Chybicki Jarosław, Zintegrowany proces szkoleniowy

Komentarze praktyczne
Opublikowano: ABC
Status: Aktualny
Autor:

Zintegrowany proces szkoleniowy

W tekście przedstawiono krok po kroku kompleksowe podejście do problematyki szkoleń nazwane Zintegrowanym Procesem Szkoleniowym. Punktem wyjścia jest w nim włączenie szkoleń do realizacji celów strategicznych firmy. Osiąga się to poprzez: wyróżnienie kompetencji krytycznych i strategicznych; określenie zadań krytycznych i strategicznych dla poszczególnych stanowisk; przełożenie zadań na język kompetencji; zoperacjonalizowanie kompetencji oraz określenie stanu pożądanego dla każdej z nich; potem następuje budowa narzędzi diagnostycznych, określenie stanu obecnego kompetencji i na końcu planowanie szkoleń. Te wszystkie działania zamykają pierwszą część Zintegrowanego Procesu Szkoleniowego. Kolejną jest realizacja szkolenia - tutaj rozważono kwestię wyboru realizatorów, metodologii, miejsca i czasu, programu zajęć oraz przygotowania uczestników. Zintegrowany Proces Szkoleniowy kończy ocena programu (na wszystkich czterech poziomach modelu Kirkpatricka).

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX