Mrozek Magdalena, Wzajemne zrozumienie w komunikacji według teorii Friedmanna Schulza von Thuna

Komentarze praktyczne
Opublikowano: ABC
Status: Aktualny
Autor:

Wzajemne zrozumienie w komunikacji według teorii Friedmanna Schulza von Thuna

W pogłębianiu i doskonaleniu umiejętności komunikowania się z innymi ludźmi bardzo przydatny może okazać się model analizy wypowiedzi opracowany przez Friedmanna Schulza von Thuna. Artykuł zawiera szczegółowy opis wypowiedzi stanowiących pakiet informacji na 4 wymienionych przez von Thuna płaszczyznach oraz zagadnienia przydatne w sytuacji bycia odbiorcami różnego typu komunikatów. Każda wypowiedź zawiera bowiem informacje na 4 różnych płaszczyznach: rzeczowej, ujawniania siebie, wzajemnej relacji i apelu. Odbiorca z kolei, słysząc określoną wypowiedź, może w swojej reakcji uwzględnić je wszystkie bądź tylko jedną. W artykule zamieszczono także kwestionariusz pozwalający na identyfikację własnych tendencji ujawnianych w komunikowaniu się z innymi oraz szereg praktycznych ćwiczeń mających na celu doskonalenie opisywanych umiejętności.

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX