Fazlagić Jan, Zaufanie w biznesie: anatomia zjawiska współpracy w firmie (część 2)

Komentarze praktyczne
Opublikowano: ABC
Status: Aktualny
Autor:

Zaufanie w biznesie: anatomia zjawiska współpracy w firmie (część 2)

Zaufanie w biznesie występuje w różnych „konfiguracjach”. Dzięki zwiększeniu poziomu zaufania w gospodarce i społeczeństwie, korzyści odnoszą wszyscy, m.in. obserwujemy: mniejszy poziom niepewności i podejrzliwości, obniżają się koszty zabezpieczenia przed nieuczciwymi kontrahentami, przyspiesza to okres od ustalenia chęci dokonania transakcji do jej zakończenia. Z raportu World Economic Forum Leadership, opublikowanego w 2015 r., dowiadujemy się, że istnieje kilka aspektów prowadzenia działalności gospodarczej, które zyskują, jeśli zostaje podwyższony poziom zaufania między przedsiębiorcami, m.in.: korzystniejsze warunki kontraktów; wzrost innowacyjności i przedsiębiorczości; bardziej lojalni, wydajni i zaangażowani pracownicy. Z badań prof. Jana Fazlagića (2015) dotyczących zaufania w polskim biznesie wynika m.in., że polska gospodarka straciła nawet 281 mld PKB w wyniku braku zaufania oraz wykazano pozytywny związek pomiędzy wykształceniem a poziomem zaufania.

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX