Krudysz Marcin, Zakupy usług gastronomicznych, podawanych i świadczonych w trakcie spotkań z kontrahentami, jako koszty uzyskania przychodów

Linie orzecznicze
Opublikowano: LEX/el. 2021
Status: Aktualna
Autor:

Zakupy usług gastronomicznych, podawanych i świadczonych w trakcie spotkań z kontrahentami, jako koszty uzyskania przychodów

Zarówno na gruncie ustawy z dnia z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych, jak i ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych, kosztów reprezentacji nie uważa się za koszty uzyskania przychodów. W związku z tym w orzecznictwie sądów administracyjnych sporne jest, czy wydatki poniesione w związku z organizowanymi spotkaniami biznesowymi dla dotychczasowych i potencjalnych klientów, stanowią koszty reprezentacji i jako takie nie mogą być uznane za koszt uzyskania przychodów. Jeden z poglądów definitywnie odrzuca możliwość zaliczenia ww. wydatków do kosztów uzyskania przychodów. Stanowisko przeciwne dopuszcza taką sytuację, uzależniając to jednak od okoliczności konkretnej sprawy. Można wyróżnić wreszcie trzeci pogląd, które przedmiotowe wydatki utożsamia wprost z wydatkami na reklamę.

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX