Kohutek Konrad, Sieradzka Małgorzata, Ustawa o ochronie konkurencji i konsumentów. Komentarz

Komentarze
Opublikowano: LEX 2008
Stan prawny: 31 marca 2008 r.
Autorzy komentarza:

Ustawa o ochronie konkurencji i konsumentów. Komentarz

Autor fragmentu:
Art. 1

1.[Zakres przedmiotowy ustawy; praktyki ograniczające konkurencję]

W art. 1 wskazany został zakres przedmiotowy ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów. Przedmiotem jej regulacji jest określenie warunków rozwoju i ochrony konkurencji oraz zasad podejmowanej w interesie publicznym ochrony interesów przedsiębiorców i konsumentów. Sposób, w jaki przedmiot ów jest realizowany, wskazano w art. 1 ust. 2. W przepisie tym wymieniono, za pomocą jakich prawnych instrumentów (regulacji) ustawodawca zamierza chronić zarówno samą konkurencję (stwarzając dogodne warunki jej rozwoju), jak i interes przedsiębiorców i konsumentów, który ma status interesu publicznego.

Pierwszym ze wspomnianych instrumentów jest przeciwdziałanie praktykom ograniczającym konkurencję (zob. art. 1 ust. 2in principiou.o.k.k.). Istotą takich praktyk jest ograniczenie samodzielności decyzyjnej po stronie innych uczestników rynku (kontrahentów, konkurentów i konsumentów). Stosowanie praktyki ograniczającej konkurencję skutkuje wymuszeniem uczestnictwa wskazanych podmiotów w obrocie...

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX