Traple Elżbieta (red.), Ochrona gry komputerowej
Ochrona gry komputerowej
Wprowadzenie – gry komputerowe w świetle prawa
Przemysł gier komputerowych jest jedną z najszybciej rozwijających się branż na świecie, a polskie gry zdobywają prestiżowe nagrody na różnego rodzaju konkursach i festiwalach gier. W ciągu trzech ostatnich dekad gry komputerowe stały się jedną z preferowanych rozrywek, a jednocześnie platformą innowacyjnej sztuki wizualnej. Nic więc dziwnego, że zaistniały w muzeach sztuki współczesnej (np. wystawa w 2012 r „The Art of Videogames” w Smithsonian American Art Museum) oraz stanowią stały element festiwali poświęconych sztuce audiowizualnej. Dostrzegając potencjał ekonomiczny tej gałęzi przemysłu rozrywkowego, ale i edukacyjnego, w niektórych krajach tworzy się specjalne, korzystne rozwiązania ustawowe (najczęściej podatkowe) mające zachęcić producentów gier do inwestowania w tych krajach.
Szereg problemów prawnych, które związane są z tworzeniem i dystrybucją gier komputerowych, powstaje na gruncie praw własności intelektualnej, a w szczególności prawa autorskiego. W 2012 r. rząd...
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX