Gumola Mariusz, Wydatki na uczestnictwo w targach - zasady rozliczania

Komentarze praktyczne
Opublikowano: ABC
Status: Aktualny
Autor:

Wydatki na uczestnictwo w targach - zasady rozliczania

W związku z prowadzoną działalnością gospodarczą podatnicy często biorą udział – w charakterze wystawców – w targach branżowych. Celem tych działań jest zwiększenie rozmiarów sprzedaży, m.in. poprzez pozyskanie nowych odbiorców. Dlatego też omawiane działania są powszechnie uznawane za formę działalności reklamowej przedsiębiorcy. Dzięki udziałowi w targach podatnik zyskuje możliwość zaprezentowania oferowanych przez siebie towarów i usług potencjalnym klientom lub kontrahentom. Udział w targach służy także budowaniu wizerunku firmy jako liczącego się gracza na rynku (w branży) oraz wymianie informacji i doświadczeń, poznaniu ofert konkurencji czy też zapoznaniu się z nowinkami technologicznymi. W związku z udziałem w targach wystawienniczych podatnicy ponoszą różnego rodzaju koszty. Przedmiotem niniejszego opracowania jest omówienie zasad rozliczania tych kosztów na gruncie podatku dochodowego od osób fizycznych.

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX