Barszczewska Bożena, Zasady i tryb przeprowadzania sprawdzianu wiedzy i umiejętności, egzaminów klasyfikacyjnych i poprawkowych w szkołach

Komentarze praktyczne
Opublikowano: ABC
Status: Nieaktualny, stan prawny na: 31 sierpnia 2017 r.
Autor:

Zasady i tryb przeprowadzania sprawdzianu wiedzy i umiejętności, egzaminów klasyfikacyjnych i poprawkowych w szkołach

Uczniowi przysługuje prawo do sprawdzianu wiedzy i umiejętności, egzaminów klasyfikacyjnych i poprawkowych, na mocy przepisów art. 44n, art. 44m, art. 44l ustawy z dnia 7.09.1991 r. o systemie oświaty – dalej u.s.o. oraz § 15-17 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 3.08.2017 r. w sprawie oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy w szkołach publicznych – dalej r.o.k.p.

Przepisy ustawy z dnia 25 .04.2019 r. o zmianie ustawy o systemie oświaty i ustawy – Prawo oświatowe nie wprowadziły zmian w procedurze dotyczącej przeprowadzania sprawdzianu wiedzy i umiejętności, egzaminów klasyfikacyjnych i poprawkowych. Na podstawie dodanego art. 44zra u.s.o. w przypadku niewykonania przez nauczyciela, wychowawcę oddziału, osobę prowadzącą praktyczną naukę zawodu lub radę pedagogiczną zadań i kompetencji w zakresie oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów, o których mowa w rozdziale 3a dalej u.s.o., te zadania i kompetencje wykonuje zastępczo dyrektor szkoły lub upoważniony przez niego nauczyciel. Ogólnie sformułowany przepis dotyczy przypadków, w których wymienione podmioty, z różnych przyczyn, nie wywiązały by się z należących do niego obowiązków.

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX