Bobrowska-Balter Agnieszka, Zarządzanie różnorodnością kompetencji pracowników

Komentarze praktyczne
Opublikowano: ABC
Status: Aktualny
Autor:

Zarządzanie różnorodnością kompetencji pracowników

Zmiany zachodzące na rynku, konkurencja, szybkie tempo opracowania innowacji i wprowadzania nowych rozwiązań - wszystko to powoduje, że w obecnych czasach sukces w dużej mierze zależy od zasobów ludzkich. Współczesne organizacje uczą się przyciągać do siebie najbardziej kompetentnych pracowników, wobec których wymagania są coraz wyższe i coraz bardziej różnorodne. W wielu przedsiębiorstwach pracownicy różnią się nie tylko ze względu na płeć, wiek, wykształcenie i doświadczenie zawodowe, ale też ze względu na styl życia, pochodzenie, kulturę i rasę. Do tego dochodzi bogactwo różnorodnych kompetencji i predyspozycji. Niegdyś dość jednorodne zespoły ewoluują i stają się skarbnicą różnorodności. Stając przed takim zespołem, menadżerowie zadają sobie pytanie, jak zarządzać tak różnorodnymi zespołami. Na to pytanie właśnie odpowiada niniejszy artykuł.

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX