Feldo Katarzyna i in., Opodatkowanie akcji marketingowych

Monografie
Opublikowano: WKP 2018
Rodzaj:  monografia
Autorzy monografii:

Opodatkowanie akcji marketingowych

Autor fragmentu:

Rozdział1
WPROWADZENIE. POJĘCIA REKLAMY I REPREZENTACJI NA GRUNCIE PODATKOWYM

1.1.Uwagi wprowadzające

W nowoczesnej gospodarce przedsiębiorstwa nie mogłyby funkcjonować bez reklamy. Mało tego, kluczowe dla sukcesu rynkowego jest prowadzenie nie tylko intensywnych (i zarazem kosztownych) działań marketingowych, ale również robienie tego w sposób efektywniejszy, skuteczniejszy czy po prostu lepszy niż konkurencja.

W efekcie za obszar działań marketingowych odpowiedzialni są ludzie o dużej kreatywności, kompetencjach oraz umiejętnościach wychwytywania i wykorzystywania przyszłych trendów. Z drugiej strony księgowaniem i rozliczaniem podatkowym kosztów akcji promocyjnych zajmują się służby finansowo-księgowe, które muszą poruszać się w gąszczu skomplikowanych przepisów oraz interpretacji podatkowych.

Ponieważ prowadzenie akcji reklamowych jest kosztowne, to i skutki podatkowe ich prowadzenia łączą się z istotnymi obciążeniami podatkowymi. Jeśli osoby odpowiedzialne za akcje reklamowe będą dobrze współpracować i „dogadywać się” z działami finansowo-księgowymi, to wtedy – i tylko wtedy – w...

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX