Polańska-Solarz Joanna, Promocja kancelarii doradztwa podatkowego i biura rachunkowego
Promocja kancelarii doradztwa podatkowego i biura rachunkowego
CZĘŚĆIIPROMOCJA W PRAKTYCE
KATALOG INSTRUMENTÓW PROMOCJI
Przedstawiona poniżej lista instrumentów nie stanowi zamkniętego katalogu działań, z których można skorzystać w promowaniu firmy doradztwa podatkowego. Są to wybrane, dostosowane do specyfiki usług profesjonalnych i sprawdzone w praktyce działania, które pomogą zwiększyć widoczność kancelarii na rynku, ułatwią jej komunikację z otoczeniem (w szczególności z klientami), a także przyczynią się do budowania marki i pozytywnego wizerunku.
Od decyzji właściciela firmy doradztwa podatkowego zależy, które z zaproponowanych narzędzi wykorzysta. Jedni wybiorą tradycyjne formy promocji, dla innych atrakcyjniejsze będą te, które opierają się na nowych technologiach. Na wybór będą miały wpływ takie elementy, jak konkurencja na lokalnym rynku, rodzaj obsługiwanych firm, zakres świadczonych czynności, lokalizacja biura, zasoby informatyczne, budżet i wiele innych czynników charakterystycznych dla każdej kancelarii.
Public relations
• Identyfikacja wizualna
• Kontakty z mediami
• Udział w targach
• Seminaria, szkolenia, konferencje – organizacja i udział
• Akcje jubileuszowe i dni otwartych drzwi kancelarii podatkowej
• Pisanie na potrzeby promocji
• Budowanie marki osobistej
• Relacje z organizacjami zrzeszającymi przedsiębiorców
• Zaangażowanie społeczne i CSR jako działania wspierające i uzupełniające PR
Promocja w Internecie
• Strona internetowa
• E-mail marketing – newslettery, alerty, informowanie klienta
• Wyszukiwarki i katalogi firm
• Serwisy społecznościowe
• Blog
• Marketing wirusowy
• Reklama w Internecie
Reklama
• Ulotki
• Ogłoszenia (reklamy) prasowe
• Reklama zewnętrzna – tablice, szyldy, banery
• Networking
• Gadżety firmowe
• Promocje cenowe
CZĘŚĆIPROMOCJA – WPROWADZENIE
1WSTĘP
DLA KOGO JEST TA KSIĄŻKA?
Książka ta powstała przede wszystkim z myślą o doradcach podatkowych, którzy prowadzą jednoosobowe, małe i średnie firmy. Może być jednak pomocna także dla właścicieli niewielkich biur rachunkowych i kancelarii prawnych. Mogą oni skorzystać z większości zaproponowanych w niej rozwiązań, świadczą bowiem usługi profesjonalne, których promocja opiera się na budowaniu relacji z klientem i aktywnej komunikacji z otoczeniem. W ramach tej relacji pierwszorzędną rolę odgrywają instrumenty public relations, w mniejszym zaś stopniu reklama. Publikacja ta powinna zainteresować właścicieli kancelarii i osoby zarządzające kancelariami, które nie korzystają ze wsparcia specjalistów do spraw marketingu czy public relations, nie tworzą osobnych działów marketingu czy PR, ale chcą samodzielnie promować swoje firmy.
6 NAJWAŻNIEJSZYCH POWODÓW, DLA KTÓRYCH WARTO PRZECZYTAĆ TĘ KSIĄŻKĘ
1. Ostra (i wciąż rosnąca) konkurencja na rynku usług doradczych i księgowych
W warunkach wzmożonej...
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX