Balicki Adam, Wsparcie rozwoju kompetencji cyfrowych uczniów i nauczycieli. Komentarz
Wsparcie rozwoju kompetencji cyfrowych uczniów i nauczycieli. Komentarz
1.
Komentowany artykuł określa przedmiot regulacji ustawy, którym jest tryb przyznawania wsparcia uczniom i nauczycielom w związku z rozwojem kompetencji cyfrowych. Zgodnie z definicją określoną w na stronie https://www.biznes.gov.pl/pl/portal/004171#5, dostęp: 21.12.2023 r., kompetencje cyfrowe (ang. digital competences) obejmują krytyczne i odpowiedzialne korzystanie z technologii cyfrowych i wykorzystywanie ich do uczenia się, pracy i udziału w życiu społecznym. Jak zostało wskazane na przywołanej stornie – kompetencje cyfrowe to nie obsługa komputera i programów. Obecnie kompetencje cyfrowe to również:
umiejętność korzystania z danych i informacji,
umiejętność porozumiewania się i współpracy,
tworzenie treści cyfrowych,
programowanie,
kompetencje związane z cyberbezpieczeństwem.
Jak wskazano na przywołanej stronie, coraz większe znaczenie zyskuje także umiejętność pracy online w czasie rzeczywistym na dokumentach współdzielonych przez pracowników lub klientów. Do innych...
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX