Markiewicz Izabela, Zaufanie a wyniki biznesowe

Komentarze praktyczne
Opublikowano: ABC
Status: Aktualny
Autor:

Zaufanie a wyniki biznesowe

Zaufanie postrzegane jest jako coś miękkiego i niezwiązanego bezpośrednio z wynikami biznesowymi. Nic bardziej mylnego. Zaufanie przynosi twarde i wymierne wyniki dla naszego biznesu oraz postrzegania naszej marki. Ten niezdefiniowany element stosunków społecznych i gospodarczych okazał się niezastąpiony w momencie światowej recesji i utraty zaufania do czołowych firm z sektora finansowego. Współczesna gospodarka, postindustrialna, oparta jest na wiedzy, a tak naprawdę na zaufaniu – trust based economy. Zaufanie definiowane jest jako emocja okazywana ludziom, grupom, organizacjom i państwu. Jest wspólna dla organizacji, grup społecznych i związków, a jej brak powoduje ich porażkę i rozpad, niezależnie od innych działań. Koncepcja zaufania wydaje się być prosta: oparcie działań na indywidualnej pewności, ufności wolnej od obaw i strachu na poziomie zachowań.

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX