Sobczyk Arkadiusz, Komentarz do ustawy o informowaniu pracowników i przeprowadzaniu z nimi konsultacji, [w:] Rady pracowników. Komentarz

Komentarze
Opublikowano: Oficyna 2007
Stan prawny: 15 listopada 2007 r.
Autor komentarza:

Komentarz do ustawy o informowaniu pracowników i przeprowadzaniu z nimi konsultacji, [w:] Rady pracowników. Komentarz

Autor fragmentu:
Art. 1Zakres podmiotowy i przedmiotowy ustawy

1.

Ustawa z dnia 7 kwietnia 2006 r. dostosowuje prawo polskie do norm prawa unijnego, a dokładnie do Dyrektywy 2002/14/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 11 marca 2002 r., ustanawiającej ogólne ramowe warunki informowania i przeprowadzania konsultacji z pracownikami we Wspólnocie Europejskiej.

2.

Zważywszy, iż implementacja prawa unijnego winna realizować cele dyrektyw, warto w tym miejscu wspomnieć o kilku przynajmniej zapisach z preambuły dyrektywy, wskazującej jej cel i kierunki jej interpretacji. Wskazano więc już na jej wstępie, że z art. 136TWE wynika, iż szczególnym celem Wspólnoty i państw członkowskich jest wspieranie dialogu społecznego pomiędzy przedstawicielami pracodawców i pracowników. Wskazano także na punkt 17 Wspólnotowej Karty Socjalnych Praw Podstawowych Pracowników, który stanowi między innymi, że informowanie, przeprowadzanie konsultacji oraz uczestnictwo pracowników muszą być rozwijane, stosownie do odpowiednich...

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX