Sommerrey Hubert, Zarządzanie finansami w nowoczesnej kancelarii prawnej

Komentarze praktyczne
Opublikowano: LEX/el. 2024
Status: Aktualny
Autor:

Zarządzanie finansami w nowoczesnej kancelarii prawnej

1.Wstęp

Prowadzenie kancelarii prawnej – bez względu na to, czy jest to kancelaria adwokacka, radcowska, doradców podatkowych, syndyków, rzeczników patentowych, czy jakakolwiek inna – wymaga zarządzania. Im większa kancelaria, tym większe ma to znaczenie. Kancelarie to przedsiębiorstwa podlegające takim samym regułom jak inne firmy na rynku. Oczywiście, występują pewne odmienności, jednak wiele elementów jest wspólnych.

Obszarów, którymi należy zarządzać, jest mnóstwo. Zarządzamy portfelem klientów, zasobami ludzkimi (HR), czasem pracy czy infrastrukturą techniczną. Zarządzamy także ryzykiem. Zagadnień wymagających zarządzania jest tak wiele, że trudno chyba byłoby stworzyć jakiś zamknięty katalog.

W tym poradniku chciałbym się skupić na jednym z bardzo ważnych obszarów, jakim są finanse. Uważam bowiem, że bez względu na to, jak dobrze zarządzimy wszystkimi innymi obszarami, jeżeli nasza kancelaria nie będzie rentowna i nie będzie przynosiła odpowiednich zysków, to cała reszta zejdzie na dalszy...

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX