Kotowski Wojciech, Kurzępa Bolesław, Komentarz do niektórych przepisów ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów, [w:] Wykroczenia pozakodeksowe. Komentarz

Komentarze
Opublikowano: LexisNexis 2006
Stan prawny: 11 października 2006 r.
Autorzy komentarza:

Komentarz do niektórych przepisów ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów, [w:] Wykroczenia pozakodeksowe. Komentarz

Autorzy fragmentu:
Art. 106(a)art(106(a))

1.

Przedmiotem ochrony art. 106a ust. 1 jest prawo rzecznika konsumentów do uzyskania wyjaśnień i informacji od przedsiębiorcy, do którego zwrócił się w swoim wystąpieniu.

2.

Zachowanie sprawcy komentowanego wykroczenia będzie polegać na naruszeniu:

a)

obowiązku udzielenia rzecznikowi konsumentów wyjaśnień i informacji, będących przedmiotem wystąpienia rzecznika,

b)

obowiązku ustosunkowania się do uwag i opinii rzecznika.

Dla bytu wykroczenia wystarczy, iż sprawca naruszy chociaż jeden z dwóch możliwych sposobów zachowania się.

3.

Prawo rzecznika konsumentów do występowania do przedsiębiorców w sprawach ochrony praw i interesów konsumentów wynika z art. 37 ust. 1 pkt 3. Z kolei art. 37 ust. 4 nakłada na przedsiębiorcę, do którego zwrócił się w tym trybie rzecznik konsumentów, obowiązek udzielenia wyjaśnień i informacji będących przedmiotem wystąpienia oraz ustosunkowania się do jego uwag i opinii. Żądanie przez rzecznika udostępnienia określonych informacji jest aktem...

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX