Koroluk Sławomir, Komentarz do ustawy o nadzorze ubezpieczeniowym i emerytalnym oraz Rzeczniku Ubezpieczonych, [w:] Prawo ubezpieczeń gospodarczych. Tom I, Komentarz, wyd. II
Komentarz do ustawy o nadzorze ubezpieczeniowym i emerytalnym oraz Rzeczniku Ubezpieczonych, [w:] Prawo ubezpieczeń gospodarczych. Tom I, Komentarz, wyd. II
I.Przedmiot regulacji
Przepis określa przedmiot regulacji ustawy. Jest nim "organizacja nadzoru ubezpieczeniowego i emerytalnego" oraz "zasady działania Rzecznika Ubezpieczonych". Odmienność tych instytucji prawnych jest wyraźnie zaakcentowana w systematyce ustawy. Uzasadnieniem objęcia powyższych instytucji jedną ustawą jest łącząca je zbieżność celów postawionych przed nimi przez ustawodawcę (por. uwagi do art. 3).
II.Problem nadzoru nad ubezpieczeniami zdrowotnymi
Zakresem ustawy nie został objęty nadzór nad ubezpieczeniami zdrowotnymi. Ustawa z dnia 1 marca 2002 r. o zmianach w organizacji i funkcjonowaniu centralnych organów administracji rządowej i jednostek im podporządkowanych oraz o zmianie niektórych ustaw (Dz. U. Nr 25, poz. 253 z późn. zm.) zakładała pierwotnie powierzenie Komisji zadań należących wówczas do Urzędu Nadzoru Ubezpieczeń Zdrowotnych, co miało nastąpić od 1 stycznia 2003 r. Tak się jednak nie stało, albowiem w międzyczasie została uchwalona ustawaz dnia 24 listopada 2002 r. o zmianie ustawy o powszechnym ubezpieczeniu...
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX