Gocan Irmina, Zautomatyzowane opisy stanowisk: wymagania stanowiskowe - wymagane kompetencje
Zautomatyzowane opisy stanowisk: wymagania stanowiskowe - wymagane kompetencje
A.FUNKCJONALNOŚĆ TEJ CZĘŚCI OPISU
Ta sekcja zawiera szereg informacji dotyczących wymagań kompetencyjnych wobec osób zajmujących dane stanowisko, niezbędnych do prawidłowej i sprawnej realizacji zadań na stanowisku w podziale na dwa wcześniej już w instrukcji prezentowane obszary:
Uwaga! Dokonując opisu należy szczególnie uważać, aby nie pomylić zestawu wymagań kompetencyjnych na stanowisku z zestawem kompetencji konkretnych pracowników te stanowiska zajmujących. Wpisujemy wymagania stanowiskowe zależne od celu stanowiska pracy, charakteru zadań oraz zakresu i poziomu odpowiedzialności (a nie kompetencje osoby / osób te stanowiska zajmujących). |
B.PODZIAL KWALIFIKACJI NA POZIOMY WYMAGANY I POŻĄDANY
Kwalifikacje (1 obszar kompetencji wymaganych na stanowisku pracy) powinny być wskazywane również z podziałem na poziomy:
„niezbędny” (pracownik powinien go mieć przystępując do pracy na stanowisku),
„preferowany” (pracownik może lecz nie musi go mieć przystępując do pracy na stanowisku, jest to raczej informacja o możliwościach specjalizacji obecnych pracowników lub pozyskiwania...
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX