Jarek Krzysztof, Komentarz do dyrektywy 2007/66/WE Parlamentu Europejskiego i Rady zmieniającej dyrektywy Rady 89/665/EWG i 92/13/EWG w zakresie poprawy skuteczności procedur odwoławczych w dziedzinie udzielania zamówień publicznych, [w:] Zarys procedury i środków koniecznych do wdrożenia w zakresie objętym dyspozycjami dyrektywy odwoławczej. Komentarz

Komentarze
Opublikowano: LexisNexis 2011
Stan prawny: 1 listopada 2011 r.
Autor komentarza:

Komentarz do dyrektywy 2007/66/WE Parlamentu Europejskiego i Rady zmieniającej dyrektywy Rady 89/665/EWG i 92/13/EWG w zakresie poprawy skuteczności procedur odwoławczych w dziedzinie udzielania zamówień publicznych, [w:] Zarys procedury i środków koniecznych do wdrożenia w zakresie objętym dyspozycjami dyrektywy odwoławczej. Komentarz

Autor fragmentu:
duuel:2007:335:31Ogólne

Prawo wtórne Unii Europejskiej tworzone jest m.in. poprzez dyrektywy wydawane przez odpowiednie instytucje unijne. Dyrektywy mają charakter wiążący, a zatem wdrożenie ich postanowień należy do obowiązku państw członkowskich. Adresatami dyrektyw są państwa członkowskie Unii Europejskiej, nie zaś bezpośrednio indywidualne podmioty. Cechą charakterystyczną dyrektyw jest ich ogólnikowość, co daje możliwość różnorodnego sposobu ich wdrażania za pomocą różnych środków i metod. Istotnym jest, aby w trakcie ich implementacji zachować cel, zamysł oraz minimalne założenia, wymogi w nich zawarte. Konkretyzacja metod następuje na szczeblu ich wdrażania przez konkretne państwo. W przypadku przyjęcia dyrektyw przez Parlament Europejski, dyrektywy te podlegają publikacji w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej. Zgodnie z orzecznictwem Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości brak implementacji przez państwo członkowskie danej dyrektywy uprawnia do powoływania się przez obywatela...

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX