Fazlagić Jan, Za dużo informacji w firmie

Komentarze praktyczne
Opublikowano: ABC
Status: Aktualny
Autor:

Za dużo informacji w firmie

Przeładowanie informacyjne to zjawisko związane z rosnąca podażą informacji, jakiej doświadczają współczesne przedsiębiorstwa przy jednoczesnym systematycznym spadku zdolności do ich przetwarzania. Wynika ona przede wszystkich z ograniczeń ludzkiego mózgu, który nie jest przystosowany do przetwarzania tak olbrzymich wolumenów znaków i symboli. Wielu menadżerów musi co tydzień zapoznawać się z dokumentami zawierającymi około milion wyrazów, co odpowiada przeczytaniu kilku powieści beletrystycznych każdego tygodnia. Niektóre „lekarstwa” na przeładowanie informacyjne, takie jak wykonywanie kilku zadań na raz (multitasking), staja się częścią problemu a nie rozwiązania, ponieważ zmniejszają produktywność pracowników zamiast ją zwiększać. Zarządzanie pracownikami w warunkach przeładowania informacyjnego jest ważnym wyzwaniem dla działów HR, które z jednej strony powinny rekrutować pracowników najlepiej radzących sobie z tym zjawiskiem, a z drugiej strony powinny tak organizować pracę w firmie, aby minimalizować skutki negatywne przeładowania informacyjnego.

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX