza zakresu analizy wyłączone zostały klauzule dotyczące sprzedaży lub świadczenia usług z...

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX