Namysłowska Monika (red.), Reklama. Aspekty prawne. Nowe wyzwania

Monografie
Opublikowano: WKP 2022
Rodzaj:  monografia
Autorzy monografii:

Reklama. Aspekty prawne. Nowe wyzwania

Autor fragmentu:

SŁOWO WSTĘPNE

Impulsem do poproszenia wyśmienitych naukowców i praktyków o przygotowanie tekstów tworzących niniejszą monografię był upływ 10 lat od opublikowania nakładem wydawnictwa Wolters Kluwer monografii Reklama. Aspekty prawne pod moją redakcją. W ciągu dekady zmieniły się nie tylko przepisy prawne, lecz także, a może przede wszystkim – same praktyki reklamowe. Reklama zdobyła świat online. Przedsiębiorcy, wykorzystując postęp technologiczny, stosują coraz bardziej wyrafinowane metody zdobywania klientów. Pojawiają się nowe regulacje, lecz prawo nie zawsze nadąża za zmianami, co rodzi wiele pytań o zapewnienie właściwego poziomu ochrony na podstawie obowiązujących przepisów.

W monografii Reklama. Aspekty prawne. Nowe wyzwania przyglądamy się temu zjawisku. Teksty zgodziło się przygotować wielu Autorów z pierwszej części, dołączyli też nowi. Wszyscy doskonale uchwycili przeobrażenia na rynku reklamowym i związaną z tym konieczność nowego spojrzenia na dotychczasowe akty prawne bądź zastanowienia się nad stosowaniem nowych. Nie została zaniedbana jednak tematyka reklamy tradycyjnej, gdyż także te dobrze znane problemy nadal stanowią wyzwania.

Chciałabym gorąco podziękować Autorom i Recenzentce – dr hab. Monice Jagielskiej, prof. UŚ. To dzięki Państwu powstała niniejsza monografia. Mam nadzieję, że w ślad za opracowaniem Reklama. Aspekty prawne z 2012 r. zyska ona uznanie Czytelników ze względu na różnorodność i aktualność tematyki, a także głębię analizy oraz wpisze się na długo w doktrynę poświęconą prawu reklamy.

Monika Namysłowska

Autor fragmentu:

I.ZAMIAST WPROWADZENIA

KILKA SŁÓW O REKLAMIE NA PRZESTRZENI WIEKÓW TYTUŁEM WSTĘPU DO ROZWAŻAŃ PRAWNYCH

„Same zasługi objawiające się w taniości lub dobroci produkcyi nie wystarczą na ściąganie odbiorców; trzeba jeszcze na te przymioty zwrócić uwagę, a środkiem jest tu reklama” .

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX