Feldo Katarzyna i in., Opodatkowanie akcji marketingowych
Opodatkowanie akcji marketingowych
Rozdział1WPROWADZENIE. POJĘCIA REKLAMY I REPREZENTACJI NA GRUNCIE PODATKOWYM
1.1.Uwagi wprowadzające
W nowoczesnej gospodarce przedsiębiorstwa nie mogłyby funkcjonować bez reklamy. Mało tego, kluczowe dla sukcesu rynkowego jest prowadzenie nie tylko intensywnych (i zarazem kosztownych) działań marketingowych, ale również robienie tego w sposób efektywniejszy, skuteczniejszy czy po prostu lepszy niż konkurencja.
W efekcie za obszar działań marketingowych odpowiedzialni są ludzie o dużej kreatywności, kompetencjach oraz umiejętnościach wychwytywania i wykorzystywania przyszłych trendów. Z drugiej strony księgowaniem i rozliczaniem podatkowym kosztów akcji promocyjnych zajmują się służby finansowo-księgowe, które muszą poruszać się w gąszczu skomplikowanych przepisów oraz interpretacji podatkowych.
Ponieważ prowadzenie akcji reklamowych jest kosztowne, to i skutki podatkowe ich prowadzenia łączą się z istotnymi obciążeniami podatkowymi. Jeśli osoby odpowiedzialne za akcje reklamowe będą dobrze współpracować i „dogadywać się” z działami finansowo-księgowymi, to wtedy – i tylko wtedy – w...
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX